Gå til innhold

Hastigheten på flytting av filer går ned dramatisk. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Tror emnetittelen sier de meste, det er en Fujitsu lifebook NH532 jeg sitter med. I7 8GB ram og 2 hardiskplasser. OS et er lagret på en ssd og jeg har også en vanlig harddisk. Det er når jeg prøver å flytte mellom ssd til harddisken farten at farten går ned som dere ser hær. Fra flere hunde mb/s til 20 mb/s. Er det noen som vet hvorfor? Eventuell fiks?

post-307964-0-44139200-1370117998_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror emnetittelen sier de meste, det er en Fujitsu lifebook NH532 jeg sitter med. I7 8GB ram og 2 hardiskplasser. OS et er lagret på en ssd og jeg har også en vanlig harddisk. Det er når jeg prøver å flytte mellom ssd til harddisken farten at farten går ned som dere ser hær. Fra flere hunde mb/s til 20 mb/s. Er det noen som vet hvorfor? Eventuell fiks?

Vil tro det er en cache som blir full eller noe sånt...

(Men jeg er ingen ekspert, bare ett forslag)

Lenke til kommentar

Dersom harddisken er fragmentert og har masse data på seg (over 80% full) kan du oppleve slik treghet ved skriving til den. Kjør en defragmentering, og det er lurt at disken ikke er helt full når det gjøres da det kan redusere hvor godt den defragmenteres.

Den er ikke fragmentert :)

Lenke til kommentar

Det går ofte fortere og overføre 1 stor fil en mange små.

Så kan hende hastigheten synker når du overfører mange små filer mens den stiger når du overfører store filer.

Noe som ofte er vanlig når du flytter mapper med spill er at det er noen få store filer også er det tusenvis av små filer.

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...