Gå til innhold

Haswell eller ikke?

Anbefalte innlegg

Har sittet og tenkt litt nå.

Jeg skal kjøpe et nytt 7970 kort til sommern og kjøre CF.

Jeg skal også vannkjøle dette sammen med CPU'en min, og det jeg lurer på er om det er noe vits i å bytte til Haswell prosessor eller ikke?

Kjører en i7-3770k nå, og jeg spiller BF3, WoW, Far Cry, Skyrim, Diablo, MineCraft etc..

Vil jeg få stort utbytte av å bytte, eller holder det med Ivy Brigde en stund til?

Kjører btw Win 7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sittet og tenkt litt nå.

Jeg skal kjøpe et nytt 7970 kort til sommern og kjøre CF.

Jeg skal også vannkjøle dette sammen med CPU'en min, og det jeg lurer på er om det er noe vits i å bytte til Haswell prosessor eller ikke?

Kjører en i7-3770k nå, og jeg spiller BF3, WoW, Far Cry, Skyrim, Diablo, MineCraft etc..

Vil jeg få stort utbytte av å bytte, eller holder det med Ivy Brigde en stund til?

Kjører btw Win 7

egentlig bortkasta å kjøpe haswell i 7-4770K om du har i7-3770K

tviler på at du hadde merka 1-10 % i ytelse forskjell i dei spilla du spiller. du kan heller Over clocke den prossessoren du har :) (om du ikke har gjort det til nå)

kjøp et 7970 :)

Edit: oppgraderer du til haswell, må du ha nytt hovedkort.-

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Til spilling er det vel trolig <2% bedre ytelse, det er ved andre bruksområder Haswell gir reell ytelseforbedring.

Det er også noe uvisst hvor gode Haswell-CPUer er til overklokking, og så langt ser det ikke spesielt lovende ut.

Jeg ser absolutt ingen grunn til å bytte ut en i7-3770K på 4.6 GHz med en i7-4770K. Hvis din eksisterende CPU er for svak til annet en spill er det i7-3930K (eller kommende i7-4930K) du skal se på.

Lenke til kommentar

Haswell er bare et bevis på at Intel har monopol på entusiastmarkedet. Det er så å si null forbedringer for oss som driver med PC-bygging som hobby. Eneste forskjell mellom Ivy og Haswell er at vi har fått integrert VRM, noe som er greit nok for vanlige forbrukere, men produserer også mer varme ved høy overklokk. De har forbedret den integrerte grafikken, noe man ikke bruker hvis man har et dedikert skjermkort, hvilket 99% av alle PC-er over 5000kr har. Haswell-prosessorer bruker også mindre strøm, noe ingen med stasjonær PC bryr seg om. Resten er helt fullstendig likt.

Lenke til kommentar

Helt standard i guess, ett par til hdd og ssd, usb, ett skjermkort og ett par ram brikker. (Er det forskjell på rammen for 1150 og 1155?).

tenker det holder med et Asus Z77 V PRO hoved kort og en i7-3570K eller i7-3770K prosessor :)

har ikke lest om noe forkskjell på rambrikkene- eg KAN ta feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...