hertugen Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Heisan, Jeg har over mange år kjørt med en DLink DIR 655 men den tok kvelden i siste tordenvær, og trenger hurtige råd om hvilken router jeg bør kjøpe. Ønsker å bestille routeren idag. Utstyr som skal påkobles er: 1 PC via nettverkskabling. 1 Skriver via nettverkskabling. 1 trådløs Laptop. 2 mobil tlf. 1 USB disk. Av de to routerene jeg har lest litt om er: Asus RT-AC66U Asus RT-N66U Hvilken av disse to velger jeg? og er det andre routere som er bedre? Endret 3. juni 2013 av hertugen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Begge de to du nevner er meget gode routere. De utmerker seg på rekkevidde og stabilitet. Selv har jeg hatt RT-N66U i over et år og har flashet den med Tomato Shibby firmware. Du får selv vurdere om du behøver AC-standarden med raskere trådløsnett :-) 1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Asus RT-N66U er bra nok til ditt bruk. RT-AC66U er for entusiaster som vil ligge i forkant av utviklingen (draft 802.11ac). Det finnes ingen rutere som er merkbart bedre til generell bruk. Avhengig av hvor stort hus/område som skal dekkes, så kan også RT-N65U eller RT-N56U være tilstrekkelig for ditt bruk. Så sparer du noen kroner. 1 Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 75 m2 i to etasjer er hva routeren trenger å dekke. Forøvrig trehus. Hverken jeg eller kona oppdaterer PC'ene ofte, så siste skrik er nok heller ikke nødvendig på routeren. Viktigst for oss er stabilitet. Det er vel ting som tyder på at RT-N66U vil være mer en god nok for vårt bruk i lang tid fremover. Takk for tips og hjelp Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Og da er RT-N66U bestilt. Tusen takk for hjelpen 1 Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Sette [Løst] ? Takker, det gjorde jeg nettopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå