Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Bærelaget til belegningsstein

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Jeg har gravd gangveien for å legge belegningsstein. Det som er fjernet er fint og brukbare blanding av sand og grus. Jeg har tenkt å bruke dem opp igjen til bærelaget, men det er et lite problem. På overflaten av gangveien hadde vokst opp litt gress/ugress før jeg gravde ut. Og nå har de gress/ugress blitt blandet med sand og grus som jeg skal bruke dem opp igjen. Jeg er redd at de begynne å vokse opp igjen hvis jeg bruker dem som bærelag. Spørsmålet er!

Finnes det en eller annen type medisin som jeg kan blande med grus og sand som jeg har for å drepe disse der ugress som er blandet med?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangpunktet ville jeg fått inn nye masser, og gjort det skikkelig med en gang. Er det uaktuelt kan du legge fiberduk over de stedlige massene, og legge et lag med sand eller 2-4 over, for å legge belegget i det. Problemet er ikke nødvendigvis ugress, men stabiliteten og telefaren.

Om du vil drepe ugresset er glyfosat en fin ting, men du vil trenge autorisasjon og kjøp og bruk av plantevernmidler for å få tak i det.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Takk for svar

Går for nye masser jeg. Kommer til å bli dritt kjedelig om gresset vokser og hever belegningssteinen. Hvor kaster man sånt som sand, grus og jord forresten. Vet om at avfallplassen tar imot alt mulig, men akkurat sand og grus er jeg veldig usikker på om man kan dumpe det på avfallplassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...