Gå til innhold

sjalusidrama

Anbefalte innlegg

sjalusidrama

sjalusi-2.127x60.JPG

Det ble litt utydelig, da de kom litt fort og jeg hadde nok litt for lav lukketid. Samtidig som jeg ikke har egen zoom linse. Legger det ut likevel da jeg syns det var litt spennende bilde. Man kan se den bakerste prøver å bite førstemann i rompa, mens første mann virkelig løper / flyr så raskt han kan.

Se bildet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd det er såpass uklart, for det er jo et spendende motiv. 1/320s er ikke for lang lukkertid for 50mm. Så forklaringen på uskarpheten må ligge i at kameraet ikke har funnet fokus. Oppløsningen ser også ut til å være dårlig, Det kan jo komme av at du har beskåret bilde, eller at noe er hent i opplastingen? Stå på! :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding.

v1 har jeg beskåret mest men også endel beskjæring på de andre, så kan nok være noe med det også ja. Ellers så stemmer det nok mye med at fokusen ikke ble funnet fort nok, samt at jeg ikke brukte stativ men holdt det for hånd. Så det er i utgangspunktet nok med 1/320? tenkte jeg skulle prøve på 1000 som en annen pleier å gjøre fikk jeg fortalt.

Igjen tusen takk :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding. v1 har jeg beskåret mest men også endel beskjæring på de andre, så kan nok være noe med det også ja. Ellers så stemmer det nok mye med at fokusen ikke ble funnet fort nok, samt at jeg ikke brukte stativ men holdt det for hånd. Så det er i utgangspunktet nok med 1/320? tenkte jeg skulle prøve på 1000 som en annen pleier å gjøre fikk jeg fortalt. Igjen tusen takk :)

En gylden regel siger at du skal ha blende på minst 2X brennviden. D.v.s om du bruker et objektiv på 200mm skal du bruke en blende på minst 1/400 sek. for å kunne holde aparatet stille nok. Jo lenger brenvidden blir jo viktigere er dette.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...