Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Driver et lite firma og jeg er på utkikk etter en skyløsning. Jeg har en prosessdatabase som pr. i dag ikke har noen løsning som gjør at mine ansatte kan se informasjon på sine smart-telefoner.

Har sjekket ut noen løsninger, men disse var latterlig dyre. Noen som har noen tips til produkter vi kan kjøpe? Jeg vil ikke ha tips til ting som koster en formue, vi er ikke et stort konsern.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det passer ikke helt, må lages en kobling til vår prosessdatabase, som igjen kan gjøre utvalgt data tilgjengelig på nett og da på smart-tlfer og lesebrett. Dette skal jeg gjøre slik at mine ansatte ikke må sitte foran pcer hele dagen for å overvåke. Tenker å effektivisere de ansatte på denne måten.

Lenke til kommentar

Man har mange forskjellige prosessdatabaser. Man benytter en prosessdatabase for innsamling, lagring og distribusjon av store mengder med produksjonsdata.

Det jeg ønsker er å frigjøre mine ansatte, slik at de ikke må sitte foran en pc hele tiden å overvåke dataene. Det jeg trenger er at de får dataene på smart-telefoner. Har sjekket ut Citrix og liknende, men det var svært kostbart.

Lenke til kommentar

Hadde det vært så greit. Det er ikke å få pr. dags dato. Trenger en annen aktør som kan koble seg på å levere dette. Men jeg har funnet noen jeg skal ringe i dag, så får se hva disse aktørene kan tilby.

Lenke til kommentar

Kommer jo veldig an på hva du trenger (litt uklar beskrivelse) - men skal du bare vise data fra en database så kan jo dette gjøres ganske enkelt med f.eks php - eller du kan lage en enkel ms access-form som du kan hoste på sharepoint online f.eks - koster bare 2-3 tiere pr mnd/bruker og bør være ganske enkelt å få til.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Dette spørsmålet ligner mest på "hvor langt er ett tau".

Prosessdatabase kan bety såpass mye at det er vanskelig å gi deg ett konkret svar. Og om dette er ett eksisterende system som dere har kjøpt inn til bruk i bedriften så er det _langt_ fra sikkert at du hverken kan eller har lov til å bare koble deg til databasen for å hente ut data.

Om du kunne beskrevet hva dere gjør, hvorfor dere skal gjøre det og hvilket system dere bruker i dag, så tipper eg det blir enklere å gi ett konkret svar.

Men all sannsynlighet tilsier at det blir kostbart.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har noen målere som vi er avhengig av å følge med 24/7. Om disse når et kritisk punkt, må en av de ansatte fikse problemet asap. Det vil si at noen må følge med på disse verdiene hele tiden og dette er kostbart. Men om vi kunne få disse målingene tilgjengelig på smart-tlfer, så ville det være kjempe bra for vårt lille firma!

Har lov til å lage en kobling mot systemet, det har jeg fått bekreftet. Har kun funnet dyre og ikke bra nok løsninger pr. nå. Derfor jeg har laget denne tråden, kanskje noen visste om noe sånt eller hadde noe sånt selv.

Lenke til kommentar

Hvis dere er avhengig av å følge med 24/7, burde dere valgt et program som støttet det i utgangspunktet, slik at dere kunne fått sms/epostvarsling. Litt enklere å få varsling når noe skjer, enn å måtte ha ansatte som stadig må sjekke databasen.

Hvilket program bruker dere i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...