Gå til innhold

Multicom Kunshan P150S/P170S tråden

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det. Min støyer egentlig kun når jeg spiller eller under veldig tung jobbing. Vanlig surfing og Office så er den nesten ikke hørbar. Men PCen er veldig stor og tung, så vet ikke om jeg vil anbefale deg å drasse den med deg til og fra skole.

de jeg har sett på er 15 tommerene som veier rundt 3 kilo med batteri og jeg tenker at det går greit, jeg har jo bruk for trening uansett :p men det er som sagt viftelyd som bekymrer meg. Så at det var en annen her på forumet som hadde kjøpt en multicom pc nå som visstnok lagde sinnsykt mye lyd. som sagt så er det ikke et problem med viftestøy når jeg sitter hjemme/Lan og gamer, men å ha en kompressor dur i forelesningene blir flaut.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Er det meningen at POWER-knappen ikke skal "klikke" min er bare seig egentlig. Føles rart når jeg skrur på/ booter fra sleep.mode.

Lenke til kommentar

Notebookcheck har også testet W740S

Selv ble jeg SVÆRT skuffet da jeg hadde høye forhåpninger til spesielt kjøling og skjerm på denne maskinen :( Kjølingen skrøt clevo opp i skyene at skulle være stille, og skjermen var forventet å være IPS eller tilsvarende høykvalitetsskjerm.

http://www.notebookc...SU.97789.0.html

I stedet er den SVÆRT STØYENDE (46.4dB som er mer enn f.eks clevo W350S i spill) ved belastning og skjermen er en AHVA skjerm fra AUO Optronics med midt på treet sortnivå og kontrast og heller ikke allverdens lysstyrke....

Det positive er dog at Intel Iris PRO grafikken yter omtrent som et GT740M/750M skjermkort og man kan derfor håpe at denne blir brukt i flere bærbare maskiner da det omtrent eliminerer behovet for mellomklasse dedikert grafikk.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Den Anandtech har, har da ISP-skjerm ... så det betyr vel at det er opp til forhandlerne hvilken skjerm de vil utstyre W740S med.

For de som ikke behersker tysk, så har jeg "google-oversatt" til engelsk det Notebookcheck sier om støynivå her: "The two fans of the S413 work even during long idle periods without interruption, but rotate it at very low speed. At 30.1 to 33.3 dB (A) could describe the noise as a cautious, if not for an unpleasant loud whistle from inside the notebook. We hope that this is only a problem of our test unit.

Under load, the pipes will be replaced by a rhythmic clacking what possibly indicating the failure of a fan bearing. That aside, the determined noise level of about 46 dB (A) is relatively high, appears by its uniformity and the rear facing vents but subjectively far less noisy. Measured on the computing power and the small size of the device Clevo has not done a bad job here."

Konklusjonen, google-oversatt til engelsk: " The surprise was a success: The Schenker S413 is probably the first laptop with Intel GPU, which we can give the title of "gaming capable" without restrictions. Although Intel's announcement that they could compete with a dedicated GeForce GT 650M is just short, the performance of the iris Pro Graphics 5200 can be seen absolutely. But we want the S413 not only reduce its graphics solution - in other disciplines, the notebook has a lot to offer.

In addition to the excellent graphics and application performance ahva the display is one of the special highlights. High resolution, matte, high brightness and stable viewing angle - even some much more expensive counterparty has since left behind. Under the open sky, the image content is always visible, so that the good mobility of the notebook can savor without restrictions. However annoying are the greatly reduced clock speeds on battery power, which will hopefully be fixed or a BIOS update. With the somewhat spongy keyboard, the user will have to get used to life on the other hand, the same applies to the average housing quality.

Overall, we still could convince the Schenker S413: Anyone looking for a portable high-end computers with comparable performance levels currently found in any case only a few alternatives. Possible competition lurks with the MSI GE40 or the Razer Blade - we look forward to the next even duels."

PS. Jeg lar googleoversettelsene stå slik de ble generert, uten egne rettelser. Denne artikkelen vil nok snart dukke opp på Notebookcheck i engelsk versjon. Jeg valgte å oversette til engelsk fordi raritetene ble enda rarere ved å oversette til norsk.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hei er det noen som kan gi meg svar på et par ting som jeg lurer på med den nye p150s , hvordan er lyden på den ?? Og da tenker jeg ikke på høytalerene for de bryr jeg meg ikke om , men lyden som du får i headsettet gjennom 3,5 minijack kontakten , er det ordentlig lyd med bass osv ?? Jeg hadde nemlig den forrige modellen og der fantes det ikke bass alt var helt flatt , prøvde med forskjellige headsett og det var like flatt leste også i ettertid på div forum at p150em var sånn :( så er det noen som har testet dette på de nye ?? Og en ting til hvordan er denne i bf3 ? Feks med gtx770m . Den forrige som jeg hadde var dårlig på det også , enda det var gtx675mx kort , måtte ha alt på low innstillinger hvis ikke var det mye sudden framedropps så det holdt i multiplayer maps var ikke til å spille med :( noen som har testet denne i bf3 ???

Lenke til kommentar

Hei , jeg hadde 60 fps , men så fort du kommer litt ut på kartet , vekk i fra basen så fikk jeg plutselige fall i fps , bilde står stille et øyeblikk så ofte at det føltes som at spillet hakka , jeg måtte stille helt ned til low på alt , først da var det flyt i spillet. Så jeg blei veldig skuffa over denne multicom p150em den virka ikke som den ga den ytelsen som den skulle . Nei jeg har den ikke lengre nå , men jeg vurdere den nye p150s , men jeg vil bare høre åssen den er først fra folk her inne når det gjelder lyd og ytelse i bf3 :)

Lenke til kommentar

Er det meningen at POWER-knappen ikke skal "klikke" min er bare seig egentlig. Føles rart når jeg skrur på/ booter fra sleep.mode.

Min er også litt "seig", men ser ikke på det som et nevneverdig problem.

Noen som vet noe om temperaturer ved spilling av f.ex BF3 og Farcry 3 osv. på max?

Ifølge speedfan når jeg temperaturer på GPU i omkring 90-91. vet ikke om dette er uheldig?

Kan det være speedfan som er unøyaktig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Min er også litt "seig", men ser ikke på det som et nevneverdig problem.

Noen som vet noe om temperaturer ved spilling av f.ex BF3 og Farcry 3 osv. på max?

Ifølge speedfan når jeg temperaturer på GPU i omkring 90-91. vet ikke om dette er uheldig?

Kan det være speedfan som er unøyaktig?

Ok.

BF3 på max har jeg 70 grader

Crysis 3 på ultra 90

Rage 50 :p

Lenke til kommentar

Ok.

BF3 på max har jeg 70 grader

Crysis 3 på ultra 90

Rage 50 :p

Av erfaring liker jeg bedre de "myke" powerknappene. Opplevd flere ganger på div. laptoper og stasjonere pcer at "klikke-knappene" til slutt ikke fungerer. De myke knappene har jeg derimot aldri opplevd svikte. Min gamle acer aspire måtte jeg allerede etter 3 måneder skru opp og "reparere" powerknappen.

Hva bruker du som temp monitor omaro? og hvilket skjermkort har du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Av erfaring liker jeg bedre de "myke" powerknappene. Opplevd flere ganger på div. laptoper og stasjonere pcer at "klikke-knappene" til slutt ikke fungerer. De myke knappene har jeg derimot aldri opplevd svikte. Min gamle acer aspire måtte jeg allerede etter 3 måneder skru opp og "reparere" powerknappen.

Hva bruker du som temp monitor omaro? og hvilket skjermkort har du?

GTX 780m

Den er 33-37 på idle. Noe jeg syns er veldig bra. Så om den er litt heavy under load burde være greit. Hva med deg? hvilken GPU kjører du?

EDIT: Bruker MSI Afterburner. den har OSD, FPS temperaturer. Den viser de samme tempereaturene som Speedfan. Bare husk at hvis du har på monitoring program så er Nvidia GPUen din på konstant.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

GTX 780m

Den er 33-37 på idle. Noe jeg syns er veldig bra. Så om den er litt heavy under load burde være greit. Hva med deg? hvilken GPU kjører du?

EDIT: Bruker MSI Afterburner. den har OSD, FPS temperaturer. Den viser de samme tempereaturene som Speedfan. Bare husk at hvis du har på monitoring program så er Nvidia GPUen din på konstant.

Kjører GTX780 selv. Min ligger rundt 30, noen ganger ned til 28 ved idle/surfing. Så jeg er storfornøyd jeg.

Kan forøvrig melde om at ved spilling av f.eks Heroes of Newerth og lignende "ikke altfor grafisk krevende spill" er viftelyden ikke eksiterende og tempene omkring 50-60. Dog ved Far cry så bråker det ganske greit, men med headphones og normalt volum på disse så hører jeg ikke viften. Temperatur i chassiet/håndflatene er ikke-eksisterende og hele chassiet(med unntak av vifteutgangen bak) holder seg godt og kjølig.

Lenke til kommentar

Hei siden du bruker headphones , hvordan er lyd kvaliteten i lydutgangen din 3,5mm jack ? Er det like flatt som de andre tidligere modellene eller er det blitt bra , med tanke på bass osv ? Kjempe bra om du gir meg et svar :)

Hei siden du bruker headphones , hvordan er lyd kvaliteten i lydutgangen din 3,5mm jack ? Er det like flatt som de andre tidligere modellene eller er det blitt bra , med tanke på bass osv ? Kjempe bra om du gir meg et svar :)

Lenke til kommentar

Den er ikke bra. Sorry men det er noe av det labreste jeg har hørt. Klarer ikke å drive et middels headsett engang.

Lenke til kommentar

Takk for svar det var det jeg tenkte meg :/ det synd på en pc som er såpass dyr , men så lenge alt annet virker bra så :/ jeg vet jo at man kan kjøpe usb stick lydkort eller headsett med usb tilkobling da det har sitt eget lydkort i seg :) er det noe annet jeg burde være obs på ? Flyter spillene bra ? Ingen unormale problemer ?

Lenke til kommentar

Takk for svar det var det jeg tenkte meg :/ det synd på en pc som er såpass dyr , men så lenge alt annet virker bra så :/ jeg vet jo at man kan kjøpe usb stick lydkort eller headsett med usb tilkobling da det har sitt eget lydkort i seg :) er det noe annet jeg burde være obs på ? Flyter spillene bra ? Ingen unormale problemer ?

Det er en veldig grei maskin altså. Kjøp deg en DAC du, får en flott en til 1000-lappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...