Gå til innhold

Musvåk II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig flott..

Det fungerer godt med den tydelige diagonalen som vingene danner sammen med et åpenbart blikkfang i form av de gule øynene som ligger nesten midt i bildet. Ingen andre forstyrrende elementer - you kept it simple.

Det ser skarpt og fint ut.

Skal jeg flisespikke, er det en skygge på halen som forstyrrer litt, deler halen i to sånn litt på skrå - men som sagt, det er flisespikkeri.

Lenke til kommentar

Veldig flott..Det fungerer godt med den tydelige diagonalen som vingene danner sammen med et åpenbart blikkfang i form av de gule øynene som ligger nesten midt i bildet. Ingen andre forstyrrende elementer - you kept it simple.Det ser skarpt og fint ut.Skal jeg flisespikke, er det en skygge på halen som forstyrrer litt, deler halen i to sånn litt på skrå - men som sagt, det er flisespikkeri.

Hei,

Det er bra med flisespikkeri. Alle tips tas i mot med takk, er jo ute etter det perfekte resultat.

Erfarer etterhvert at også når det gjelder fuglefotografering er lyset av største viktighet. Har hatt anledning til å eksperimentere litt med denne fuglen og ser jo at det er medsol i den gyldne timen som gir de beste resultatene. Dette bildet er tatt kl. 6.00 om morgenen. Litt skygge blir det, tenke ikke så mye over det, men ser det når du nevner det.

Lenke til kommentar

Nydeligt bilde ,fuglen topp plassert i bilde,særdeles mange og gode detaljer over heile fuglen,i stort blir det litt kornet,som du lett hadde glattet ut og fuglen hadde blitt enda klarere/skarpere.

Ser det med støyen, ja. Ser også at laptop- skjermen jeg brukte til redigeringen er noe mørkere enn den stasjonære skjermen, slik at bildet rett og slett har blitt litt for lyst...Dermed kommer støyen bedre frem også.

Vanligvis vurderer jeg ingen eller lite oppskarping mot støyfjerning. Det gir gjerne et bedre resultat. Kan ikke helt forstå hvordan du skal få bildet skarpere etter en støyfjerning.

Lenke til kommentar

Ser det med støyen, ja. Ser også at laptop- skjermen jeg brukte til redigeringen er noe mørkere enn den stasjonære skjermen, slik at bildet rett og slett har blitt litt for lyst...Dermed kommer støyen bedre frem også.

Vanligvis vurderer jeg ingen eller lite oppskarping mot støyfjerning. Det gir gjerne et bedre resultat. Kan ikke helt forstå hvordan du skal få bildet skarpere etter en støyfjerning.

Hei oppdaget ditt spørsmål i dag.

Der er nok mange veier frem,men selv kjører eg noen av bildene 2-3 omganger i RAW etter først å ha lagret dei,dermed får eg anledning til noen små finjusteringer på ny med god erfaring. :)

Klart dei gjeveste bildene er tatt og levert som dei er,men personligt bruker eg det som må til for og få ett bilde som eg vil ha det,bruker og mye kreative innstilinger i kamera for å få trøkk i bildene, og bildene er gjerne ikke så behandlet som det kan ses ut av og til. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...