Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mister nettilkobling hver gang jeg restarter pcen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har helt siden jeg installerte Windows 8, hatt et litt spesielt problem med pcen. De fleste ganger jeg starter pcen, har jeg ingen internettilkobling. Kabelen står selvsagt i, men ikonet har et kryss over seg.

Det som er rart, er "løsningen" på dette problemet. Det jeg nå gjør, er å starte installasjonen av driverne for gigabit-porten på hovedkortet, og etter den har initialisert, altså ikke installert noe som helst, bare åpnet installasjonsveiviseren hvor jeg kan velge "neste" osv, finner den nettilkobling! Jeg har ikke lagt noe særlig arbeid i å prøve å løse dette, og antar det er driverproblemer. Det oppstod etter jeg installerte driverne til windows 8 for hovedkortet mitt, som jeg fant på Asus sine hjemmesider. Jeg vet jeg fant fram til "riktig" sett drivere, men dette var lenge siden, og de hadde enda ikke fått opp Windows 8-drivere, så jeg måtte laste ned Windows 7-driverne. Jeg har prøvd å laste ned Win8 driverne nå, men problemet er her fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes nok en løsning, men jeg har uansett planer om å gå tilbake til Win7, så da løser det seg selv. Uansett, et finurlig problem med tanke på at det løser seg kun ved å starte installasjonsveiviseren til driverne. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...