Gå til innhold

hjelp til kjøp av strømforsyning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte gamle HX850, rett før den nye kom ut.

Jeg hadde en TX650 som tok kvelden og jeg måtte kjøpe noe de hadde i butikken her.

Utvalget var heller dårlig, det var hovedsakelig billige Corsair som GS, CX og TX.

Da jeg ikke hadde mulighet kjøpte jeg HX850, noe jeg i etterkant føler har vært et veldig bra kjøp.

Den er stille og har ikke hatt noen problemer med den.

Derimot hadde jeg en kompis som kjøpte HX850v2, den første funka ikke, den andre funka heller ikke.

Så han kjøpte en SIlverstone Gold 850W ett eller annet. (Husker ikke modell).

Jeg har litt intrykk at Corsair HX serien har blitt dårligere med årene, men jeg har ikke så mye å basere dette på, annet en diverse forum.

Lenke til kommentar

du mener vel ax 760?

AX750

Er enig som noen sier om at Corsair har tapt seg veldig i enkelte serier. Dette gjelder spesielt CX og TX serien syns jeg. Disse er "billig" komponenter (men ofte bedre enn andre psu'er) og de bråker ofte en del. Men er ofte slik at de som opplever noe feil sier ifra, men de som ikke merker noe sier ikke ifra.

Har hatt en 6-7 forskjellige Corsairs opp gjennom årene, og en del antec. Seasonic tok jeg til slutt som erstatning for en XFX RMA jeg gjorde tidligere i år. Denne er jeg meget fornøyd med.

Men tilbake til AX750, den er liten og kompakt, god ytelse. Ta en google, så finner du nok en masse reviews. Den er også 100% modulært og passer godt inn i et 300R kabinett.

Lenke til kommentar

AX750

Er enig som noen sier om at Corsair har tapt seg veldig i enkelte serier. Dette gjelder spesielt CX og TX serien syns jeg. Disse er "billig" komponenter (men ofte bedre enn andre psu'er) og de bråker ofte en del. Men er ofte slik at de som opplever noe feil sier ifra, men de som ikke merker noe sier ikke ifra.

Har hatt en 6-7 forskjellige Corsairs opp gjennom årene, og en del antec. Seasonic tok jeg til slutt som erstatning for en XFX RMA jeg gjorde tidligere i år. Denne er jeg meget fornøyd med.

Men tilbake til AX750, den er liten og kompakt, god ytelse. Ta en google, så finner du nok en masse reviews. Den er også 100% modulært og passer godt inn i et 300R kabinett.

stoler ikke på de butikkene.

hva med denne http://www.dustinhom...s-psu-2013-edt/

Lenke til kommentar

stoler ikke på de butikkene.

hva med denne http://www.dustinhom...s-psu-2013-edt/

AX760i så har du litt flere butikker å velge mellom. denne er litt dyrer da men.

CX og GS (gamer) serien til Corsair er lowend psu'er. CX har ofte mye støy fra viftene.

Om corsair ikke faller i smak, så kan de vurderes kikke på Seasonic, Antec og kanskje Silverstone (i samme Watt klasse). Tenk gjerne 1-1,5kr pr Watt, så kommer du ofte godt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...