Neshaug Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei, jeg har partisjonert en WD ATA 100 8mb cache 120 GB. Den første partisjonen (system) hovedpartisjon, hvor jeg har OSet (Windows XP) er 5 GB. Dette trodde jeg skulle være mer en nok for en ren XP installasjon og noen få enkeltprogrammer (liker ikke å ha mye rot på os partisjon). Alt på disken tar 2.2 GB, og da trodde jeg det ville være 2.8 GB igjen, men det er bare 230 mb. Ser jeg på selve partisjonen er den 4.7 GB full, men ser jeg på egenskaper på alle filene/mappene inne på partisjonen er det bare 2.2 GB som sagt. Hva har skjedd? Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Det er vel systemrestore som bruker plassen.... Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Skrudde av system restore, nå er det 1.75 gb ledig . Mangler fortsatt en GB da men. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei Det er svinn på skogen, slikt må man regne meg Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei. Den "tapte" plassen er i bruk som virtuelt minne (Virtual memory eller swap file). Den kan du flytte til en annen partisjon eller aller helst en annen disk enn den du har OS på. Slik forandrer du instillingene: Høyreklikk på - My Computer Klikk på - Properties Velg tab - Advanced Klikk på - Settings i Performance feltet Velg tab - Advanced Klikk på - Change under Virtual memory Velg siden disk og størrelse på Virtual memory, med mye minne kan du bruke en liten Virtual memory. Vanligvis velger du ca dobbelt av størrelsen på ram. Velg samme størrelse på initial og maximum størrelse, da vil ikke XP "tukle" med å lage filen større/mindre og du får bedre ytelse. Good Luck. Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Tusen takk, nå ble ting bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå