Frekvens Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) "Simpel" opprydning av kabler Heh.. Det å ha kabler og elektrisk utstyr liggende blir fort en hodepine. Etter å ha skiftet ISP fra Telenor til Get, og dermed måtte flytte på modem/router pga. overgang fra Ethernet til Coaxial, strakk ikke rekkevidden på WIFI-signalet til. Nå har jeg tatt i bruk det gamle ZyXEL-modemet for å få dekket det, men jeg har fått aaalt for mange kabler under bordet. DETTE skal jeg fikse på, noe som åpenbart trengs. Hva jeg ser for meg er ganske enkelt å kutte kablene til en greiere lengde, og få satt inn en boks med flere rom for alt mtp. ethernet. Jeg har en 20m grå Cat 5e kabel liggende, som jeg mest sannsynlig kommer til å ofre for dette prosjektet. Jeg har gjort noen få innkjøp, og det er som følgende: x100 - Kabel klips x1 - Kabelordner x? - Kabelstifter m/installasjonsverktøy x2 - 20*50 cm karbonfolie x4 - Svarte støpsel x1 - Trøtt pus Herfra tror jeg at jeg skal bygge en boks til ruter/ switch/ ekstern HDD/ strømpadden, i mdf-plater e.l. Har sikkert plass til mer i denne også, og må nok kunne kjøle denne skikkelig for å redusere brannfaren. Ser for meg å bruke en 200mm vifte, og kan sikkert slenge inn noen 120mm vifter også. Her sliter jeg litt med designen, ettersom at jeg ikke er heeelt stødig i Sketchup. Kan sikkert få til noe ekstra i denne boksen, f.eks en aluminiumsboks montert som en modul, med muligheter for å ha isvann i for å holde drikke nedkjølt. Høres det litt for banalt ut? Noen som har noen tips/forbedringer til selve tråden/hva jeg kan gjøre med alt av ledninger? Ta det på pm! Endret 1. juni 2013 av Frekvens Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Minner meg om slik jeg hadde det før. Aller først: har du jordet vegguttak? Og så: skaff deg en skikkelig strømpadde: http://www.clasohlso...tak/Pr362339000 ...jeg har ørten av disse montert på praktiske og lett tilgjengelige steder rundtom i huset, og dem er beregnet på 16A/3600W - mye mer enn disse hvite greiene, som gjerne kun er på 10A (har kastet 10-15stk. av dem i løpet av det siste året). Og ikke minst, og grunnen til at jeg kjøper dem: de kan monteres på vegg! Bruk runde kabelstifter til monteringen: 5-7mm for TP-kabler, 7-10mm for elektrokabler. http://www.clasohlso...mer/Pr325360025 "My domain" i kjelleren hjemme (vedlegg). Jeg har ett visst strømbehov, så jeg fikk nylig en egen 15A-sikring bare til mitt rom (28m²), og teller nå totalt 53 (nei, ikke skrivefeil) strømuttak i dette ene rommet. Jeg ser meg rundt på gulvet her, og den eneste ledningen jeg ser som ikke må være der er den gamle kabelantennen fra tiden hvor TV fortsatt kunne sees på uten en dyr boks i tillegg (i.e. når ting ble digitalisert). Endret 2. juni 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Aller først: har du jordet vegguttak? Og så: skaff deg en skikkelig strømpadde:http://www.clasohlso...tak/Pr362339000 Får skaffe meg en slik i de kommende dagene! Uansett, det er jordet ja, men det går gjennom en devolo powerline plugg. Må også få gjort noe med G9x kabelen: Denne tapen holdt ikke mål for å fikse det: Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 MDPC-X Tror ikke jeg kommer til å sleeve disse kablene Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Tror ikke jeg kommer til å sleeve disse kablene Mente til G9x Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Hvordan kan jeg lodde den sammen? Er det bare en enkel kabel? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hvordan kan jeg lodde den sammen? Er det bare en enkel kabel? Er det brudd, eller tenker du på for å holde sleevingen på plass? I så fall er det kabelstrømper Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Klarer vel ikke å få den over USB'en? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Klarer vel ikke å få den over USB'en? http://de.mdpc-x.com/mdpc-sleeve/sleeve/sleeve-usb-schwarz.htm Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Den er vel til USB-headeren? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Den er vel til USB-headeren? Joda, men alle Kablene kan "streches" litt, for så å gli på plass igjen Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Strømpa blir jo alt for tykk til den enkle kabelen til G9x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå