In Ter Face Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Noen som vet om hvor jeg kan få tak i rådata fra børsen fra de siste årene? Da tenker jeg på verdien på aksjer over tid, salgsvolum osv. Jobber en del med statistikk, så tenkte jeg skulle prøve å lage meg en hjemmesnekret aksjerobot. Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Har sett der, men finner kun info i xls-format. Er det ikke tilgjengelig noe sted som rådata? Tekstfil eller lignende? Synes det er et herk å hente inn data fra xls i matlab. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Netfonds har dataeksport til txt,sdv eller csv http://norma.netfonds.no/paperdump.php?paper=OSEBX.OSE Kanskje det blir lettere. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Har sett der, men finner kun info i xls-format. Er det ikke tilgjengelig noe sted som rådata? Tekstfil eller lignende? Synes det er et herk å hente inn data fra xls i matlab. XLS kan vel ganske enkelt konverteres til kommaseparert etc.. Slik at du kan bruke dlmread i matlab. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå