Gå til innhold

Multicom Kunshan P150S/P170S tråden


Anbefalte innlegg

Høres for meg ut som den gode gamle "intellipark"-laggen som kommer med endel 2,5" WD disker. Dette er en forferdelig irriterende frame-freeze jeg personlig har slitt med på samtlige av mine laptop kjøp, og jommen hadde broren min samme problemet når han kjøpte Multicom PC nylig.

 

I teorien er det jo et problem "alle" som har WD disk og bruker maskinen til spill burde ha, men da virker det isåfall bare som det er et fåtall som legger merke til det/bryr seg om det.

 

Et sikkert kjennetegn på intellipark-buggen er at denne frame-freezen ofte kommer rett etter en slags "klikk"-lyd fra HDDen, men om den lyden er like merkbar på nyere modeller er jeg noe usikker på.

En ting som er svært frustrerende er at det heller ikke hjelper å legge spillet over på SSDen, selvom OSet også kjører fra SSD og man strengt tatt ikke bruker WD-disken...

 

Men nok om det, løsningen på intellipark problemet er å bruke et program fra WD som heter WDIdle3, og endre header-park timeren fra 3 til 300 sekunder.

 

Det ligger endel guider om dette på nettet, her er en av dem:

http://forums.ncix.com/forums/?mode=showthread&msg_id=2278208&threadid=2278208&forum=103&product_id=49591&msgcount=39&overclockid=0#msg2278208

 

Lykke til! Og håper dette hjelper noen her :)

 

 

 

Takk takk!

Ser riktignok ikke ut som linken din fungerer. Gjorde ett raskt googlesøk etter WDidle3 og fant programvaren på WD sine nettsider. Ser riktignok at det står en haug med advarsler om at disken må være koblet fra det ene, men frakoblet det andre og backup av data. Ergo blir jeg litt smånervøs for å vatte igang. Noen som kan gi noen "klarhet" i hva egentlig fremgangsmåten er?

 

Trenger jeg å koble fra SSD'n min for å kjøre Wdidle3 ? brenne programmet til en CD? Lettere forvirret her.

 

Sikker på at det er intellipark som er problemet? jeg har ikke hørt noen klikkelyder overhodet.

Det kan ikke være problemer med Nvidia optimus?

 

 

her er forsåvidt linken til wdidle3

http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=609&sid=113

 

Da har jeg funnet løsningen problemet! :)

I alle fall tror jeg det.

 

Etter å ha lastet ned og kjørt quietHDD har jeg nå kunnet spille 2 runder Dota2 og 2 runder Heroes of newerth uten denne "frame-freeze" laggen. Ingenting uggent, alt går nå smertefritt.

Det kan jo selvfølgelig tenkes at jeg iløpet av mine 4 "games" har hatt griseflaks, og "løsningen" egentlig ikke er noen løsning, men betviler dette sterkt da jeg tidligere har opplevd minimum 2-3 fullstending freeze iløpet av 1 runde dota2/HoN.

 

Sikkert andre her som har samme problemet, så slenger med link og "fremgangsmåte":

 

quietHDD

https://sites.google.com/site/quiethdd/

 

Kjørte quietHDD, og gjorde følgende endringer:

- uncheck Enable APM control

- uncheck Enable AAM control

 

programmet kjører så i bakgrunnen per skrivende stund. Om dette er nødvendig eller ei vet jeg ikke.

Kan forsåvidt nevne at programmet kjører fra WD HDD'n min, om dette også skal ha noe å si vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Detta upplever jag också. Det är otroligt sporadiskt och händer lite när som helst att plötsligt så fryser datan och ljudet på stället ett par sekunder och så sätter det igång igen. Men jag märker att det också kommer till ett punkt där det bara fortsätter och blir stående i en "loop" av framen som den är med ljud och allt och så stopparden bara och jag måste göra en hard reboot. Men det händer otroligt sällan alltså.. Och jag har ingen aning om när eller hur, men det är 2 laptops på rad som visat densamma uppförseln.

 

Ska försöka detta och se om det hjälper. Tusen tack. :)

 

 

 

 

 

Da har jeg funnet løsningen problemet! :)
I alle fall tror jeg det.

Etter å ha lastet ned og kjørt quietHDD har jeg nå kunnet spille 2 runder Dota2 og 2 runder Heroes of newerth uten denne "frame-freeze" laggen. Ingenting uggent, alt går nå smertefritt.
Det kan jo selvfølgelig tenkes at jeg iløpet av mine 4 "games" har hatt griseflaks, og "løsningen" egentlig ikke er noen løsning, men betviler dette sterkt da jeg tidligere har opplevd minimum 2-3 fullstending freeze iløpet av 1 runde dota2/HoN.

Sikkert andre her som har samme problemet, så slenger med link og "fremgangsmåte":

quietHDD

https://sites.google.com/site/quiethdd/

Kjørte quietHDD, og gjorde følgende endringer:

- uncheck Enable APM control

- uncheck Enable AAM control

 

programmet kjører så i bakgrunnen per skrivende stund. Om dette er nødvendig eller ei vet jeg ikke.
Kan forsåvidt nevne at programmet kjører fra WD HDD'n min, om dette også skal ha noe å si vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Detta upplever jag också. Det är otroligt sporadiskt och händer lite när som helst att plötsligt så fryser datan och ljudet på stället ett par sekunder och så sätter det igång igen. Men jag märker att det också kommer till ett punkt där det bara fortsätter och blir stående i en "loop" av framen som den är med ljud och allt och så stopparden bara och jag måste göra en hard reboot. Men det händer otroligt sällan alltså.. Och jag har ingen aning om när eller hur, men det är 2 laptops på rad som visat densamma uppförseln.

 

Ska försöka detta och se om det hjälper. Tusen tack. :)

 

 

 

Du får si ifra om det fungerer! :)

Jeg har riktignok aldri opplevd at jeg må gjøre hard-reboot.

Frame-freezen slutter alltid etter max 10 sekunder, så det kan jo tenkes at du i tilegg har et annet problem som skaper denne "loopen"? Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Da har jeg funnet løsningen problemet! :)

I alle fall tror jeg det.

 

Etter å ha lastet ned og kjørt quietHDD har jeg nå kunnet spille 2 runder Dota2 og 2 runder Heroes of newerth uten denne "frame-freeze" laggen. Ingenting uggent, alt går nå smertefritt.

Det kan jo selvfølgelig tenkes at jeg iløpet av mine 4 "games" har hatt griseflaks, og "løsningen" egentlig ikke er noen løsning, men betviler dette sterkt da jeg tidligere har opplevd minimum 2-3 fullstending freeze iløpet av 1 runde dota2/HoN.

 

Sikkert andre her som har samme problemet, så slenger med link og "fremgangsmåte":

 

quietHDD

https://sites.google.com/site/quiethdd/

 

Kjørte quietHDD, og gjorde følgende endringer:

- uncheck Enable APM control

- uncheck Enable AAM control

 

programmet kjører så i bakgrunnen per skrivende stund. Om dette er nødvendig eller ei vet jeg ikke.

Kan forsåvidt nevne at programmet kjører fra WD HDD'n min, om dette også skal ha noe å si vet jeg ikke.

 

Nice! Dette skal testes :)

 

Jeg får ingen av spillene mine til å starte med min nye P170S. Det er som dem ikke vil pga. en sperre eller noe. Jeg får heller ikke kjørt Steam :(

 

Har du installert intel driverne? Jeg installerte først ikke dem fordi jeg ikke var klar over at det var integrert grafikk i CPUen, da ville ikke spill kjøre hos meg heller ;)

Endret av Arch-Heretic
Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt en to måneder gammel P177S som bursdagsgave til sønnen min. Fikk en grei pris, og det følger med Windows 8. Er det noe spesielt jeg bør tenke på under oppsettet? Jeg har god tid, det er over en måned til han har bursdag, men greit å få satt den opp så den bare kan gjemmes i skapet til dagen kommer. He's gonna shit bricks... :dribble:

Lenke til kommentar

Vurderer nå å avbestille min P170S og heller gå for P177S. Pga at P170S ikke er på lager enda :p

 

Så da må jeg spørre igjen om forskjellen. Har skjønt at byggekvaliteten på P170S er hakket bedre enn P177S. Men er det så enorm forskjell?

Og hva var det med pulserende lys som ikke kunne skrues av på P177S? Var det bare tull at det ikke kunne skrues av? Hvilket lys var det snakk om?

 

Spesifikasjonene er vell ellers like på P170S og P177S?

 

 

 

Edit:

P177S ser vel egentlig slik ut (designmessig)?

 

Fra Multicom Kunshan P177S 17.3" Full-HD

 

Unikt norsk tastatur med mulighet for lys i tastene, valgfri farge og varierbar styrke. Kan slås helt av

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Heisann, jeg vurdere å gå til innkjøp av denne: http://www.multicom.no/Kunshan-P177S-17e3-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4700MQe-16GBe-180GB-SSD-1TB-Hdde-Geforce-GTX-780M-4GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10626956 (P117S GTX 780m)

 

Og har et par spørsmål ang drivere osv.(er ikke så veldig flink med data)

1. Har dere en liste på hvilke drivere jeg må laste ned dersom jeg kjøper denne med windows 8?

2.Er det risikabelt å heller velge windows 7 med tanke på at senere spill muligens ikke støtter dette operativ systemet, og er win 7 generelt tregere? (klar over at win 8 er hatet blant gamere, men er dette kun fordi det er nytt?, for man kan jo laste ned en slags simulator på win 8, slik at man får det nesten likt som win 7.

3. er de mange som har hatt problemer med nedlasting av drivere, og ført at dette har gjort at man ikke får spillt spill?/evnt noen problemer med nettverkskortet på denne?

Takker så meget for gode svar =)

Lenke til kommentar

Alle nødvendige drivere finnes på Multicom's supportsider. Installeres i tur og orden, bare pass på å legge inn driveren til den innebygde Intel grafikkchip'en før du legger in driver til det dedikert skjermkortet. Sistnevnte bør du uansett laste ned fra Nvidia direkte for å sikre deg at du har aller siste versjon.

 

Win 7 vs. Win 8 er en smakssak, men det kan selvfølgelig finnes spill og software som fungerer fint på Win 7 men som har litt problemer på Win 8. Enn så lenge.

Viktig å være klar over at Win 8 på ingen måte er noe man "må ha", og at Win 7 på ingen måte er utdatert eller noe sånt. Selv kommer jeg nok til å fortsette med Win 7 i enda noen år.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Vurderer nå å avbestille min P170S og heller gå for P177S. Pga at P170S ikke er på lager enda :p

 

Så da må jeg spørre igjen om forskjellen. Har skjønt at byggekvaliteten på P170S er hakket bedre enn P177S. Men er det så enorm forskjell?

Og hva var det med pulserende lys som ikke kunne skrues av på P177S? Var det bare tull at det ikke kunne skrues av? Hvilket lys var det snakk om?

 

Spesifikasjonene er vell ellers like på P170S og P177S?

 

 

 

Edit:

P177S ser vel egentlig slik ut (designmessig)?

 

Fra Multicom Kunshan P177S 17.3" Full-HD

 

P177S har store lysdioder rett under skjermen som viser nivå på lydoutput (VU-meter). Dette kan ikke slås av uten at man slår av tastaturlysene og det hele. En designblemme fra Clevo, men hvis man får nok av de lysene er det jo bare å teipe over. Ikke særlig elegant, men dog.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

 

P177S har store lysdioder rett under skjermen som viser nivå på lydoutput (VU-meter). Dette kan ikke slås av uten at man slår av tastaturlysene og det hele. En designblemme fra Clevo, men hvis man får nok av de lysene er det jo bare å teipe over. Ikke særlig elegant, men dog.

 

Det går ikke an å trekke ut en plugg til denne diodegreia, da? Eventuelt betale Multicom for å gjøre det?

Lenke til kommentar

Hvis man vet hva man gjør, kan man selvfølgelig klare det selv. Men det spørs hva Multicom synes om denslags i forhold til garanti/reklamasjon ... For min del ville jeg bare ha løst problemet med en bit svart tape hvis jeg fant ut at de lysene er for plagsomme i daglig bruk. Så har man tross alt et valg senere, dersom maskinen bytter eier eller bruker.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...