Bjerknez Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Junifest 2013 - Bjerknez - "Alt mulig rart" Bruker: Bjerknez Utfordring: Det å faktisk ta bilder... Deltakernivå: Pingle Utstyr: Canon 5D MK III med ymse optikk og kanskje aller helst min nye Canon 24-70mm f/2.8L II for å teste den ut. Fujifilm X100S og Fujifilm X20 kan også brukes. Det er fullt kjør på jobben nå før sommerferien, så det blir ikke mye tid til store utflukter så de fleste bildene vil nok bli tatt på vei til jobb eller rundt huset etc. Egentlig mest for å teste ut min nye 24-70 f/2.8L II. Men X100S og X20 samt annen optikk jeg har kan også brukes. Siden jeg har fått sansen for litt "røffe" gatefoto bilder så vil det muligens også komme innslag av dette. Endret 3. juni 2013 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Her er to bilder fra 1. og 2.juni: Dette tok jeg i byen om lørdagen etter at jeg hadde vert på et fantastisk foto foredrag på Litteraturhuset i Fredrikstad. Gikk litt rundt og småknipset litt med min nye Fujifilm X20 og her er ett av bildene jeg tok: 1.juni - Slik jeg så det EXIF Kamera: Fujifilm X20 Optikk: --- Brennvidde: 13.2mm Lukkertid: 1/450 Blender: f/4.0 ISO: 400 I helgen har jeg beiset verandaen og fått på plass paviljongen etc. så da ser jeg denne ukens "strafferunde" som gjennomført. 2.juni - Helgens strafferunde EXIF Kamera: Canon 5D MK III Optikk: Canon 24-70 f/2.8L II Brennvidde: 24mm Lukkertid: 1/40 Blender: f/2.8 ISO: 3200 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 3.juni - Motlys EXIF Kamera: Canon 5D MK III Optikk: 24-70mm f/2.8L II Brennvidde: 24mm Lukkertid: 1/320 Blender: f/8.0 ISO: 100 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 4.juni - Selektive farger EXIF Kamera: Canon 5D MK III Optikk: 24-70mm f/2.8L II Brennvidde: 24mm Lukkertid: 1/125 Blender: f/5.6 ISO: 200 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 5.juni - Farlige skyer EXIF Kamera: Fujifilm X20 Optikk: --- Brennvidde: 7.1mm Lukkertid: 1/125 Blender: f/9.0 ISO: 100 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Selektive farger synes jeg fungerer i dette bildet. Plasseringen av de fargede objektene i bildeflaten er spenstig. Fikk en følelse av underfundig humor her. Bøtta og blomsterkanna er på innsiden, og ballen får ikke være med. Du kan se dem hviske og tiske seg i mellom. Eller noe i den dur. Endret 5. juni 2013 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Selektive farger synes jeg fungerer i dette bildet. Plasseringen av de fargede objektene i bildeflaten er spenstig. Fikk en følelse av underfundig humor her. Bøtta og blomsterkanna er på innsiden, og ballen får ikke være med. Du kan se dem hviske og tiske seg i mellom. Eller noe i den dur. Interessant tolkning - det gir bildet en ny dimensjon Liker dagens - har truende skyer selv denne gangen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Selektive farger synes jeg fungerer i dette bildet. Plasseringen av de fargede objektene i bildeflaten er spenstig. Fikk en følelse av underfundig humor her. Bøtta og blomsterkanna er på innsiden, og ballen får ikke være med. Du kan se dem hviske og tiske seg i mellom. Eller noe i den dur. Trodde det bare var meg som var sær jeg, men jaggu var det ikke en som så det samme som meg, hehe. Takk for det folkens Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Den ballen er ikke som oss. Han er full av luft, tsk tsk! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Den ballen er ikke som oss. Han er full av luft, tsk tsk! Haha, utrolig morsomt. Faktisk akkurat det jeg tenkte også. Altså det var ikke det som var i tankene når jeg tok bildet, men det var den ideen jeg fikk når jeg skulle etterbehandle det og hovedgrunnen til at jeg valgte selektive farger Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 6.juni - Klar til bruk... EXIF Kamera: Canon 5D MK III Optikk: 24-70 f/2.8L II Brennvidde: 24mm Lukkertid: 1/2000 Blender: f/2.8 ISO: 100 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 7.juni - Røyksugen! EXIF Kamera: Canon 5D MK III Optikk: 24-70 f/2.8L II Brennvidde: 24mm Lukkertid: 1/25 Blender: f/2.8 ISO: 400 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 7.juni - Røyksugen! Er du ikke alltid det Fint bilde av et stilig askebeger; har prøv meg på noe lignende en gang, og var rimelig fornøyd; men denne er bedre. Helt ok at "bøtta" er midt i bildet Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Er vel ofte røyksugen ja Takk for det tomsi. Noen ganger funker det liksom greit med midtstillt motiv. I morgen kan det nok se ut som om jeg må bruke et frikort, for da skal jeg og Shirmah tidlig av gårde for å ta noen gatefoto bilder i Moss. Når jeg kommer hjem så er det å slenge seg rett i dusjen for så og dra med seg kompakten og dra på brygga i Fredrikstad Er du i Fredrikstad så kan du jo ta deg en tur tomsi? Evt. kan du jo blimed på fototuren i morgen også, men mulig det er litt kort varsel, hehe. Stilig, Ove Takk for det Rowdy Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Er du i Fredrikstad så kan du jo ta deg en tur tomsi? Evt. kan du jo blimed på fototuren i morgen også, men mulig det er litt kort varsel, hehe. Det høres ut som en morsom sak; men jeg er nok ikke i Fredrikstad i morgen. Jeg sitter faktisk på en av Danskebåtene (Stene Saga) og ankommer Fredrikshavn i morgen. Tar meg en ukes fotoferie i flatlandet. edit: ser ikke at morgendagens aktivitet hindrer deg å komme med et bilde. Det er ikke et krav at du må poste bildet samme dag. Det er helt greit å poste bilder på etterskudd. Så lørdagens bilde kan fint postes på søndag, - eller mandag, eller ... Endret 7. juni 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Okay, da regner jeg med noen "blinkskudd" fra danskebåten Har ikke tatt danskebåten siden jeg var drittunge, men det eneste jeg forbinder (var med mine foreldre) med danskebåten er slike enarmede banditter i røykfylte alkoholdunstende lokaler og Abba på full guffe fra dansegulvet Sikkert forandret seg litt siden den gang, men hadde vert artig om du fikk med en slik stemning på bildene, hehe. (Bortsett fra røyk da, for det er vel temmelig forbudt nå...) Ahaa... er ikke helt inne i disse reglene, men da blir det vertfall et gatebilde som blir postet på søndagen Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Jammen ble det ikke tid til dagens bilde alikevel Dette bildet er et av over tredve bilder jeg skjøt i dag på min fotovandring i Moss sentrum sammens med Shirmah. Resten av bildene jeg tok kan sees her: http://www.streetcapture.no 8.juni - Tagging EXIF Kamera: Fujifilm X100s Optikk: -- Brennvidde: 35mm Lukkertid: 1/450 Blender: f/4.0 ISO: 200 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 9.juni - Kvadrat i rektangel EXIF Kamera: Canon 5D MK III Optikk: 24-70 f/2.8L USM II Brennvidde: 61mm Lukkertid: 1/100 Blender: f/2.8 ISO: 200 Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Mange pene bilder, liker ekstra godt 7. og 9. juni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå