Slettamann Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Sommernattlys i nord Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
KreativKrabat Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Alt i alt liker jeg bildet; det er god vår/sommerstemning, du har fanget himmelen på det "riktige" tidspunktet. Det føles ok balansert. Som forslag til endring kan jeg foreslå å forenkle bildet; keep it simple. Det er mange fine ting i bildet, men når det hele kommer med (trærne OG himmelen OG fjellet OG vannet OG ...) så blir det litt for mye - de stjeler oppmerksomhet fra hverandre. Du har motiv til flere bilder her, kanskje ett hvor kun trærne er i fokus, ett hvor himmelen speiler seg i vannet (uten trær), et.c. Eksponeringsmessig er det en utfordring, det ser ut som om himmelen er litt overeksponert akkurat over fjellet. Kan HDR være en mulighet her? Fokus ser fint ut, som jeg kan se. Hele bildet er rimelig skarpt. Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Takk for respons. Jo, du har nok rett i at himmelen over fjellet er overeksponert, en liten kant av soløyet var ikke helt borte og dermed var overeksponering ikke til å unngå. Du har også rett i at selve motivet er ganske så rotete og langt fra av beste kvalitet sånn sett. Men det var der og da jeg var og fikk "fanget" lyset stort sett som ønsket. Stemningen i bildet gjengir virkeligheten som den var i øyeblikket rimelig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg