Gå til innhold

Følelser vs. fornuft i politikken

Anbefalte innlegg

Veldig glad i Norge selv så :) Vi har det alle veldig fint, noe som man lett kan glemme i hverdagslivets "store" problemer og "mange" utfordringer....

:)

Det er mange i Norge som ikke har det "fint", men det skyldes i liten grad systemet, mener jeg... for eksempel, hvordan skulle "systemet" hjulpet en narkoman til et godt liv? En kan selvsagt peke på bedre helsehjelp, men det er ikke bare bare, det. Det er mange narkomane som ikke er motivert til behandling for sine plager. Mange ønsker ikke. Det er neppe lurt å bruke tvang heller...

Poenget mitt er at det er så mange som "klager" på systemet her til lands. Det kan f.eks. være familien til en narkoman - det er selvsagt helt forståelig i dette tilfellet, at de klager, man blir jo frustrert ofte. Men tingen er at vi _systemmessig_ har ganske lite å klage på her til lands...

De finner jo ut gang på gang at Norge er et supert land å bo i.

Ofte er slik kritikk litt "uintelligent" mener jeg... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:)

Det er mange i Norge som ikke har det "fint", men det skyldes i liten grad systemet, mener jeg... for eksempel, hvordan skulle "systemet" hjulpet en narkoman til et godt liv? En kan selvsagt peke på bedre helsehjelp, men det er ikke bare bare, det. Det er mange narkomane som ikke er motivert til behandling for sine plager. Mange ønsker ikke. Det er neppe lurt å bruke tvang heller...

Poenget mitt er at det er så mange som "klager" på systemet her til lands. Det kan f.eks. være familien til en narkoman - det er selvsagt helt forståelig i dette tilfellet, at de klager, man blir jo frustrert ofte. Men tingen er at vi _systemmessig_ har ganske lite å klage på her til lands...

De finner jo ut gang på gang at Norge er et supert land å bo i.

Ofte er slik kritikk litt "uintelligent" mener jeg... :)

Du skriver det på en veldig god måte og jeg er enig med deg. Generaliserte veldig når jeg skrev at vi alle har det fint, men det ser ut som du tokk poenget mitt :D

Endret av piratentim
Lenke til kommentar
Hvorvidt det faktisk er slik at folk blir rike fordi andre blir fattige, eller ikke, finnes det uansett ikke noe fasitsvar på.

Jo, faktisk fins det fasit på den innen økonomifaget, forutsatt at interaksjonene er frivillige, så er din påstand faktisk feil.

Klart når man har interaksjoner med kriminelle (Mafiaen eller Staten) så er ikke interaksjonene frivillige, og da er det selvsagt riktig som du sier at noen blir rikere på bekostning av andre. ;)

Lenke til kommentar

Jo, faktisk fins det fasit på den innen økonomifaget, forutsatt at interaksjonene er frivillige, så er din påstand faktisk feil.

Klart når man har interaksjoner med kriminelle (Mafiaen eller Staten) så er ikke interaksjonene frivillige, og da er det selvsagt riktig som du sier at noen blir rikere på bekostning av andre. ;)

Ja, ok, men nå dreier vel dette kun seg om en modell, uansett hvor anvendbar den måtte være? Ser ikke for meg at økonomi er faget som serverer allmenngyldige sannheter på linje med realfag! :ohmy:

Lenke til kommentar

Ja, ok, men nå dreier vel dette kun seg om en modell, uansett hvor anvendbar den måtte være?

Nei, ikke i dette tilfellet.

Ser ikke for meg at økonomi er faget som serverer allmenngyldige sannheter på linje med realfag! :ohmy:

Fullt og helt enig med deg i det, øknomifaget er fortsatt på stadiet astronomien var før Copernicus.

Lenke til kommentar

Det heter "Gå og kjemp mot vindmøllene." :)

Du har to verb, right; "gå" og "kjemp". Da skal man bruke "og", for å binde sammen verbene, ikke "å", som er noe man bruker i forrbindelse med verb i infinitumsform...

Rart at dette har gått deg hus forbi, du som er så god på "E=mc^2" og newtoniansk mekanikk! :)

Fremdeles klarte du å lese setningen. Så flinke du var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...