ankr Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Hei, jeg var uheldig med min Samsung Xcover 271 slik at den tok inn store mengder saltvann. Tørket mobilen i tre dager og forsøkte så å sette den på med laderen tilkoblet, skjermen blinket to ganger og nå er den død. Tror vannlekasjen skyldes at coveret ikke var lukket riktig. Mobilen er 4 uker gammel. Frykter at jeg får en tilleggsfaktura på undersøkelse hvis jeg sender den inn og de finner ut at den faktisk er tett (og da forstår at det er brukerfeil). Finnes det noen måte jeg selv kan rense den på? Skru alt fra hverandre og vaske i ferskvann? Noen innspill? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Så lenge de ikke finner noen feilproduksjon på lukene, så vil vann i telefonen være brukerfeil ja, sender du den på service må du betale for undersøkelse, men som regel bare dersom du de også skal sende den tilbake ureparert. Så er du sikker på at den har fått vann i seg er det ikke noe poeng i og sende den inn i grunn. Saltvann er noe av det mobiltelefoner liker minst, og har du alt tørket den med saltvann i seg er nok skaden alt skjedd, men jeg ville forsøkt skru den opp så mye som mulig, og skylle den i ferskvann, og legge den til tørk en passe varm plass i en pose med ris eller noe som trekker til seg fuktighet. Tatt ut batteri og skylt med ferskvann skulle helst vært gjort med en gang uhellet skjedde. Er det synlige skader i telefonens elektronikk, korrosjon, kan du forsøke og børste det bort med en tannbørste, gjerne ikke din egen. Du kan også eventuelt kjøpe CRC 2-26, en spray som renser elektronikk etter vannskader, ligger vel på par hundre kroner, finner nok flere som selger om du gjør et google søk på den. Edit: Les svar fra Flodec. Endret 5. juni 2013 av Backpfeifengesicht Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Har du prøvd å skylle den i ferskvann? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 CRC 2-26 inneholder nok olje, så ikke bruk det. Du kan koke ut salt. Ellers rense den under rennende vann og bruk tannbørste. Men som sagt over så er salt og elektronikk ikke gode venner. Anse telefonen din som tapt. Håper du har en forsikring som kan dekke dette. Lenke til kommentar
ankr Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Hei, det er nok sannsynlig at de vil teste om den lekker vann ja. Jeg tror jeg vil forsøke å skru den fra hverandre så mye jeg klarer for så å forsøke å rense den med vann. Men som det sies, den må nok ansees som tapt Lenke til kommentar
ankr Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Tok ut batteriet/deksel og helte på med kokende vann samt la den neddynket i noe tid. All synlig salt fra elektronikk osv forsvant med kokende vann. Nå ligger den til tørk, poster en oppdatering når jeg vet om det har hjulpet eller ikke. Kan jo være at andre opplever det samme. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 CRC 2-26 inneholder nok olje, så ikke bruk det. Du kan koke ut salt. Ellers rense den under rennende vann og bruk tannbørste. Men som sagt over så er salt og elektronikk ikke gode venner. Anse telefonen din som tapt. Håper du har en forsikring som kan dekke dette. Du har helt rett, den er vist oljebasert, og er nok ikke spesielt godt egenet til mobiltelefoner eller annen fin-elektrnoikk. Så den ble anbefalt på et annet nettsted og tok det for god fisk. Fint eksemel på hvor lett feilinformasjon sprer seg over internett, da er det bra vi har fagfolk til og rette på oss Lenke til kommentar
ankr Skrevet 16. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2013 Telefonen er død, halp ikke å skylle med store mengder kokende ferskvann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå