Jakobk Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Jeg kjøpte en Pentax K-30 for ca. en måned siden. Er meget fornøyd med kameraet, og tenker nå å kjøpe en telezoom. Da jeg kjøpte kameraet ble jeg anbefalt denne. Men nå er det kommet et tilbud en Sigma som ligger på 7,8k hos JP til 6000 på fotovideo Ser at Sigmaen har HSM og OS. Os har vil ikke noe å si, da jeg har Pentax, men det er vel kjekt å ha likevel. Hovedfordelen er vel at den har bedre fokusmotor. Hva er det beste kjøpet? Takk for svar på forhånd Endret 4. juni 2013 av noctua_nh-d14 Lenke til kommentar
Sjokoladen Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Trur det er sigma 70-200mm men det er sikkert andre som vil komma med inspel:) Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Går finessene til sigmaen utover bildekvaliteten? Er Tamronen skarpere? Tror ikke hsm er så viktig da jeg hovedsaklig kommer til å bruket objektivet til naturfoto. Blir nok litt folk, konserter osv, men trenger jeg det? Skarphet er nummer en !! Lenke til kommentar
jajo1982 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Ligger fine videoer på youtube som viser bildesammenligninger mellom sigma og tamron. Jeg fikk min sigma på mandag,og er fornøyd med det lille jeg har brukt den. Og 6000 er en fin pris(",) Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Virker som om Tamronen er en del skarpere. Tror det blir den. Noen som har innspill? Leser at Tamronen kan bak- eller foranfokusere, men det er vel ikke noe problem da Pentaxen min har AF fine adjustment. Lenke til kommentar
jajo1982 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Det med bak/front fokusering blir sagt om sigmaen å, skjer nok med enkelte objektiver men langt fra alle. Hvis det er den nyeste tamronen du har sett på skiller det vel en del i pris. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Nei, ikke den til 12k, den selges bare til Canikon uansett. Det er Tamron sp af 70-200mm f/2,8 di ld (if) Macro. Kom ut i 2008. Endret 4. juni 2013 av noctua_nh-d14 Lenke til kommentar
Swome Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg har Tamron sin til Pentax K-30 og er veldig fornøyd med den. Det sto mellom disse når jeg kjøpte også og da endte jeg opp med Tamron mest fordi den var 2000kr billigere. Etter hva jeg har lest om de skal Tamron være litt skarpere, men den stille fokusmotoren til Sigma er jo kjekk å ha. Ligger forresten en lite brukt Tamron til salgs på foto.no. https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=65&kjoepsalgid=2&id=199123&merkeid=5 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Tror jeg går for tamronen selv om den har tregere fokus. Sjekka opp the digital picture, og det var en ganske stor forskjell. Jeg kan nok leve med den bråkete og trege fokusspeeden. Tamron burde laget en sp af 70-200mm f/2,8 di ld (if) usm os macro . Den med os ligger på 12k. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 På K-30 er forskjellen på fokushastighet minimal. Prøvde begge på japanphoto før eg kjøpte den. Den lager litt lyd, men skruen på K-30 er så godt som like rask som motoren i Sigma. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Takk for svar, det gjør valget enklere. Støyen er bare koselig.. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Lykke til med nye linsen. Du kommer til å bli fornøyd Lenke til kommentar
Swome Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Kan forresten anbefale deg å bli med i facebookgruppen "pentaxianere i norge" hvis du ikke er det allerede. Veldig koselig miljø og mange som har mye erfaring med Pentax hvis det er noe du lurer på. Han som har lagt ut linsen på foto.no er også med der forresten, så du kan spare noen kroner hvis du er villig til å kjøpe brukt. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Ok, har sent forespørsel til gruppa. Er villig til å kjøpe brukt, men må få lønning først, så har ikke anledning til å handle før om ca. en måned. Viss han fortsatt ikke har solgt, så er det aktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå