Gå til innhold

Kan ikke spille av .mov

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger sårt hjelp her! Forrige uke hadde vi tropp i forsvar oppi skytefeltet med mye smell, eksplosjoner, roping og andre adrenalinfylte øyeblikk. Jeg hadde festet et av actionkameraene mine til hjelmen og filma hele øvelsen.

Dessverre, da vi var kommet tilbake til kaserna og skulle se filmen, kunne vi ikke spille den av. Har prøvd med VLC, Win. mediaplayer, moviemaker+++ men filmen vil ikke vise seg.

Det som jeg mistenker kan være grunnen til dette er at minnekortet som ble brukt tok jeg fra GoPro kameraet mitt (kameraet som ble brukt i skytingen var et Contour kamera). Natten før sjekket jeg at det var lagringsplass på kortet, det var tomt bortsett fra mappene DCIM og MISC, noe som blir opprettet av kameraet når man skrur det på, så jeg lot det være. Det jeg ikke tenkte på var at det var GoPro kameraet som hadde opprettet disse mappene og ikke Countouren. Etter å ha sammenlignet noen andre kort jeg har brukt på de forskjellige kameraene fant jeg en liten .txt fil på MISC mappa som het "version" hvor følgede stod i:

{

"info version":"1.1",

"firmware version":"HD3.03.01.09",

"wifi version":"3.2.3.12",

"wifi bootloader version":"0.2.2",

"wifi mac":"d8968514721f",

"camera type":"Hero3-Black Edition",

}

Kan det hende at Countour kameraet mitt har filmet med GoPro kamera innstillinger?

Er det mulig å redde filmen på noen måte?

på forhånd takk :)

Endret av Ilcapo93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når programvaren i kameraet er dårlig så hender det at det blir krøll hvis kortet ikke formateres i kameraet det skal brukes i.

Det kan også være PCen som her problemet, prøv på en annen PC og prøv å laste et klipp opp på youtube og se om det vises der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...