Gå til innhold

Multicom Kunshan P150S/P170S tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det trygt å spille med GPU på 80 grader?

 

Under Metro Last light blir den 83

 

Men i Rage blir den bare 59. Hvis man spiller med 80 grader over lengre perioder må vel GPUen daue etterhvert?

 

Det er helt normal temp for en moderne GPU, oftest er de designet for å klare temperaturer mellom 100-110C i værste fall.

Lenke til kommentar

Det mest negative er at viftene høres godt når du sitter og spiller med heftig grafikk. Du blir ikke særlig populær hvis det sitter andre personer i samme rom og ser på TV, for eksempel. Men det gjelder Alienware-maskiner også; jeg har hørt dem. Ellers er det veldig lite å utsette på dem. Byggekvalitet og kvalitetsfølelse er sånn ca. midt på treet. Skjermkvaliteten er blant de beste av de med "standard" TN-paneler. Og når det gjelder prisen du må betale for det hele, så er Alienware totalt kjørt av lasset. Historisk sett, i hvert fall. Jeg vet jo ikke om de plutselig legger om politikken :huh:

 

PS. Bedre at viftene jobber skikkelig enn at varmen ødelegger hardware'n inni, sier nå jeg. Men det er klart at det kan gjøres bedre. Asus G-serie er stillere, f.eks. Men så har de da heller ikke like kraftig hardware (og dermed varmeutvikling) inni.

 

Hva mener du med at maskinen bråker mye? Hva kan den sammenliknes med?

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at maskinen nødvendigvis bråker mye. Ut fra det jeg leser av tester, så bråker den sånn cirka det som er vanlig når vi snakker om såkalte gaming laptoper. Mitt syn er at dette vanligvis er viftestøy som er til å leve med - men det er ikke alle som er enig i det, selvfølgelig. Selv har jeg jo ikke hørt hvordan støyen er, og har heller ikke hatt anledning til å sammenligne med andre tilsvarende laptoper. Jeg tolker bare det jeg leser av tester på nettet. Grovt sett kan vi si at jo, gaming laptoper har viftestøy som høres godt når de må jobbe for penga. Asus G-serie er vel de som støyer minst. Og sammenligninger ... tja, si det. Min egen er 4 år gammel, så det er vanskelig for meg å si noe spesifikt om dagens Clevo-modeller, da jeg ikke har hørt dem selv. Men min har viftestøy som høres godt når jeg hører etter, for å si det sånn - men som er fort glemt når jeg faktisk konsentrer med om noe på datamaskinen, spiller etc. For meg er ikke denne viftestøyen sjenerende - men jeg har jo hørt at andre som sitter i samme rom samtidig, har bemerket støyen, av og til ...

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at maskinen nødvendigvis bråker mye. Ut fra det jeg leser av tester, så bråker den sånn cirka det som er vanlig når vi snakker om såkalte gaming laptoper. Mitt syn er at dette vanligvis er viftestøy som er til å leve med - men det er ikke alle som er enig i det, selvfølgelig. Selv har jeg jo ikke hørt hvordan støyen er, og har heller ikke hatt anledning til å sammenligne med andre tilsvarende laptoper. Jeg tolker bare det jeg leser av tester på nettet. Grovt sett kan vi si at jo, gaming laptoper har viftestøy som høres godt når de må jobbe for penga. Asus G-serie er vel de som støyer minst. Og sammenligninger ... tja, si det. Min egen er 4 år gammel, så det er vanskelig for meg å si noe spesifikt om dagens Clevo-modeller, da jeg ikke har hørt dem selv. Men min har viftestøy som høres godt når jeg hører etter, for å si det sånn - men som er fort glemt når jeg faktisk konsentrer med om noe på datamaskinen, spiller etc. For meg er ikke denne viftestøyen sjenerende - men jeg har jo hørt at andre som sitter i samme rom samtidig, har bemerket støyen, av og til ...

 

Ok. Jeg tolket det som om at du mente at multicom- laptoper skilte seg veldig ut når det gjalt støy fra laptoper, men da skjønner jeg hva du mente. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Noen andre som syns mouse-paden er klønete? Svarer ikke godt på små bevegelser og flytter seg manisk rundt.

 

EDIT: hvordan vet jeg om jeg har Nvidia Optimus? Er det et program eller? Er det verdt å bruke? Vil levetiden på GPU bli lengre hvis den skifter til Intels når det ikek trengs?

 

P157S

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Wtf. noen ganger når jeg booter opp PCen så funker ikke Finger-scanner og ekstern mus reagerer ikke. Så prøver jeg å slå av og den "avslutter" i en evighet. Så må force med power-knappen. Så neste boot kan det samme skje eller den funker.

 

Virker som noe er feil med USB driverne.

Lenke til kommentar

Så prøver jeg å slå av og den "avslutter" i en evighet.

Virker som noe er feil med USB driverne.

 

Har hatt noe liknende oppførsel på en Samsung 700Z7C 17.3" (den blir erstattet av bestilt Multicom Kunshan P170S 17.3") den ble aldri ferdig med Windows-oppdateringer.

Jeg kjørte så en systemgjenoppretting med tidspunkt til like etter at jeg la over fra Windows 7 til 8 Pro.

Riktignok mistet jeg mye 3-partsprogrammer samt Windows-oppdateringer. Men det viktigste var at dette "evighetsproblemet" forsvant og at den nå etter å ha oppdatert alt på nytt, synes å ha blitt en "ny" maskin.

Lenke til kommentar

Tipper Windows driver og indekserer alle filer ... prøv å slå av indeksering, eller i alle fall velg indeksering kun i de få mappene der du egentlig har noen bruk for det. De fleste får aldri noen nytte av at alle filer blir indeksert til enhver tid. Det fører dessuten til unødvendig mye skriving til disk, slik at man kan risikere at disken bruker all tid på denne indekseringen ... med trafikkork til følge. Eventuellt holder du bare ut en stund, så vil indekseringen roe seg ned av seg selv etterhvert. Problemet bør dessuten være kraftig redusert hvis man har SSD - så dersom du har Windows på SSD, men likevel opplever dette problemet, så er det nok noe annet som foregår.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Tipper Windows driver og indekserer alle filer ... prøv å slå av indeksering, eller i alle fall velg indeksering kun i de få mappene der du egentlig har noen bruk for det. De fleste får aldri noen nytte av at alle filer blir indeksert til enhver tid. Det fører dessuten til unødvendig mye skriving til disk, slik at man kan risikere at disken bruker all tid på denne indekseringen ... med trafikkork til følge. Eventuellt holder du bare ut en stund, så vil indekseringen roe seg ned av seg selv etterhvert. Problemet bør dessuten være kraftig redusert hvis man har SSD - så dersom du har Windows på SSD, men likevel opplever dette problemet, så er det nok noe annet som foregår.

 

Skrudde det av. Men nå har ikke dette skjedd de sista gangene.

 

Men skal sies at jeg aldri fant W7 driverne i starten så lastet ned W8-drivere fra Clevo sine sider til samme maskin. I ettertid fant jeg alle W7 driverne fra Multicom og installerte de.

 

Bare chipset som var W8(clevo hjemmeside). Men jeg mistenker det er samme driver som kom fra multicom. De er identiske og W8 readme-txt står det at "following OS must be installed:

 

Microsoft Windows* Server 2003

Microsoft Windows Server 2003 x64 Edition*

Microsoft Windows Server 2008

Microsoft Windows Server 2008 x64

Microsoft Windows XP

Microsoft Windows XP Professional x64

Microsoft Windows 2000

Microsoft Windows Vista

Microsoft Windows Vista x64

Microsoft Windows 7

Microsoft Windows 7 x64

Microsoft Windows 2008 R2

Microsoft Windows 2008 R2 x64

Microsoft Windows 8

Microsoft Windows 8 x64

"

 

 

så problemet er vel ikke der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Overasket over ytelsen på P157S

 

kjører Crysis 3 på fullt utenom AA på 1x. Dette gir ikke serlig utlsag på noen spill heller da skjermen er såpass liten og i full HD.

 

Ligger på 40-60 fps i alle spill. Meeeen temperaturen ligger på 50-60-70-80-90 allt etter hvilket spill- Crysis 3/Metro er 80-90 grader. Derfor tør jeg ikke å spille over lengre perioder :p

 

På idle er den bare 33-36 C

 

tror jeg bestiller kjølepasta fra multi snart og skifter den ut. Men mister jeg garantien hvis jeg popper lokket?

Lenke til kommentar

virker som folk her har veldig god peiling her på disse multicom modellene så jeg spør her i stedenfor å lage en ny tråd, håper det er greit. vurderer veldig å investere i en multicom modell )har ikke bestemt hvilken, men det jeg lurer på er dette med vifte støy. personlig så kan den bråke så mye den vil for min del, men jeg kommer også til å bruke den som skole pc på universitetet så det jeg lurer på er rett og slett om det er så mye støy at det kan virke sjenerende på andre i klasserommet. har liksom ikke lyst til å være han fyren med den jævlig støyende pcen som gjør at folk har mest lyst til å skifte rom.. f.eks kommer den til å høres ut som en gammel xbox 360 når den er idle for da går det ikke. takk hvis noen har peiling :)

Lenke til kommentar

virker som folk her har veldig god peiling her på disse multicom modellene så jeg spør her i stedenfor å lage en ny tråd, håper det er greit. vurderer veldig å investere i en multicom modell )har ikke bestemt hvilken, men det jeg lurer på er dette med vifte støy. personlig så kan den bråke så mye den vil for min del, men jeg kommer også til å bruke den som skole pc på universitetet så det jeg lurer på er rett og slett om det er så mye støy at det kan virke sjenerende på andre i klasserommet. har liksom ikke lyst til å være han fyren med den jævlig støyende pcen som gjør at folk har mest lyst til å skifte rom.. f.eks kommer den til å høres ut som en gammel xbox 360 når den er idle for da går det ikke. takk hvis noen har peiling :)

 

Jeg tror ikke det. Min støyer egentlig kun når jeg spiller eller under veldig tung jobbing. Vanlig surfing og Office så er den nesten ikke hørbar. Ihvertfall når den er ny og ren inni. Heldigvis er den lettere å rengjøre enn alle andre "bærbare" jeg har åpnet.

 

PCen er veldig stor og tung, så jeg vet ikke om jeg vil anbefale å drasse den med seg til og fra skole.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...