MariusJS Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Hvorfor er SLI en dårlig løsning? 1: Lite VRAM2: Dårlige, og sene drivere 3: Dårlig innkoding i spill Skal jeg fortsette? Endret 2. juni 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
Jonall Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 1: Lite VRAM 2: Dårlige, og sene drivere 3: Dårlig innkoding i spill Skal jeg fortsette? ja Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 @Malvado, siden du synes jeg bør styre unna corsair sine strømforsyninger, hvilken bør jeg gå for da? Jeg vet ikke helt hvorfor men det er noe jeg virkelig hater med windows 8, og ja jeg har prøvd det ut og brukte mer enn 20 min å finne en jævla avknapp for systemet. Fro min del så er det ikke bare startskjermen som var rotat men det meste av småting som de har gjømt i menyer som popper up når du drar i sidekanten på skjermen, men det var preview versionen så det kan ha vært fikset på? Og ja jeg er klar over at win 8 går raskere, men er det verd det? Takk for tipset til SSD, jeg velger nok den minste fordi jeg vill nok bare ha småprogramm innpå den (+OS). Steam med alle spillene vill nok være på snurredisken Skjermen ser låvende ut og jeg blir nok å velge den framfor den jeg har, bare litt synd at jeg må gå ned i antall pixler. Kortet ser jo ok ut, men tror ikke du at 670 i sli kan skippe den ene generasjonen? det er jo snakk om nesten dobbel ytelse da og jeg kan ikke se mange spill no som krever så mye (spesiel ikke på 1080p skjermer). Nja, SLI = Meh! Enkelt og greit så funker det helt knall på noen spill eller så har du så minimal ytelseforbedring at det knapt er verdt det. Da mener jeg at de pengene du bruker på et ekstra skjermkort heller kunnet vært brukt på flere spill (Tips Amd kortene har mange spill inkludert i prisen, spesielt noen toppmodeller ). Så er det jo selvsagt en del trøbbel de første månedene med nye spill og SLI , du er ikke garantert at det vil funke, det trekker urimelig mye ekstra strøm, systemet ditt blir varmere osv. Sånn sett så er det enten bedre å kjøpe en dyrere modell og kjøre 1x enn alle problemene SLI innebærer. Når det gjelder skjermen, joda, det finnes flere skjermer med høy oppløsning og lav responstid (ca 5ms) , men det koster , her er en liste med i alle fall høy oppløsning men sjekk ms på dem Mulig fransken min er veldig rusten. Men de snakker jo bare om sammenligning av lowend PSU'er (cheapest of the crop). Se sier heller ikke noe om hvor gamle (var psu 1 eller 7 år gammel?) returproduktene var (noen produsenter har 5+ år garanti) Ser også at det er bare CX serien på første 3 linkene. Og jeg er helt enig at CX og GS serien er sykt billig enn hva de smaker fra Corsair. Er helt vanvittig viftestøy på CX serien bl.a. Men AX og HX leverer gode rippel og ytelses resultatet. Jeg er kanskje en liten Corsair fanboy, men de franske artikkelen kan settes veldig skjevt ut. Men det fins seff andre gode enn corsair. Antec og Seasonic leverer ofte godt PSU i forhold til ytelse og pris (men sikkert noen som mener motsatte på disse også). Beste tipset er kanskje uansett ikke legg penger i en billig PSU. Legge heller gjerne på noen hundrelapper mer enn du egentlig vil bruke. Du la vel merke til AX serien med opp til 10% returratio? Min erfaring er at som regel så er det en god del som ikke blir oppgitt selv om de er defekte så tallene kan være langt verre (eller bedre). Min Personlige erfaring med 650 HX bronze er 3x Døde Psu'er i løpet av 2 1/2 år ca... Sier litt det og da mener jeg selv at jeg har vært maks uheldig. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Ville vurdert 256GB SSD. Er første størrelsen jeg har hatt hvor jeg føler at jeg ikke trenger å tenke på plassbruken min. Driver primært på med programvare-utvikling på jobb. Og der har vi så smått begynt å kjøpe inn 512 GB SSD for å bytte ut dagens 160 GB etterhvert som disse diskene fylles. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 ja 4: Inputlag5: Frametimes 6:Microstuttering Orker ikke mer nå Lenke til kommentar
DGN Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Du la vel merke til AX serien med opp til 10% returratio? Min erfaring er at som regel så er det en god del som ikke blir oppgitt selv om de er defekte så tallene kan være langt verre (eller bedre). Min Personlige erfaring med 650 HX bronze er 3x Døde Psu'er i løpet av 2 1/2 år ca... Sier litt det og da mener jeg selv at jeg har vært maks uheldig. Ser ikke noe om AX serien i de franske linken du posta. Ser 10% på TX (som er lowend) Men er litt høy retur på hx1000 (mener det var hx1050 som klikka veldig hos corsair) Men på AX er vel coil whine et stor problem? Har selv vurdert oppgradere til ax1200i, men ikke gjort det pga masse feedback på coil whine på AX serien. 3 døde PSU =(. Samme som meg siste året. Brukt RMA 3 ganger på XFX PS B.E 750W (gold). Gikk til slutt tilbake til en Seasonic som har gitt null problemer. (I ettertid har jeg funnet ut at XFX bruker seasonic komponenter) Lenke til kommentar
Jonall Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Ville vurdert 256GB SSD. Er første størrelsen jeg har hatt hvor jeg føler at jeg ikke trenger å tenke på plassbruken min. Driver primært på med programvare-utvikling på jobb. Og der har vi så smått begynt å kjøpe inn 512 GB SSD for å bytte ut dagens 160 GB etterhvert som disse diskene fylles. Bare steam på laptopen min tar hele 258GB! 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Bare steam på laptopen min tar hele 258GB! Bytt ut ODD, med en HDD! Lenke til kommentar
Jonall Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Bytt ut ODD, med en HDD! Jeg tenkte på det i starten, men datamaskinen jeg har (Asus X53SV) er så ektremt pakket inn at jeg må skru av tastature for å komme til (med andre ord, veldig mye å skru). Dette er også en av grunnene for at jeg vill ha en stasjonær pc i stedet. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Ser ikke noe om AX serien i de franske linken du posta. Ser 10% på TX (som er lowend) Men er litt høy retur på hx1000 (mener det var hx1050 som klikka veldig hos corsair) Men på AX er vel coil whine et stor problem? Har selv vurdert oppgradere til ax1200i, men ikke gjort det pga masse feedback på coil whine på AX serien. 3 døde PSU =(. Samme som meg siste året. Brukt RMA 3 ganger på XFX PS B.E 750W (gold). Gikk til slutt tilbake til en Seasonic som har gitt null problemer. (I ettertid har jeg funnet ut at XFX bruker seasonic komponenter) Jeg leste nok AX isteden for TX, hadde nylig lest om mye problemer med AX serien før (deriblandt Coil whine og store returtall både hos Newegg og på andre forum) og antar at jeg rett og slett blingset litt der. Men ja, du har rett i at Coil Whine er et problem, men såkalt "Chirp" har også blitt et enormt problem pga viftevalget og sannsynligvis viftestyringen, dette berører svært mange modeller til Corsair og er enormt irriterende. Jeg forstår ikke helt hva Corsair driver med, men det er tydelig at de har prøvd å spare inn på bekostning av kvaliteten på psu'ene. 1 Lenke til kommentar
DGN Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Jeg leste nok AX isteden for TX, hadde nylig lest om mye problemer med AX serien før (deriblandt Coil whine og store returtall både hos Newegg og på andre forum) og antar at jeg rett og slett blingset litt der. Men ja, du har rett i at Coil Whine er et problem, men såkalt "Chirp" har også blitt et enormt problem pga viftevalget og sannsynligvis viftestyringen, dette berører svært mange modeller til Corsair og er enormt irriterende. Jeg forstår ikke helt hva Corsair driver med, men det er tydelig at de har prøvd å spare inn på bekostning av kvaliteten på psu'ene. Har brukt meste parten av dagen i dag til å lese om PSU'er. Og tror et godt valg vil falle på Seasonic-X eller Seasonic Platinum serien. Til trådstarter, anbefaler deg å sjekk ut en tråd på eggxpert.com som viser en god oversikt over PSU-er i forskjellig Tier klasser. Om de de seriene jeg posted over blir litt i dyreste laget, så kom også Seasonic M12 750W til ca 900kr veldig godt ut og er blant de rimligere i tier 2 klassen Endret 2. juni 2013 av DGN Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Har brukt meste parten av dagen i dag til å lese om PSU'er. Og tror et godt valg vil falle på Seasonic-X eller Seasonic Platinum serien. Til trådstarter, anbefaler deg å sjekk ut en tråd på eggxpert.com som viser en god oversikt over PSU-er i forskjellig Tier klasser. Om de de seriene jeg posted over blir litt i dyreste laget, så kom også Seasonic M12 750W til ca 900kr veldig godt ut og er blant de rimligere i tier 2 klassen Jepp, men husk kjøp de som er KF3! Eller Cooler Master V1000 Lenke til kommentar
Jonall Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) byttet om Corsair HX 750W med Seasonic X-760 760W (500kr+ desverre) obs! jeg oppdaterer listen etter hvert som jeg vurderer og ordner på den: http://prisguide.har...no/liste/141044 Endret 2. juni 2013 av Jonall Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Kjøp i det minste en av disse! 1: http://cdon.no/elektronikk/cooler_master_v1000_1000w_atx-23633365 2: http://www.prisjakt.no/product.php?p=772816 Lenke til kommentar
Jonall Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Kjøp i det minste en av disse! 1: http://cdon.no/elekt...0w_atx-23633365 2: http://www.prisjakt....ct.php?p=772816 greit nok. eneste problemet nå var jo at den ikke var på prisguiden til hardware. Får vel skrive listen over på forumet da på førstesiden. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 greit nok. eneste problemet nå var jo at den ikke var på prisguiden til hardware. Får vel skrive listen over på forumet da på førstesiden. Jeg vet, og V1000 er ikke i prisjakt heller Lenke til kommentar
Jonall Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg blir å oppdatere listen en god del nå for å prøve å samle ting mest mulig slik at de ikke kommer fra 10 forskjellige butikker. En annen ting er at jeg byttet ut 770 med en 770 oc edition fordi den er i samme prisklasse og at den vanlige 770 er ikke til å finne på butikkene, jeg lurer på om dette har noe betydning i det hele tatt? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg blir å oppdatere listen en god del nå for å prøve å samle ting mest mulig slik at de ikke kommer fra 10 forskjellige butikker. En annen ting er at jeg byttet ut 770 med en 770 oc edition fordi den er i samme prisklasse og at den vanlige 770 er ikke til å finne på butikkene, jeg lurer på om dette har noe betydning i det hele tatt? nei- bare litttt bedre ytelse på OC-bitte litt Lenke til kommentar
DGN Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg vet, og V1000 er ikke i prisjakt heller Ikke forvirr den stakkars gutten altfor mye nå da marius Lenke til kommentar
Jonall Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Det ble en Cooler Master V1000 alikevel Jeg har nå samlet kompnentene på Netonnet og på cdon slik at ting blir litt mer oversiktelig Er det noen flere tips eller råd som kan komme in handy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå