DGN Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Skal ha meg et nytt hovedkort men begynner å havne litt i tvil om valget. Etter litt research endte jeg opp med disse 2: Gigabyte GA-X79-UD5 vs Gigabyte GA-X79-UP4 Men i senere tid har jeg funnet en del tilbakemeldinger om at UD5 kortet opplever en del interne kompoment failures. Bl.a. tidlig ryking av transistorer. UP4 kortet så egentlig klar for å kjøpes, men har dukket opp en del som påklager dårlig støtte mot nye GTX 700 serien (alt fra bsod, til noboot etc). Dette gjør at jeg faller litt i tvil i mine valg, og lurer derfor på om her har andre erfaringer med 2011 kort. Og kanskje noen anbefalinger? (tråden for andre valg jeg har gjort ligger i siggen) Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Skal ha meg et nytt hovedkort men begynner å havne litt i tvil om valget. Etter litt research endte jeg opp med disse 2: Gigabyte GA-X79-UD5 vs Gigabyte GA-X79-UP4 Men i senere tid har jeg funnet en del tilbakemeldinger om at UD5 kortet opplever en del interne kompoment failures. Bl.a. tidlig ryking av transistorer. UP4 kortet så egentlig klar for å kjøpes, men har dukket opp en del som påklager dårlig støtte mot nye GTX 700 serien (alt fra bsod, til noboot etc). Dette gjør at jeg faller litt i tvil i mine valg, og lurer derfor på om her har andre erfaringer med 2011 kort. Og kanskje noen anbefalinger? (tråden for andre valg jeg har gjort ligger i siggen) Godt hk som kjører opptil 5.5Ghz: http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Hovedkort/Socket-2011/ASRock/ASRock-X79-PROF-FATAL1TY--Socket-2011-ATX--X79--4xDDR3--4xPCIe30x16--FW-117607-p0000053219.aspx Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Siklet på denne en stund jeg, men slo fra meg 2011. Lenke til kommentar
DGN Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Godt hk som kjører opptil 5.5Ghz: http://digitalimpuls...0000053219.aspx Kikket litt på Asrock tidligere, men fant lite tilbakemeldinger og gode reviews på kortet. Har du evt noen linker? eller er det av egen erfaring? Siklet på denne en stund jeg, men slo fra meg 2011. Ja denne siklet jeg også på en liten stund. Men gikk bort ifra den pga prisen. Syns kortet kosta litt mer enn det smakte i forhold til andre kort. Men skal uansett notere kortet opp til en ny runde research. Er fortsatt 2 uker til kjøper inn nytt utstyr, så ingen vits å forhaste seg enda =D Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg elsker Asus HK. Skikkelig fanboi rett og slett. De bare funker, aldri noe kødd. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg elsker Asus HK. Skikkelig fanboi rett og slett. De bare funker, aldri noe kødd. +1 Lenke til kommentar
DGN Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg elsker Asus HK. Skikkelig fanboi rett og slett. De bare funker, aldri noe kødd. Har selv ingenting å utsette på Asus =). Når jeg tenker over det, så tror jeg at jeg aldri har hatt noen feil med mine asus kort. Bortsett fra et DOA kort om jeg lett fikk byttet i nytt av samme type. Har kikket en del på Asrock x79 Extreme versjonen. Spesielt 6 og 9 faller veldig godt i smak i hva jeg har lest sålangt av anbefalinger og reviews om korta. Vurder sterkt å teste ut Extreme 9. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Det er nok bra kort det også. Men det at OC rekorden er på et slikt kort betyr nok ikke så mye for deg og meg. Vi skal ikke sitte på garasjegulvet på vinteren å helle flytende nitrogen eller whatever på CPU bare for å kunne ta en skjermdump med høy klokk ^^ Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 ASRock kortene fungerer MEGET bra. Har selv bare kjørt ASRock det siste året og det er aldri noe tull. Hvis du trenger minneslots er Champion kortet deres perfekt, men litt dyrere Uansett om du går for Z87 eller X79 så har ASRock bare bra kort. Kjører selv ASRock Z87 Extreme 4 nå Lenke til kommentar
DGN Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Det er nok bra kort det også. Men det at OC rekorden er på et slikt kort betyr nok ikke så mye for deg og meg. Vi skal ikke sitte på garasjegulvet på vinteren å helle flytende nitrogen eller whatever på CPU bare for å kunne ta en skjermdump med høy klokk ^^ At asrock lå på toppen i OC ante jeg ikke. Hadde ikke kortet engang noe særlig i tankene før DP og Marius nevnte det. Og joda, jeg har en secret basement med masse flytende nitro bare for OC =D. Har egentlig bare OC'a for å holde lengst mulig liv i gamle i7 920'n min. Skal over vannkjøling for første gang nu (et superenkelt lukket system som h100i), men dette er mer for stillegående og lavere temp fremfor OC. Men jeg må jo si at OC er morro i moderate mengder. Har ødelagt flere komponenter opp gjennom åra på OC testing, men liker forsatt å holde litte granne på med det. ASUS - x58 P6T Deluxe V2 er kanskje det beste hovedkortet jeg har hatt til overklokking (men tok til slutt kvelden etter 2 år 24/7). ASRock kortene fungerer MEGET bra. Har selv bare kjørt ASRock det siste året og det er aldri noe tull. Hvis du trenger minneslots er Champion kortet deres perfekt, men litt dyrere Uansett om du går for Z87 eller X79 så har ASRock bare bra kort. Kjører selv ASRock Z87 Extreme 4 nå Blir x79 siden jeg vil ha 2011 socket. og blir å kjøpe 4x8gb av kingstons beast 2133 eller 2400 (driver med bildebehandling og tegning, så vil gjerne ha mer enn 16gb) Endret 2. juni 2013 av DGN Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Og joda, jeg har en secret basement med masse flytende nitro bare for OC =D. Har egentlig bare OC'a for å holde lengst mulig liv i gamle i7 920'n min. Skal over vannkjøling for første gang nu (et superenkelt lukket system som h100i), men dette er mer for stillegående og lavere temp fremfor OC. Har selv en i7 950 klokket til 4,4 med en H100i. Er usikker på om jeg gidder bytte til Haswell ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå