Gå til innhold

hjelp til kjøp av strømforsyning

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en corsair cx 500 strømforsyning og merker at den bråker og at 500 watt er for lite, derfor har jeg planer om å kjøpe ny.

Kriterier

Ca 750 watt

Syntes at corsair lager bra strømforsyninger, som passer bra med min corsair 300r kabinett.

Jeg syntes det er litt kult med de strømforsyningene hvor du kan ta ut de kablene du ikke trenger sånn at det blir ryddigere i kabinettet, men vet ikke om det er noe vits.

Jeg vil bruke ca 1000kr, men ikke mer en 1300kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har en corsair cx 500 strømforsyning og merker at den bråker og at 500 watt er for lite, derfor har jeg planer om å kjøpe ny.

Kriterier

Ca 750 watt

Syntes at corsair lager bra strømforsyninger, som passer bra med min corsair 300r kabinett.

Jeg syntes det er litt kult med de strømforsyningene hvor du kan ta ut de kablene du ikke trenger sånn at det blir ryddigere i kabinettet, men vet ikke om det er noe vits.

Jeg vil bruke ca 1000kr, men ikke mer en 1300kr.

Corsair HX 850 - skal ligge på MPX for 1250kr

Lenke til kommentar

Ja http://cdon.no/elekt...o_PC+Components

Har denne selv, kan anbefales. Viften starter ikke før den går over cirka 300 watt, så den er særdeles fin på støy. Er også en solid strømforsyner som leverer over oppgitt effekt og har høy effektivitet.

Edit: ville kjøpt denne: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=770439

bråker den? fordi min gamle bråker mye. Spessielt viften.
Lenke til kommentar

Siden du har et 300r kabinett (lite kabinett). Så kan det hende at corsair sin AX750 passer bedre. Samme ytelse (marginalt bedre?). Det er litt mindre, 100% modulært (hx bare 80% modulært) og den har 3 fan settings.

Prisen er den samme.

Lenke til kommentar

Siden du har et 300r kabinett (lite kabinett). Så kan det hende at corsair sin AX750 passer bedre. Samme ytelse (marginalt bedre?). Det er litt mindre, 100% modulært (hx bare 80% modulært) og den har 3 fan settings.

Prisen er den samme.

du mener vel ax 760?
Lenke til kommentar

Corsair er ekstremt populære og bra PSU'er, men jeg mener da å ha lest at de bruker noe billigere komponenter enn andre produsenter. Det er mye bra PSU'er der ute ...

Man har f.eks denne fra Silverstone

Denne fra XFX

Videre er Cooler Master ikke noe dårlig valg, som denne

Et veldig bra valg er vel Fractal Design, som er laget av Delta. Disse er dyre da, men er virkelig bra.

En PSU kan du ha i veldig mange år, så kjøp en god en. En 800W billig PSU er ikke nødvendigvis bedre enn en dyr 600W PSU. Det er ikke bare watten som betyr noe.

De som har de beste komponentene (internt i PSU) er vel Seasonic og Fractal Design, men Corsair er også veldig bra.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Corsair har brent seg veldig i det siste med valg av ymse komponenter :

*En god del av strømforsyningene er plaget med

*Svært mange av dem har også problemer med

Skal man kjøpe Corsair for tiden bør man gjøre research og sørge for at man både får en Rev som ikke har disse problemene , min mening er at man bør styre unna (før var jeg tilhenger av Corsair, men nå er det alt for mye usikkerhet og selv om garantien er opp til 7 år hjelper det ikke når man får nedetid ).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Silverstonen er ikke en gang 80+bronse specca, det burde nesten være et minimum.

Silverstone har riktignok mange bra PSUer.

CoolerMaster har veldig mye rart, noe bra, noe helt ubrukelig,

Alle toppmodeller hos Corsair er Seasonic.

Lenke til kommentar

Silverstonen er ikke en gang 80+bronse specca, det burde nesten være et minimum.

Silverstone har riktignok mange bra PSUer.

CoolerMaster har veldig mye rart, noe bra, noe helt ubrukelig,

Alle toppmodeller hos Corsair er Seasonic.

Enig ang Silverstone. Det var et dumt valg av meg. Beklager. Men som du sier de har noen gode PSU'er.

Cooler Master ... Har selv en 1000W Silent Pro og den har servert meg i 4 år nå uten så mye som å hoste.

Til OP. Hva med en XFX Pro 850. 80% modular

100% modular. Denne.

XFX er seasonic based.

[edit] skrev noe feil der..

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...