Gå til innhold

Tatt med promille i parkert bil


Anbefalte innlegg

Hvis "en gjeng med dophuer" er noen av verdens mest fremragende innen sport, kunst, økonomi og underholdning så er jeg helt for flere dophuer.

 

Noen som røyker/har røyket hasj/marihuana:

 

Barack Obama

Bill Clinton

Paris Hilton

Kareem Abdul-Jabbar

Steve Jobs

Bill Gates

Bob Dylan

Natalie Portman

Justin Timberlake

Brad Pitt

Morgan Freeman

Elijah Wood

Michael Phelps (mens han tok OL Gull i Kina)

Og sist men ikke minst, Justin Bieber

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis "en gjeng med dophuer" er noen av verdens mest fremragende innen sport, kunst, økonomi og underholdning så er jeg helt for flere dophuer.

 

Noen som røyker/har røyket hasj/marihuana:

 

Barack Obama

Bill Clinton

Paris Hilton

Kareem Abdul-Jabbar

Steve Jobs

Bill Gates

Bob Dylan

Natalie Portman

Justin Timberlake

Brad Pitt

Morgan Freeman

Elijah Wood

Michael Phelps (mens han tok OL Gull i Kina)

Og sist men ikke minst, Justin Bieber

 

Humret av den posten der. Herregud.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Å kjøre i ruspåvirket tilstand er et veldig tåkete utsagn. At marihuana ligger i samme kategori som alkohol og sterkere stoffer er ganske diffust og uklart, da folk reagerer på forskjellige måter, noen blir mer konsentrert mens andre blir mer avslappet.

Men alle får redusert reaksjonstid, dårligere situasjonsbilde og påvirket dømmekraft. Ergo en dårlig idè hvis man skal kjøre bil.

 

flere dophuer

Lenge leve stereotyper hva? Et lite tips: en majoritet av disse "dophuene" dine er helt normale mennesker med normale jobber, og du går forbi de på gaten hver eneste dag uten at du har det minste snøring.

Endret av Vizla
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Jeg er litt enig i dette, men tingretten er vel en rettsak?

 

I tingretten vil det foregå en rettssak, ja, hvis du ikke samtykker i tilståelsesdom (og politiet tar ut tiltale).

 

Jeg har hørt mange tilfeller der faktisk politiet tar seg litt for mye til rette og får saken rettet mot seg. jeg sier ikke at det kunne skjed i mitt tilfelle, men derfor mener jeg at dommer må kunne se saken ifra begge sider.

 

En dommer kan se saken fra begge sider. Men fra din side ser saken ganske dårlig ut, og fra politiets side ser den enda verre ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men alle får redusert reaksjonstid, dårligere situasjonsbilde og påvirket dømmekraft. Ergo en dårlig idè hvis man skal kjøre bil.

 

Lenge leve stereotyper hva? Et lite tips: en majoritet av disse "dophuene" dine er helt normale mennesker med normale jobber, og du går forbi de på gaten hver eneste dag uten at du har det minste snøring.

 

Du svarte på det selv "Men alle får redusert reaksjonstid, dårligere situasjonsbilde og påvirket dømmekraft. Ergo en dårlig idè hvis man skal kjøre bil."

 

Neida, blir kjekt med flere slike rundtom, bare litt spenning i hverdagen det, med biler trykt godt inni hverandre og familiemedlemmer du aldri ser igjen ;) gleder meg.

 

Satt veldig på spissen, men ærlig talt, jeg ser virkelig ikke det positive med at folk skal kunne røyke marijuana, hvorfor skal den skiten være lovlig og godtatt?

Endret av Alekpowah
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du svarte på det selv "Men alle får redusert reaksjonstid, dårligere situasjonsbilde og påvirket dømmekraft. Ergo en dårlig idè hvis man skal kjøre bil."

 

Neida, blir kjekt med flere slike rundtom, bare litt spenning i hverdagen det, med biler trykt godt inni hverandre og familiemedlemmer du aldri ser igjen ;) gleder meg.

 

Satt veldig på spissen, men ærlig talt, jeg ser virkelig ikke det positive med at folk skal kunne røyke marijuana, hvorfor skal den skiten være lovlig og godtatt?

Ja for alle setter seg jo bak rattet..

Et bedre spørsmål er hvorfor det skal være ulovlig. Stort sett eneste argumenter con her som gir noe mening er "vil ikke ha et nytt rusmiddel". "Desverre" er Cannabis allerede her, har vært her i tusenvis av år og vil være her i tusenvis av år til.

 

Personlig er grunnen klar: Jeg misliker hvordan alkohol påvirker(at man mister kontrollen over mye dømmekraft og deler av sin kropp) og hva det gjør med kroppen over tid, samt lets face it det er kontrolert(kremt..) forgiftning.

Endret av Vizla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja for alle setter seg jo bak rattet..

Et bedre spørsmål er hvorfor det skal være ulovlig. Stort sett eneste argumenter con her som gir noe mening er "vil ikke ha et nytt rusmiddel". "Desverre" er Cannabis allerede her, har vært her i tusenvis av år og vil være her i tusenvis av år til.

 

Personlig er grunnen klar: Jeg misliker hvordan alkohol påvirker(at man mister kontrollen over mye dømmekraft og deler av sin kropp) og hva det gjør med kroppen over tid, samt lets face it det er kontrolert(kremt..) forgiftning.

 

Latterlig argument, ja, flere vil sette seg bak rattet med hasjrus, spesielt de med din instilling om at det ikke er farlig. Hvordan alkohol påvirker oss er fullstendig likegyldig, eller skal jeg begynne å sammenligne en marlboro og Krokodil?

Lenke til kommentar

Latterlig argument, ja, flere vil sette seg bak rattet med hasjrus, spesielt de med din instilling om at det ikke er farlig. Hvordan alkohol påvirker oss er fullstendig likegyldig, eller skal jeg begynne å sammenligne en marlboro og Krokodil?

Min instilling om at det ikke er farlig. Har ikke sagt en dritt og du hopper allerede til din konklusjon om stereotyper.

 

Forøvrig takk for at du kaller min personlige mening latterlig, og i lige måde.

 

PS: ikke svar, diskusjonen er død fra min side når du ikke klarer lese svarene du får.

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener folk skal få lov til å surre rundt høy på hasj?

Isåfall er det bra du mister lappen.

 

Og ja, alkohol er et farligere dop enn marijuanna, men det er ikke praktisk eller sannsynlig å bytte ut alkohol med den plassen den har i samfunnet. Da ender vi bare opp med marijuanna i tillegg, og er det noe samfunnet ikke trenger, er det mer dophuer.

jeg sier ikke man skal skjøre beruset, men når man blir dømt av å se på din egen bil blir det for dumt. hadde du havnet i samme situasjon ville du nok være enig kan jeg tenke meg ; ) men nok om det. har fått svar på det jeg lurte på.
Lenke til kommentar

jeg sier ikke man skal skjøre beruset, men når man blir dømt av å se på din egen bil blir det for dumt. hadde du havnet i samme situasjon ville du nok være enig kan jeg tenke meg ; ) men nok om det. har fått svar på det jeg lurte på.

 

Hadde ikke havnet i samme situasjon, men politiet kan ikke vite at du ikke hadde tenkt å kjøre, de må gå utifra hva det så ut som, og hva som kunne skje.

Lenke til kommentar

Sidan formuleringa i lova er "Ingen må føre eller forsøke å føre motorvogn når han er påvirket av alkohol eller annet berusende eller bedøvende middel" så er det i utganspunktet dumt å sette seg inn eller oppholde seg i bilen sin når du er berusa.

 

Politiet har både lov og rett til å gripe inn dersom dei antar at du kan finne på å ta deg ein kjøyretur før du er edru.

Bevismessig så er dette vanskelig då det er lettare for politiet å sannsynligjere at du kunne ha kjøyrt bilen enn det er for deg å sannsynligjere at du ville latt bilen stå i ro heilt til du var edru.

 

Så dersom du er berusa og du må sitte i bilen så vil det være lurt å ta nokre forhåndsregler som gjer at du kan underbygge at du ikkje hadde tenkt å kjøyre. Dette kan du gjere med å f.eks ikkje sitte i førersetet, ikkje ha i tenningsnøkkelen o.l.

Det er fortsatt ingen garanti, men det kan hjelpe dersom politiet ser deg berusa i bilen. Hadde du hatt f.eks sovepose i bilen så ville nok det også hjulpet til å underbygge din forklaring om at du ikkje hadde tenkt å kjøyre bilen.

Lenke til kommentar

jeg sier ikke man skal skjøre beruset, men når man blir dømt av å se på din egen bil blir det for dumt.

Du må også tenke på at du kanskje synes det er en god idé å kjøre bilen etter at du har røyka litt. Når du da sitter med tenningen i og klar til å kjøre så er det jo en mye lettere å gjøre det.

Lenke til kommentar

Så du mener folk skal få lov til å surre rundt høy på hasj?

Isåfall er det bra du mister lappen.

 

Og ja, alkohol er et farligere dop enn marijuanna, men det er ikke praktisk eller sannsynlig å bytte ut alkohol med den plassen den har i samfunnet. Da ender vi bare opp med marijuanna i tillegg, og er det noe samfunnet ikke trenger, er det mer dophuer.

siden du sporer av her skal jeg gjøre det samme. jeg har aldri sagt at det er greit å kjøre i berusa tilstand¡ hadde du blitt slått til en grønsak av drita gira ungdom, kunne du nok angret på at dem ikke hadde tatt seg en litta en i stede. men så klart, lever du sikkert hjemme hos mamma å har det trykt der uten å faktisk sett eller opplevd den grusomme verdenen her ute; ) går du en tur i byen kan jeg forsikre deg om at det er flere en du tror som er høye uten at du faktisk legger merke til det. men grunnen til at stoffet THC har blitt forbudt i store deler av verdenen er fordi andre land har gjort det forbudt å det har referert til store gangster og mafia virksomheter. der lille Norge tror planten i seg selv fører til dette.
Lenke til kommentar

siden du sporer av her skal jeg gjøre det samme. jeg har aldri sagt at det er greit å kjøre i berusa tilstand¡ hadde du blitt slått til en grønsak av drita gira ungdom, kunne du nok angret på at dem ikke hadde tatt seg en litta en i stede. men så klart, lever du sikkert hjemme hos mamma å har det trykt der uten å faktisk sett eller opplevd den grusomme verdenen her ute; ) går du en tur i byen kan jeg forsikre deg om at det er flere en du tror som er høye uten at du faktisk legger merke til det. men grunnen til at stoffet THC har blitt forbudt i store deler av verdenen er fordi andre land har gjort det forbudt å det har referert til store gangster og mafia virksomheter. der lille Norge tror planten i seg selv fører til dette.

 

Skal ikke gå inn på om det bør bli lovlig med hasj eller ikke. Det kan du lese om her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774609

 

Uansett, hva mener du egentlig her? Er verden rundt deg så horribel at å røyke hasj er den eneste utvei?

Lenke til kommentar
Hadde ikke havnet i samme situasjon, men politiet kan ikke vite at du ikke hadde tenkt å kjøre, de må gå utifra hva det så ut som, og hva som kunne skje.
Huset ditt kan også brenne ned i morgen, naboen din kan også ta liv av ti personer i morgen og hva med veiene da, er ikke det også ganske reelt? ser ut som at store deler av veiene her til lands er laget av smør... hvordan skal det gå om ti år? da er vel alt forbudt, å pisse i sin egen hage gir tre til seks måneder fengsel eller at fartsgrensene i landet blir redusert 20% å hvorfor tror du det?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...