Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hatt en kvise i 3 uker nå.

Syretrynet

Anbefalte innlegg

Hatt en svær jævel av en kvise på nasen i over 3 uker nå. Det skjer INGENTING med den uansett hva jeg gjør, så i dag prøvde jeg å trykke litt på den. Jeg tok litt i, og det sprutet ut av hvitt gørr. Er det dette man kaller hudorm? Fikk en orgasmisk følelse, da det føltes som veldig mye av kvisen forsvant, ihvertfall mye av innholdet. Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvise er hvit/grønn, hudorm er sort på tuppen, altså det du ser av den før du kniper den er en sort flekk.

Hudormer skal heller ikke knipes ut, etterlater dype "krater" og kan gi arr. Finnes andre ting en kan gjøre for å bli kvitt hudormer. Rense huden grundig osv osv. Google er din venn.

Lenke til kommentar

Kvise er hvit/grønn, hudorm er sort på tuppen, altså det du ser av den før du kniper den er en sort flekk.

Hudormer skal heller ikke knipes ut, etterlater dype "krater" og kan gi arr. Finnes andre ting en kan gjøre for å bli kvitt hudormer. Rense huden grundig osv osv. Google er din venn.

Hudormer kan vel være både hvite og svarte? Denne var ihvertfall hvit..

Lenke til kommentar

Hvis det spruter hvitt gørr ut, er det ikke en hudorm, men "levninger" av en betennelse i huden, dvs døde, hvite blodceller, med andre ord en akne (kvise).

Hva du skal gjøre nå? Vask huden omhyggelig, men forsiktig.

Lenke til kommentar

Takk for oppklaring. Var en lignende hvit prikk der i dag og, trykte på den og til min store forskrekkelse sprutet det ut med rent blod. DEN strålen mildt sagt.. vask huden med hva? har smurt den inn med krem flere ganger daglig i helgen, men usikker på hva annet jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar

Vask huden med mild såpe (f eks Lano, Dr Greve). Morgen og kveld.

Og du skal IKKE klemme eller trykke noe mer nå, for da kan det sette seg betennelse i såret. Og det er en MYE verre betennelse enn en akne (kvise).

Du kan bruke en hudkrem inneholdende aloe-vera eller tetreolje. Og i gamle dager var det noe som het Valcreme, vet ikke om den finnes lenger.

Men viktigst nå, er at du lar aknen din være i ro, slik at såret kan leges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...