ISWIFT Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Hei, nå som den nye Intel generasjonen har komt vil jeg bygge meg en kraftig gaming pc. Jeg trenger hjelp til og lage en liste med komponenter, jeg skal overklokke og vil ha det så stille som mulig. Hørte at den nye dedikerte grafikken på Intel professorene skal være ganske bra? så kan jeg se hvor bra den klarer spill eller bør jeg kjøpe et dedikert graffikkort med 1gang? Spill jeg spiller er bf3 og crysis 3 for det meste. Tenkte jeg ville ha et rog asus tema Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
ISWIFT Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Ingen? Endret 2. juni 2013 av ISWIFT Lenke til kommentar
Straits Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Du får sikkert mer respons om du skriver hvor stort budsjett du har Angående grafikk, så er dedikert grafikk veien og gå. Nvidia GTX 770 eller AMD Radeon HD 7970 er vel å anbefale. Og om du ikke har fått det med deg, så lanserer Intel en ny prosessor i disse dager med kodenavn Haswell. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Du skal definitivt ha dedikert skjermkort ja. Det å spørre her om en liste over komponenter .... For det første er det hundre tråder på akkurat det samme, videre er det subjektive meninger vedr de ulike komponentene. Skal du bruke 12K på en maskin (eksl. skjerm, tastaur, mus, headset, os osv) kan jeg gjerne sette opp et raskt forslag. HER. Så kan folk begynne å slakte og endre Lenke til kommentar
ISWIFT Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Him etter og lest litt kom jeg opp med dette: http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=84414f4f6cf4415fbb6200400d694ad8 Hvordan ser den ut? Er det litt overkil? Vet jeg ikke har kabinett men vet ikke hvilket jeg skal velge (vil ha vindu) Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Ser pent ut det der. Dropp H60, det er penger ut av vinduet. Skal du ha en slik kjøler er det H100 eller større som er tingen. Kabinett: Hvis du ikke bryr deg så mye om kabinettet er gørr-schtøgt (eller syntes blinkende lys er kult..) så er Cooler Master Haf X Big Tower et godt luftkjølt kabinett. Skal du virkelig slå på stortromma og ha et kabinett for livet, kjøp Corsair Obisidian 900D. (Jeg foreslår dette siden du har satt opp en Corsair AX860I som også er et rimelig futereproof valg). Begge disse kabinettene er Big Towers, som jeg personlig foretrekker. Hvis du vil ha mindre kabinett så spør noen andre [Edit] Du sprenger budsjettet ditt på 780'n. Du har heller ikke noen HDD på oppsettet ditt, så Samsungen blir fort full. Personlig foretrekker jeg Intel SSD'er btw ... Hvis jeg var deg ville jeg heller kjøpt GTX 770 og puttet pengene mellom 780 og 770 på en kabinett du kan ha LENGE! 780 er søppel om noen år uansett, og det er surt å tuppe ut hardware til 5K+. Endret 2. juni 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
ISWIFT Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) tenkte litt på corsair 650d?føler 900d blir litt vel stort - men hvilket skjermkort bør jeg velge av 780 og 770 og 7970matrix? Endret 2. juni 2013 av ISWIFT Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) 780 > 770 > 7970 Men det er nok hårfint mellom 770 og 7970. [Edit] Pass på hvilken kjøleløsning som er på skjermkortet. Anbefaler varmt Direct CUII til Asus. Alternativt custom vannkjøling selvsagt. En ting til ... Hva skal du med vindu egentlig? Hvis du skal ha den "på display" må du regne noen hundrelapper i sleeved kables i samme farge for å få det pent. Endret 2. juni 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
ISWIFT Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Ser pent ut det der. Dropp H60, det er penger ut av vinduet. Skal du ha en slik kjøler er det H100 eller større som er tingen. Kabinett: Hvis du ikke bryr deg så mye om kabinettet er gørr-schtøgt (eller syntes blinkende lys er kult..) så er Cooler Master Haf X Big Tower et godt luftkjølt kabinett. Skal du virkelig slå på stortromma og ha et kabinett for livet, kjøp Corsair Obisidian 900D. (Jeg foreslår dette siden du har satt opp en Corsair AX860I som også er et rimelig futereproof valg). Begge disse kabinettene er Big Towers, som jeg personlig foretrekker. Hvis du vil ha mindre kabinett så spør noen andre [Edit] Du sprenger budsjettet ditt på 780'n. Du har heller ikke noen HDD på oppsettet ditt, så Samsungen blir fort full. Personlig foretrekker jeg Intel SSD'er btw ... Hvis jeg var deg ville jeg heller kjøpt GTX 770 og puttet pengene mellom 780 og 770 på en kabinett du kan ha LENGE! 780 er søppel om noen år uansett, og det er surt å tuppe ut hardware til 5K+. jeg trenger ikke HDD jeg bruker rundt 30gb nå (utenom OS) så det går nok greit, budsjette er der bare for og holde meg rundt om jeg bruker 1000kroner mer betyr det ikke så mye... men vis du sier 770 er veien og gå så skifter jeg ut det... jeg lå mellom samsung og intel ssd men samsung hadde mer plass for pengene derfor valgte jeg den er det noe mer å endre på (uten om h60 til h100 og 780 til 770?) tusen takk for all hjelp Endret 2. juni 2013 av ISWIFT Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg ville tenkt på kjøleløsningen din. Når du finner det kabinettet du vil ha, se om du trenger noen ekstra vifter. Kable så alt av vifter opp mot et frontpanel så du kan styre hastigheten på de ulike "sonene" i kabinettet. Det er gull verdt. Pass på at du får en god CPU kjøler (siden du har K CPU regner jeg du skal klokke) og pass på en god skjermkort kjøler. Corsair 500R er et godt luftkjølt kabinett som eksempel (uten vindu). Kjøling er veldig viktig for en stille PC, som lever lenge Lenke til kommentar
ISWIFT Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 780 > 770 > 7970 Men det er nok hårfint mellom 770 og 7970. [Edit] Pass på hvilken kjøleløsning som er på skjermkortet. Anbefaler varmt Direct CUII til Asus. Alternativt custom vannkjøling selvsagt. En ting til ... Hva skal du med vindu egentlig? Hvis du skal ha den "på display" må du regne noen hundrelapper i sleeved kables i samme farge for å få det pent. jeg vil ha vindu for jeg går for et asus republic of gamer look, rødt og svart og skal ha pcen på boret og syns det er kult og kunne se inn ja jeg skal gå for asus sitt kort... men synses det er dumt du ikke kan få referanse kjøler på 770 den er ganske kul til og være referanse. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Kan anbefale at du tar en titt på Techbay.no under "Kabler" da. Der finner du forlengere til det meste. Så legger du de stygge kablene bak HK-brettet og har bare en fin sleeved kabel inn til SSD, HDD, GPU, HK osv. Det blir pent, men koster litt. Endret 2. juni 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
ISWIFT Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 oppdater liste: http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=1b3899a5bff642d8a140348cfe612ace takk for all hjelp, noen siste endringer? Kan anbefale at du tar en titt på Techbay.no under "Kabler" da. Der finner du forlengere til det meste. Så legger du de stygge kablene bak HK-brettet og har bare en fin sleeved kabel inn til SSD, HDD, GPU, HK osv. Det blir pent, men koster litt. takk for tipse skal sjekke det ut Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 jeg trenger ikke HDD jeg bruker rundt 30gb nå (utenom OS) så det går nok greit Skal love deg at du fyller 250gb fort opp med størrelsen på dagens spill (+os). Men for all del.. Føler du deg sikker på at du ikke fyller den opp, er det bare å droppe. Husk at du burde ha litt plass å gå på (er ikke bra for disken å være helt full). Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Tja ... Kanskje å kjøpe 2 ekstra vifter til H100i så du får push'n'pull. Og Corsair Link på H100i suger ræv. Kjøp frontpanel og reguler viftene selv. Heteste tipset jeg har. Lenke til kommentar
ISWIFT Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Skal love deg at du fyller 250gb fort opp med størrelsen på dagens spill (+os). Men for all del.. Føler du deg sikker på at du ikke fyller den opp, er det bare å droppe. Husk at du burde ha litt plass å gå på (er ikke bra for disken å være helt full). er ganske sikker på at 250gb er nok, men har en extern harddisk vis jeg skulle trenge mer plass Lenke til kommentar
ISWIFT Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Tja ... Kanskje å kjøpe 2 ekstra vifter til H100i så du får push'n'pull. Og Corsair Link på H100i suger ræv. Kjøp frontpanel og reguler viftene selv. Heteste tipset jeg har. det tror jeg heller jeg kan ta etter jeg har prøvd det litt, men tusen takk for tips og hjelp. bestiller om 1time Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 er ganske sikker på at 250gb er nok, men har en extern harddisk vis jeg skulle trenge mer plass Bare å kjøpe en til senere om det skulle bli et problem da. Har selv 2x120gb. Holder akkurat til OS + - ca 12 spill. Hadde ikke satsa på å legge inn spill på den eksterne (hvis det er usb-2 hvertfall) (Du får muligens lengre lastetid, men er ikke 100% sikker åssen det blir i praksis) Lenke til kommentar
ISWIFT Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Bare å kjøpe en til senere om det skulle bli et problem da. Har selv 2x120gb. Holder akkurat til OS + - ca 12 spill. Hadde ikke satsa på å legge inn spill på den eksterne (hvis det er usb-2 hvertfall) (Du får muligens lengre lastetid, men er ikke 100% sikker åssen det blir i praksis) den eksterne blir bare vis jeg skal ha filmer/serier eller noe. jeg pleier aldri ha mange spill installert på 1gang så det blir nok ingen problem men takk for tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå