AlecNess Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Hei har hørt og sett at det går å registrere en go kart som moped eller lettsykkel. Lurte på om en KANDI 110cc 2-seat Go Kart kan registreres? Endret 2. juni 2013 av kolsing Lenke til kommentar
dbass Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Ut ifra beskrivelsen er det et offroad-kjøretøy. Men det jeg ville forsøt var å sende en mail til Statens Vegvesen og spurt om det samme. http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Kontakt/Kontakt+oss/Trafikkstasjoner Lenke til kommentar
j-- Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Om du blør penger og har lyst på en veldig morsom gocart-lignende bil som er mulig å få på Norske veier så er Ariel Atom tingen å gå for. Er en del større, men gir helt klart gocart-assosiasjoner Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Hadde jeg vært deg hadde jeg glemt tanken om gokart på veien Du kommer til og bli stoppet flere ganger daglig for dette er et så ekstremt sjeldent syns at alle tror det er ulovlig kjøring og folk vil anmelde deg. Hver gang du møter en politi bil så regn med at blålysa blir satt på uansett hvor fint du kjører stress.. bruk pengene på noe skikkelig noe Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Om den er lovlig å kjøre på veien, får du et skilt. Selvsagt vil det være en del folk som ringer politiet og tror du kjører ulovlig. Og politiet vil sikkert sjekke at du har vognkort og førerkort hele tiden. Jeg tror det finnes gokarter for offentlig vei, registrert som en firehjuls moped/motorsykkel. Men jeg vil på ingen måte anbefale å kjøpe en. Kjøretøyet er så lavt at bussen bak deg mister deg av syne når han ligger for nærme. Plutselig glemmer han at du er der, og kjører over deg. Jeg tror det er et slags flagg på dem, så bussjåføren skal se flagget, selv om han ikke kan se gokarten. Dette er tatt fra hukommelsen. Det er lenge siden jeg så noe sånt på utstilling, men jeg tror at den var "road legal". Endret 1. november 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
dbass Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg har faktisk sett en road-legal gokart på vei. Jeg kan ikke huske om den hadde flagg, men det var i alle fall en 50cc og fyren som kjørte hadde mopedlappen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg tror mange fjerner flagget fordi det ikke er "kult". Tåpelig. Gokarten er så lav at man forsvinner i blindsonen til lastebiler. Flagget skal være der. (tror jeg) Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 SMC F-KART 50 er registrerbar for norske veier og kan kjøres på mopedlappen. Det er en grunn til at de setter flagg på den, det er for din egen sikkerhet. Skulle gjerne hatt en selv, men den er ikke så veldig praktisk til mitt bruk. http://www.smc-motor.no/products/moped/smc-f-kart-50.aspx Lenke til kommentar
dbass Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 SMC F-KART 50 Dette ligner veldig på den jeg så for en del år siden Det ser forøvrig ut som at kolsing ikke er aktiv på diskusjon.no i det hele tatt, med 1 innlegg og sist aktiv samme dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå