glemyk Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Jeg har et nvidia gforce gt 620 i min pc, men nå de siste par månedene har viften på kortet begynt å stoppe sånn helt uten videre og skjermen går i svart når jeg holder på med noe.. Jeg skrur av og på pcen igjen, og da er alt som normalt igjen... Vet noen hva dette kan skyldes? Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Har du sjekket maskinen for støv? Og har du installert siste drivere? Ikke lett å si akkurat hva det skyldes, men ingenting varer evig. Kanskje viften bare har tatt kvelden. Dette er jo et ekstremt rimelig skjermkort, så det er ingen vits å montere aftermarket kjøler på kortet. Har du garanti så benytt den, hvis ikke kjøper du et nytt kort. Det virker jo ikke som om du spiller noe med et slikt kort, så da er det veldig billig å kjøpe et nytt. [Edit] Du kan evt kjøre skjermkortet i en annen maskin, for å sjekke om det faktisk er skjermkortet som er problemet. Endret 2. juni 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
glemyk Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Nei jeg har ikke sjekket den for støv. Men du sier noe der, kanskje det er støv som er årsak, hvem vet. Pcen er ikke så gammel heller, har hatt den i halvannet år ca.. Skjermkortet ligger øverst i kabinettet med fullt av hull på kabinettet der som kortet ligger, sikker for å unngå overheting. Så da er det kanskje ikke så rart at det muligens kan være støv som er årsak.. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Du får skjermkort ned i 250,- http://www.komplett....aspx?sku=627484 Eller test skjermkortet ditt i en annen maskin som sagt over. Samme skjedde en kamerat av meg. Jeg gjorde en clean install og alt ble bra igjen. Tok ca 2 uker og samme skjedde igjen. Spurte ham hva han drev med på nett og svarene hans ga meg svaret på problemet. Han så på nasty shit og fikk virus Jeg sier ikke at det har skjedd med deg, men noen virus kan gjøre dette. En annen ting som kan forårsake slike ting er konflikt mellom 2 programmer. Har du installert noe nytt rett før dette begynte å skje? Du trenger ikke kjøre programmene samtidig engang for at slike ting skal skje hvis det er konflikt. Edit; Konflikt mellom programmer tror jeg ikke har noe å si på skjermkort viften, men på svartskjerm tingen har det noe å si Sorry for den. Og hvis den bare slår seg av tilfeldig og fungerer normalt etter reboot er det mest sansynlig ikke støv som er feilen. Men det er uansett bra å blåse rent i PC'en med jevne mellomrom. Endret 3. juni 2013 av blablabling Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Til OP: Fant du ut noe vedr støv? Jeg byttet nettopp en vifte på en laptop som "plutselig kræsjet og maskinen ble varm" (Ref eier av laptop). Dritten var full av støv, viften stoppet og motoren var svidd (prøv å kjøre en elektromotor på bånn gnu uten at den roterer. sikker måte å knekke den på). Lenke til kommentar
glemyk Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Jeg har ikke tatt meg bry med å sjekke det enda... men når det er sagt. Når pcen er i hvilemodus og skjermen av og jeg "vekker den igjen uten å ha slått på skjermen først, så pleier det av og til ikke komme signal. Samme med når jeg skal skru på pcen, og venter et på min før jeg skrur på skjemen igjen... Jævlig irriterende å måtte slå på skjermen før jeg starter pcen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå