Gå til innhold

27" Spill skjerm


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurderer og bytte ut min 23" Eizo FS2331-BK monitor.

Heller mest mot 27" fordi jeg kunne tenkt meg hakket større.

Men er fortsatt åpen for andre størrelser dersom det er

gode grunner for det.

 

Må være 120 / 144hz.

 

Det er også viktig at den gir et pent bilde.

(Gode fargegjengivelser osv..)

 

Har sett litt rundt etter tester o.l. Men anbefalingene er så

varierende. Så har altså ikke sett meg ut noen spesielle.

 

Spiller for det meste BF3, FC3, Crysis 3, Metro osv..

 

Kommer mest sannsynlig til å bli brukt av 2x7970 GPU'r.

 

Takker og bukker for svar :)

Endret av MariusSR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kjøpe skjerm fra Korea? ;)

 

Google litt etter Yamakasi Catleap Q270 2B, Crossover Q27, Qnix QX2710 eller X-Star DP2710. Glad i bokstaven Q disse koreanerne!

Jeg er en av de gutta som heiv seg på en Catleap, og må bare si meg kjempefornøyd. Skjermen er klokket til 115hz på et 27" IPS panel, og det funker som juling. Problemet nå er at Greensum som sitter på de 2b Catleapene har oppdaget at det er penger å tjene, så prisene er gått igjennom taket. 700-800$ nå trur jeg. Qnix'en er testet av gutta på 120hz.net nå, og de har funnet at denne også er klokkbar til 120hz, her er prisene også foreløpig ganske greie. Tror de ligger på ca 400$ for en PixelPerfect. Crossoveren er jeg litt mer usikker på, for jeg vet at det var noe snakk om at denne drev med såkalt frameskipping......det vil si at den på en måte lurte deg til å tro at den kjørte i 120hz, ved å hoppe over frames.

 

Hvis du er nysgjerrig på dette så les litt på forumet til 120hz.net Her er alle entusiastene for 27" 120hz IPS-panel samlet.

 

Det som er å merke seg er jo dette er skjermer som egentlig ikke er bygget for 120hz, så man må trikse litt for å få 120hz, og det er heller ikke alle skjemene som lar seg klokke så høyt.

 

I tillegg så skal du ha en relativt solid pc for å kjøre denne oppløsningen i 120 fps med mye detaljer i f.eks BF3. Husker ikke om specsa mine ligger i profilen min, men med en intel 3930, og en Gtx Titan så kjører jeg BF3 på Ultra, 1440, med div AA, HBAO osv og da ligger jeg på 70-90 fps. Så jeg har enda litt å gå på til jeg kan makse alt og utnytte 120hz potensialet fullt ut.......men jeg har kompromisset litt, så jeg venter med enda en Titan :)

Endret av Brede_Skapstroppen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en av de gutta som heiv seg på en Catleap, og må bare si meg kjempefornøyd. Skjermen er klokket til 115hz på et 27" IPS panel, og det funker som juling. Problemet nå er at Greensum som sitter på de 2b Catleapene har oppdaget at det er penger å tjene, så prisene er gått igjennom taket. 700-800$ nå trur jeg. Qnix'en er testet av gutta på 120hz.net nå, og de har funnet at denne også er klokkbar til 120hz, her er prisene også foreløpig ganske greie. Tror de ligger på ca 400$ for en PixelPerfect. Crossoveren er jeg litt mer usikker på, for jeg vet at det var noe snakk om at denne drev med såkalt frameskipping......det vil si at den på en måte lurte deg til å tro at den kjørte i 120hz, ved å hoppe over frames.

 

Hvis du er nysgjerrig på dette så les litt på forumet til 120hz.net Her er alle entusiastene for 27" 120hz IPS-panel samlet.

 

Det som er å merke seg er jo dette er skjermer som egentlig ikke er bygget for 120hz, så man må trikse litt for å få 120hz, og det er heller ikke alle skjemene som lar seg klokke så høyt.

 

I tillegg så skal du ha en relativt solid pc for å kjøre denne oppløsningen i 120 fps med mye detaljer i f.eks BF3. Husker ikke om specsa mine ligger i profilen min, men med en intel 3930, og en Gtx Titan så kjører jeg BF3 på Ultra, 1440, med div AA, HBAO osv og da ligger jeg på 70-90 fps. Så jeg har enda litt å gå på til jeg kan makse alt og utnytte 120hz potensialet fullt ut.......men jeg har kompromisset litt, så jeg venter med enda en Titan :)

 

Fin post!

 

Vil bare legge til at Crossover IKKE er overklokkbar til 120 hz. Den har dog et veldig bra LG S-IPS-panel :)

 

Finner også Qnix til 320 dollar, ikke pixel perfect. Free shipping.

Lenke til kommentar

Det som er å merke seg er jo dette er skjermer som egentlig ikke er bygget for 120hz, så man må trikse litt for å få 120hz, og det er heller ikke alle skjemene som lar seg klokke så høyt.

Kan være greit å nevne at ved å "trikse" gir du også opp bildekvalitet. Skjermene er egentlig ikke raske nok, og krever sikkert overdrive for å henge med. Kort sagt: ingen skjerm kan kjøre >60 Hz kompromissløst.

 

Ta en titt på denne tråden for mer informasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fin post!

 

Vil bare legge til at Crossover IKKE er overklokkbar til 120 hz. Den har dog et veldig bra LG S-IPS-panel smile.png

 

Finner også Qnix til 320 dollar, ikke pixel perfect. Free shipping.

 

 

Har vært interessert i å kjøpe Qnix-skjermer. Hvor er det du anbefaler meg å bestille fra, og ca. hvor mye blir det å få dem inn i Norge?

Lenke til kommentar

 

 

Har vært interessert i å kjøpe Qnix-skjermer. Hvor er det du anbefaler meg å bestille fra, og ca. hvor mye blir det å få dem inn i Norge?

 

Jeg betalte 1850 for min på eBay, samt 400 kroner i moms/gebyr til FedEx. Bestilte fra en selger som heter accessorieswhole. Det tok litt tid med frakt (10 dager) pga FedEx sitt varehus i Guangzhou var fullt, men skjermen kom frem uskadd og med 0 døde piksler :)

Lenke til kommentar

Jeg er en av de gutta som heiv seg på en Catleap, og må bare si meg kjempefornøyd. Skjermen er klokket til 115hz på et 27" IPS panel, og det funker som juling.

Det funker nok fortsatt ikke like bra som et 120Hz TN-panel, særlig om man aktiverer Lightboost.

Du har fortsatt treg pikselrespons, uansett hvor mange ganger i skundet du forteller pikslene at de skal endre farge.

Lenke til kommentar

Det funker nok fortsatt ikke like bra som et 120Hz TN-panel, særlig om man aktiverer Lightboost.

Du har fortsatt treg pikselrespons, uansett hvor mange ganger i skundet du forteller pikslene at de skal endre farge.

Det er jo en tradeoff for å få IPS/PLS panel og bildekvalitet deretter, såklart. Kjører som sagt et PLS panel på 100hz, funker greit og bildekvaliteten er super. Men hadde nok valgt en native 120hz om jeg hadde fått en i 2560x1440 :)

Lenke til kommentar

Det er jo en tradeoff for å få IPS/PLS panel og bildekvalitet deretter, såklart. Kjører som sagt et PLS panel på 100hz, funker greit og bildekvaliteten er super. Men hadde nok valgt en native 120hz om jeg hadde fått en i 2560x1440 :)

Motion Clarity er i min mening viktigere enn nøyaktig gjengivning av stillbilder for spilling, IPS/PLS-paneler har dårligere motion clarity sammenlignet med TN.

Lenke til kommentar

Motion Clarity er i min mening viktigere enn nøyaktig gjengivning av stillbilder for spilling, IPS/PLS-paneler har dårligere motion clarity sammenlignet med TN.

Definitivt. Men ville ha den høyere oppløsninga :)

 

Mange som syns 1920x1080 på 27" blir litt for kornete også. Har prøvd en Asus VG278HE (tror jeg), syns den funka fint egentlig.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...