oleronning Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Hei! Jeg skal innrede et lite rom med litt stereo. Jeg har en Pro-Ject Debut Carbon platespiller og en NAD C356BEE forsterker, og tenker nå å oppgradere høytalerne mine. Pga plassmangel må disse henge på veggen. Jeg har sett for meg muligheter med bare to høytalere, men også to høytalere pluss en sub, avhengig av hva som gir meg den beste løsningn. Jeg hører mye på jazz og klassisk musikk, så høytalerne bør ikke være laget for en russebuss. Budsjettet mitt er vel omtrent 6000, men ser an litt hva som dukker opp av forslag, så ikke føl dere helt bundet til dette. Er det noen som har noen tips til hva jeg bør kjøpe? Jeg har tilgang til Soundgarden og Hifiklubben butikker i tillegg til de vanlige elektrobutikkene. På forhånd takk! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 PSB har akuratt sluppet noen for veggmontasje som har fått bra kritikk, sjekk www.interconnect.no for pris. Mange butikker kan bestille inn disse. www.lsound.no har også en del fra Definitive Technology. En kompis har Mythos 9 som front kanaler, og de spiller meget bra. De koster litt, men kan skaffes billigere fra ebay, slik han gjorde. De billigere versjonene mangler totalt bass. (prisene på disse er dessverre pr stk) Siden du hører på klassisk og jazz, så ville jeg nok kikket på PSB. Ett minus med vegghengte høyttalere er hvor lavt de går i bassen. Så sjekk at du finner noen som minimum går til 50 Hz, og gjerne lavere. Mange av den kapper nærmere 100 Hz, og det vil ødelegge mye av musikken hvis du ikke setter inn en sub. Skulle jeg anbefalt noe i forhold til musikk, så ville jeg nok anbefalt Vienna Acoustics sine Waltz Grand. Disse kan vegg monteres, men går ikke spesielt dypt i bassen (70Hz), de går dypere, men da ikke med samme volum som resten. Disse lager garantert god lyd, har Vienna Beethoven Concert Grand selv. Har du noen cm tilgjengelig i ett hjørne så kan man putte inn en sub, som ikke trenger koste all verden, så lenge det er kvalitet. (mellom 3-4000,- gir mye for pengene), bare sjekk at den har tilkoblingene som trenger (stereo inn) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå