Pallantir Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg vet akkurat hva jeg gjør (har drevet med pc-er i nærmere 30 år, drev en stund som pc-doktor og bytter ofte skjermer og lignende på bærbare pc-er), men jeg vil likevel ikke gjøre det nettopp på grunn av garantien. Men nå er jeg så heldig at jeg bor en knapp times kjøring fra Multicom, så hvis sønnen min vil det, kan jeg kjøre bort og få ordnet det. Men jeg vil ikke anbefale noen å gjøre noe sånt så lenge det er garanti på en pc. De vanlige reglene for pc-er (og da glemmer vi de råtne eplegreiene, som man må bruke skjærebrenner for å bytte noe som helst på...) er at det er greit å ta av deksel under for å bytte disk, minne og sånt. Men så snart man rører andre deksler (og det syns nesten alltid på skruene eventuelt der man har stukket inn et smalt knivblad for å jekke opp noe som sitter med plasthaker) blir det problemer med garantien. Lenke til kommentar
Danda Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Hejsan! Vet inte om detta blir rätt tråd för sånt här men jag har en P170E, och jag har lust att tweaka lite för att få ut mest möjligt av ytelse. Jag har funderat på överklockning och undrar lite hur du gjort och vad som är tryggt att gå till av frekvenser på minnet? Har sett lite på nvidia inspector och MSI afterburner men har inte gjort nånting ännu. I tillägg har jag en generell fråga.. Jag har köpt denna brukt (det är 5 månader kvar på garantin ännu) och när jag kör i helt vanlig idle mode så ligger min GPUmellan 40 och 50 grader. Är detta normalt? Ser andra ligger mellan 30-40 så är det kanske nånting jag borde/inte borde göra här? Kör windows 8 också. All hjälp uppskattas. Hei. For meg er det hipp som happ om jeg bruker MSI eller nvidia inspector, er usikker på om du først må modde biosen på 3dkortet ditt da det er n 170E, jeg måtte gjøre det for å få det til å fungere på min 150E, sitter på jobb nå så kan ikke begynne å finne sidene men det er bare å søke etter ditt kort + oc/ overclock osv, kan se om jeg kan legge ut sidene her etter jobb engang, er veeedlig enkelt å bytte bios på feks 680m eller 780m Ang usb minnepenn måtte jeg disable ahci mod i bios, siden jeg hadde installert windows 8 på ahci måtte jeg da formatere å legge alt inn på nytt etterpå! men nå fungerer det iallefall! Endret 8. oktober 2013 av Danda Lenke til kommentar
almeli Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Kan jeg fremføre en bønn til Danda og andre med tilsvarende bakgrunn. Er det mulig å bruke et forståelig norsk språk i innleggene, slik at gamle oldinger som meg forstår hva som blir ment. For oss som kanskje vil ha en toppet maskin, men bruker den til vanlig "husbruk" uten spillegalskapen iboende, så er det bare å tilstå at jeg skjønte ikke bæret av foranstående innlegg. Lenke til kommentar
Freedomofnow Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Du får si ifra om det fungerer! Jeg har riktignok aldri opplevd at jeg må gjøre hard-reboot. Frame-freezen slutter alltid etter max 10 sekunder, så det kan jo tenkes at du i tilegg har et annet problem som skaper denne "loopen"? Ikke vet jeg. Väl det fungerade heller dåligt. Men det jag lade märke till är att APM och AAM var redan avhookade så det var ingenting att stänga av. Så du har rätt, det är nog nånting annat som stör. Det enda jag kan tänka mig är att jag kör tune-up utlities på bägge mina laptops, för jag har upplevt detsamma på den andra. Är det nånting med sina "spar" funktioner som kan påverka en data på det sättet? Men upplevde nånting konstigt idag. Jag lekte lite med inspector och körde på 200mhz på memory och 60mhz på gpu clock. Så plötsligt så var det som om nånting stängde av. Loaden gick upp till 90+%, mens temperaturen av nån anledning gick ned till 40 och jag såg att både memory och gpu clock mhz låg på runt 300 nånting. Nån aning om vad det kan komma av? Verkar som kortet liksom inte helt uppför sig som det ska... Lenke til kommentar
Freedomofnow Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hei. For meg er det hipp som happ om jeg bruker MSI eller nvidia inspector, er usikker på om du først må modde biosen på 3dkortet ditt da det er n 170E, jeg måtte gjøre det for å få det til å fungere på min 150E, sitter på jobb nå så kan ikke begynne å finne sidene men det er bare å søke etter ditt kort + oc/ overclock osv, kan se om jeg kan legge ut sidene her etter jobb engang, er veeedlig enkelt å bytte bios på feks 680m eller 780m Ang usb minnepenn måtte jeg disable ahci mod i bios, siden jeg hadde installert windows 8 på ahci måtte jeg da formatere å legge alt inn på nytt etterpå! men nå fungerer det iallefall! Tack för svar! Ja det verkar väldigt enkelt att installera ny bios. Det enda jag lurat på är hur det blir med vanliga drivrutiner och kompatibilitet och sånt. Men just nu har jag lite issues med sporadiska flashes där skärmen stoppar eller min driver kraschar och startar om (vilket ibland kraschar det spelet jag spelar totalt).. Anar inte vad det kommer ifrån men har tänkt att det måste jag kanske fixa innan jag börjar vmodda? Har skrivit lite mer om det ovanför också.. Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Väl det fungerade heller dåligt. Men det jag lade märke till är att APM och AAM var redan avhookade så det var ingenting att stänga av. Så du har rätt, det är nog nånting annat som stör. Det enda jag kan tänka mig är att jag kör tune-up utlities på bägge mina laptops, för jag har upplevt detsamma på den andra. Är det nånting med sina "spar" funktioner som kan påverka en data på det sättet? Men upplevde nånting konstigt idag. Jag lekte lite med inspector och körde på 200mhz på memory och 60mhz på gpu clock. Så plötsligt så var det som om nånting stängde av. Loaden gick upp till 90+%, mens temperaturen av nån anledning gick ned till 40 och jag såg att både memory och gpu clock mhz låg på runt 300 nånting. Nån aning om vad det kan komma av? Verkar som kortet liksom inte helt uppför sig som det ska... Kan vel også selv meddele at quietHDD egentlig ikke har løst mitt problem heller. Merket problemet igjen med frame freeze i går i en runde Heroes of Newerth. De gangene det blir total frame-freeze, er de riktignok nå mye kortere. Om dette er skyld i quietHDD vet jeg jo ikke, men har ikke gjort stort annet på laptopen min bortsett fra å installere beta driver fra nvidia. Har riktignok merket noe "merkelig" angående frame freezen, da den aldri har forekommet når jeg har spilt BF4 beta, mens den fortsatt forekommer i Dota 2 og Heroes of newerth. Synes dette problemet er supermerkelig og kan egentlig ikke helt skjønne hva det skal være. Endret 10. oktober 2013 av Megaknut Lenke til kommentar
Freedomofnow Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Kan vel også selv meddele at quietHDD egentlig ikke har løst mitt problem heller. Merket problemet igjen med frame freeze i går i en runde Heroes of Newerth. De gangene det blir total frame-freeze, er de riktignok nå mye kortere. Om dette er skyld i quietHDD vet jeg jo ikke, men har ikke gjort stort annet på laptopen min bortsett fra å installere beta driver fra nvidia. Har riktignok merket noe "merkelig" angående frame freezen, da den aldri har forekommet når jeg har spilt BF4 beta, mens den fortsatt forekommer i Dota 2 og Heroes of newerth. Synes dette problemet er supermerkelig og kan egentlig ikke helt skjønne hva det skal være. Ja väldigt snodigt. Nu nu är det heller sällan det händer hos mig. Men ser att skärmen flashar kanske 1/100 sekund vit och så stoppar den upp lite grann innan det fortsätter. Ibland restartar grafik drivern och det tar lite mer tid. Jag har de sista drivrutinerna till Nvidia, 327.23, och tack gud så är de milvis bättre än de sista drivrutinerna som blivit lagt ut så det verkar ha hjälpt lite men det är fortfarande nånting jag gärna kunde levt utan. Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 jeg kjører 331.40(beta driver).Jeg er usikker på om det er "etter denne" problemet "kom tilbake mer hyppig" eller om det bare er innbilning.Jeg merker forstsatt ingen form av denne frame-freezen i BF4 betaen, men som sagt tidligere er både HoN og Dota2 forferdelig, spesielt i dag(føler jeg) ihvertfall--> om dette er grunent 331.40 vs 327.23 klarer jeg ikke å huske. Føler freezene har blitt lengre nå enn de noen gang har vært.jeg kan også nevne at jeg i tillegg har merket samme frame freeze i Terraira(1.2..nyeste?) og Minecraft. Mine frame freezes varer som sagt i alt fra 1-10 sekunder, noe som da i online spill er ganske tragisk og avgjørende. Men jeg har aldri noen restart av grafik-drivern. Ingen andre multicom eiere som har erfart samme problem?Jeg regner egentlig med at dette ikke har noe med multicom PC'er, ergo vil det kanskje være andre her som har opplevd det samme?Jeg tror det nok er det såkalte "intellipark" problemet eller noe lignende som har med SDD/HDD(spesielt sistnevnte) å gjøre. eller at problemet stammer fra GPU relatert aktivitet, da mtp. nvidia optimus og/eller kombinasjon dedikert GPU og integrated intel GPU. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Kunne se ut som samme problemet: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=393610 Han spiller på en Asus laptop, det er vel også gjerne en GeForce? Lenke til kommentar
Freedomofnow Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 jeg kjører 331.40(beta driver). Jeg er usikker på om det er "etter denne" problemet "kom tilbake mer hyppig" eller om det bare er innbilning. Jeg merker forstsatt ingen form av denne frame-freezen i BF4 betaen, men som sagt tidligere er både HoN og Dota2 forferdelig, spesielt i dag(føler jeg) ihvertfall--> om dette er grunent 331.40 vs 327.23 klarer jeg ikke å huske. Føler freezene har blitt lengre nå enn de noen gang har vært. jeg kan også nevne at jeg i tillegg har merket samme frame freeze i Terraira(1.2..nyeste?) og Minecraft. Mine frame freezes varer som sagt i alt fra 1-10 sekunder, noe som da i online spill er ganske tragisk og avgjørende. Men jeg har aldri noen restart av grafik-drivern. Ingen andre multicom eiere som har erfart samme problem? Jeg regner egentlig med at dette ikke har noe med multicom PC'er, ergo vil det kanskje være andre her som har opplevd det samme? Jeg tror det nok er det såkalte "intellipark" problemet eller noe lignende som har med SDD/HDD(spesielt sistnevnte) å gjøre. eller at problemet stammer fra GPU relatert aktivitet, da mtp. nvidia optimus og/eller kombinasjon dedikert GPU og integrated intel GPU. Ja tror detta är generellt. Men jag märker det också mer på vissa spel än andra. Batman Arkham City kör så att säga felfritt, mens Lego Pirates (Ja ) hackar till väldigt ofta, och Star Wars The Old Republic är extremt sporadiskt. Det som är vittigt är att detta är min andra laptop det händer på. Min förra var en ASUS N76VZ men då verkade det mer som det var ljudet som var flaskhalsen som gjorde att det hackade. Kanske det är nånting annat? För Jag har ingen WD hårddisk på den laptoppen.. Hade varit så himla gott att finna ut av vad detta är för man skulle tro att en så kraftig laptop borde kunna fungera felfritt. Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har faktisk testet terriara nå, og der forekommer denne frame-freezen typ hvert 1-2 minutt, ergo er det tilnærmet umulig å spille.Sendt en mail til multicom og de vet ikke akkurat hva slags "problem" dette er snakk på, da det raskt ble foreslått at jeg skulle sende inn laptopen.Eneste løsning gitt derfra enn så lenge(ikke at jeg forventer at de skal løse verdensproblemer via mail) er å ha "spill man skal spille på SSD, da HDD er lagringsdisk og ikke "spille-disk" ". Jeg vet ikke om du opplever det samme som meg Freedomofnow,? men "frame-freezen" forekommer iallefall hos meg enten spillet ligger på SSD eller HDD.Apropos WDIDLE3 så ser jeg at denne ikke er kompatibel med min HDD, ergo skal vel ikke "intellipark-laggen" være gjeldende, da jeg synes det er rart jeg ikke finner rapporter om tilsvarende problem på min disk.-------------- For dere som ikke bryr dere så mye om mine og freedomnow's problemer med lagg, så kan jeg opplyse fremtidige multicom kjøpere om at til tross for at p157 ble opplyst som "hardplast" ved hånd-hvile-flatene, så er disse vitterlig gummiert på modellen jeg fikk levert. Så da vet dere det. Dette er sikkert bare en glipp fra kundebehandler, men det er vel greit å vite sett at noen av dere kanskje har voldsomme aversjoner mot gummiert overflate. Personlig synes jeg det er helt fantastisk. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Da er min P170S oppe og går Har egentlig ikke testa den så mye enda. Men har i denne forbindelse et lite problem. Får denne feilmeldinga opp til tider: Kjører Win 7 og har installert nyeste .Net framework Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Jeg ville prøvd å avinstallere .Net fullstendig og installere det på nytt fra Windows Update. Lenke til kommentar
Danielbros Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg fikk min Multicom p150s for to dager siden, og har ikke hatt noe problemer. Men idag så skulle jeg starte opp PC'en og så at det var en Windows oppdatering. Jeg valgte å kjøre oppdateringen og restartet pc'en. Men når den skulle skru seg på kommer den seg forbi windows 8 boot bildet, så kommer det en svart bilde hvor det står at flymodus er på, rett etter står det at flymodus er av, og så skur den seg av. Jeg veit ikke om det er noe med pc'en eller Windows 8. håper dere kan gi meg noe svar Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det er flere som har hatt rare opplevelser med oppdateringen. Det fins alt 350 megabyte med oppdateringer til den. Kan du komme opp i sikkermodus med nettverk og oppdatere? Lenke til kommentar
Danielbros Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det er flere som har hatt rare opplevelser med oppdateringen. Det fins alt 350 megabyte med oppdateringer til den. Kan du komme opp i sikkermodus med nettverk og oppdatere? Ja, vel. Det ser ut til at jeg forhastet meg litt. Jeg reformaterer nå. Det er bare det at jeg blir så fort utålmodig Men takk for svar uansett Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 He-he, og jeg trodde jeg var utålmodig... Jeg svarte på den 29 minutter etter at du hadde lagt den ut, og da var det for sent! Lenke til kommentar
Danielbros Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) He-he, og jeg trodde jeg var utålmodig... Jeg svarte på den 29 minutter etter at du hadde lagt den ut, og da var det for sent! Det som var, var at jeg hadde hatt PC'en i 2 dager før jeg fikk beskjed om en oppdatering. Og det tar jo litt tid å installere alle drivere og programmer og slikt, så da bestemte jeg meg bare for å forte meg med å få den opp å gå igjen siden jeg hadde ventet så lenge for å få den (over 2 mnd hadde jeg ventet på PC'en. Pga feil i leveringen og mye tull -.-) Så det er grunnen til at jeg forhastet meg litt med reformateringa av PC'en Men til dere som tenker på å kjøpe en Multicom pc, så vil jeg si at selv om jeg var en av de uheldige som måtte vente så lenge. Så er det verdt det når PC'en kommer Endret 26. oktober 2013 av Danielbros Lenke til kommentar
JFM Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Synes maskinen min (P170S) har litt for få usb 3.0 porter. Noen her som kan anbefale meg en LITEN usb 3.0 hub som IKKE går på ekstern strøm? Lenke til kommentar
almeli Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jeg ville vel ha kjøpt en hub med mulighet for ekstern strøm for å i bakhånden dersom det blir behov for ekstra strømtilførsel til usb-koblet utstyr. Bruker du vanligvis bare såkalla "lett" utstyr som bare kjører dataoverføring uten behov for ekstra strøm, så trenger ikke ekstern strømtilførsel være tilkoblet hub'en. Eks.vis så har jo både skrivere og scannere egen strømtilførsel, og da er det bare data som passerer, http://lifehacker.com/five-best-usb-hubs-1414094277 http://www.netonnet.no/art/data/kabel-og-kontakt/usb/usb-hub/andersson-usb30hub4port/185429.4200/ http://www.multicom.no/SearchResult.aspx?q=kw:usb+3.0+hub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå