Gjest Slettet-YvxSGO Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Hei, er nå ferdig med utdannelse og lurer på hva jeg kan forvente i lønn. er nå ferdig med utdannelsen som dataelektroniker med 2,5 års erfaring ( lærlingtid. har ikke kurs eller sertifiseringer enda. men søker på på en jobb i en liten kommune som IKT-konsulent. er det noen som vet hva jeg kan forvente i lønn? ikke bare denne stillingen men også generelt. prøvd å finne minstelønna men kommer bare over gjennomsnittslønna :| noen som vet? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Varierer veldig, alt mellom 280 og 430K ville jeg sett på som "normalt" kommunalt ansatt = lavt lønnet. Privat/offentlig høyere lønnet... Derfor du stort ser snittlønnen.... Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Så du har 5års utdannelse med 2.5år erfaring i tillegg? Da kan jeg tenke meg noe rundt 400k. Kanskje noe høyere. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Så du har 5års utdannelse med 2.5år erfaring i tillegg? Da kan jeg tenke meg noe rundt 400k. Kanskje noe høyere. Slik du formulerer deg så skulle man tro du snakket om 5 års "høyere" utdanning her, noe vgs ikke akkurat er.. I dette er vel trådstarter ferdig med 2-3 års videregående opplæring med 2,5 års lærlingtid, altså ikke 5+2.5.. Minstelønn er vanskelig å si med sikkerhet, men jeg fikk jobbtilbud (de ville ha meg rett i jobb, ikke lærling) etter VK2 Serviceelektronikerfaget med lønn 325k i opplæringsperioden på seks måneder, med lovnad om 350k etter prøveperioden (takket nei da jeg gikk videre på teknisk fagskole). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå