LiamH Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Geir beskrev det godt. Ok, da skjønner jeg. Så istedet for: Evolusjon betegner innen biologi endringen av arter og deres antall. Endringer av arter innebærer endringer i organismenes bygning, genetikk, økologi, atferd m.m. Endringer i antall arter innebærer at nye arter kan oppstå og at arter kan dø ut. Så kan man også si: Religion betegner innen evolusjon endringen av religiøse og deres antall. Endringer av religioner innebærer endringer i religionens trosretninger, guder, indoktrinering, atferd m.m. Endringer i antall religioner innebærer at nye religioner kan oppstå og at religioner kan dø ut. Endret 2. juni 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Ikke ordene jeg ville valgt, men ja, religion endres basert på hvem de religiøse er. Vi kan til og med spore religionene tilbake i tid: Endret 3. juni 2013 av Civilix Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Nei, det jeg prøvde å si er at religiøs ikke er et synonym til ignorant. Neida, jeg vet det. Personlig klarer jeg ikke bare helt å se hvordan de smarte av religiøse klarer å frita deres tro fra de kritiske blikkene og den rasjonelle tankegangen de åpenbart må tillegge alt mulig annet... Finner det helt utrolig at de klarer å beskytte det som så langt aller mest minner om gamle myter og tro fullt og fast på de mytene mens de behandler alt annet med speksis... Andre guder blåser de bare i nesa av foreksempel og hvordan de klarer det når bevisene for alle disse gudene, inkludert dere egen gud, er som de er MÅ de bruke en stor posjon med kognitiv dissonans som må grense til direkte juging ovenfor seg selv... Og det finner jeg rart at noen klarer... Har begynt å tro at de rett og slett ikke er ærlige nok til å se hva slags tanke feil de begår her... Noe må det jo være når de helhjertet kan tro på religiøse påstander og være kritisk til annet, virkelig... Det er jo en øvelse i uærlighet ovenfor seg selv egentlig... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Ikke ordene jeg ville valgt, men ja, religion endres basert på hvem de religiøse er. Det jeg skrev var mest ment som en spøk. Jeg fatter poenget ditt og jeg regner med at du fattet mitt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Full applaus til Mazzazz som sa alt så lett og forståelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå