a_sondre Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Sjekk ut denne linken: http://www.hardware.no/nyheter/feb02/3dmar...resultater.html Lenke til kommentar
The man! Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 det var nå litt dårlig spør du meg, litt oc må til. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 kan vel ikke kalle det bra,radeon8500 får jo nesten likt Lenke til kommentar
pizzabud Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 har egentlig ikke peiling, men det virker som at nvidia misbruker navnene på korta sine... kaller det gf3 eller gf4 når det egentlig ikke er store forskjeller. andre ville kanksje kalt gf4 for gf3ti 1500? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Off-topic til pizzabud: Joda, men Nvidia driv ikkje veldedighet dei heller. Dei er ikkje ute etter å gje befolkninga ei best mogleg speloppleving. Dersom dei gjer det så er det eit middel på vegen mot å tene pengar. Salgstriks, salgstriks. Og det er forsåvidt heilt greit. Den som bit på og kjøper, har råd til det også. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 den einaste som kan kallast gf3 i gf4-serien er NV17-serien, GeForce4 Ti4600 og 4400 er ikkje dei samme korta, de er NV25-brikken og den kjører adskillig bedre og høyere hastigheter enn GF3 ti500.... mens NV17, mx420-460 er bare en haug med oppgraderte GF3 som rett og slett er klokka ned.... men mx460 har faktisk litt å trykke til med, og er på lik linje med ati 7500..... som sagt selgertriks, men de synes eg bare gjelder NV17-brikken, den er simpelten en attpåklatt, unntatt mx460 som sikert tar seg vannvitti godt ut på pris/ytelse.... Lenke til kommentar
Toffen80 Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Å kalle d for "oppgraderte" GF3 som e klokka ned e jo en flott en blåbærtur. MX460 kjører jo på 300/550.. noe som e overlegen gf3/ti500 hastigheten, menne fremdeles er den langt ifra gf3/ti200 ytelsen. Koste mer jør den oxo. Men prisen falle vel litt håper jeg. Bortsett fra GF4 ti modellene som e ment til folk med mer peng enn dem har godt av så ser æ ikke den revolusjonen man ble lovet. Lure også på kor d blir av ti4200 kortene, ser ingen som venter dem inn. MÅÅÅ ha meg et sådant.. erstatte et nedsvidd ti200 kort. Å de annonserte senka prisan på GF3 korta kom heller ikke. Æ vilke sitte å vente på d t langt utpå sommern *bannes* Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 JO gf4 mx 420 kjører 166mhz på rammen!, den er enn nedbygd gf3, de er **** meg så enkelt som de blir, og eg sa også at gf4 mx460 ikkje var noke dårli din lille fjott Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 upsann, skreiv eg oppgraderte, hehe, ehem, meinte da seff nedbygde GF3, men ja mx460 klarer seg fint i ytelse/pris Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 GF4 mx er ikke nedbygde GF3. De er ikke det engang. De er oppgraderte GF2. De har ikke vertex/pixel shader. De burde hett GF2,5 Ti :wink: Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 hehe, GeForce4 mx420 er ikkje en oppgradert GeForce2 PRO en gang, den er jo knapt raskere enn gts og mx400 Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 GeForce 4 Ti serien er "crem del a crem" asså :smile: Har selv kjøpt mitt i Taiwan og det er utrolig bra, jeg klarer 9815poeng i 3dmark i deafult instillinger, og dette er med et foreløpig uklokka Ti4400 på mitt SDram baserte system, skal klare over 10000poeng når jeg klokker kortet litt opp. Kan trygt anbefales, og kan ikke sammenlingnes med GF3 eller radeon når alle funksjonene er aktivert i spill. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Sjekker du tester og benchmarks så ser du at GF4mx ikke heller kan kalles GF2.5 ... Det yter jo dårligere enn GF2 PRO!! men dog bedre enn GF2MX. GF4MX korta har egentlig ikke noe på markedet å gjøre, det segmentet de er ment for er allerede fullt. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 og navnet er svært misledende.... Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Noen her som kan bekrfte det de sier, og ikke bare "synse"? Har ikke GF4 MX-kortene de renderings-teknologiene som GF3 og GF4 TI-seriene har? Det er da virkelig merkelg hvis nVIDIA skulle overklokke noen GF2 brikker og selge dem under GF4 navnet! Uansett så yter GF4 MX460 ca. like mye som GF3 TI200, og det sier meg at det ikke er snakk om GF2-lignende brikker! Er der noen seriøse folk her?! Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Er enig med visse andre paa denne traaden; det er nesten litt juks og fanteri av nVidia aa kalle korta for GeForce4! Naar jeg saa benchmarksa paa hardware.no blei jeg ikke skuffa, for jeg forventet ikke bedre! Det virket liksom litt tidlig for at det plutselig skulle komme GF4. Og da blei det nesten som da GF2GTS kom. Det var 'knapt' bedre enn GF256DDR! Merk.. "knapt" :wink: Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 corleone, eg er seriøs, og de er ikkje BERRRE geforce4 mx460 på markedet, det er noke som HEITE mx420, og ikkje kom her å påstå at den er like rask som en gf3 ti200, du har jo ik gjort de men, du beregner mx460 som om de er prikk likt alle andre mx-kort, da kan du gå og henge deg mellom to trær, geforce4 mx420 yter ik meir enn et gf2 pro, og da kan de heller ikkje, heilt umuli, vere samme oppsett som på en ti-brikke, DERFOR er de TO ulike GF4-brikker, NV17 og NV25, ka som er ka finner du sikkert ut sjøl...... skjønner? Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 og mafafa, til en "liten" opplysning, eg har GeForce2 GTS, og de kjåpte eg fordi at de blei kåra til verdens beste skjermkort på E3-messa 2000, ikkje kom å fortell meg at GeForce256 kan konkurere med det.... den har jo bare THL-"1" og GTS har 2, og er masse raskere generelt...... de som er tull og fanteri av nvidia er å kalle GF4 mx for GF4, dei andre korta er fan meg ik likt GF3 så de er GF4, rå kraft, og de er en GOD del bedre enn Ti500, Ti500 blir jo en liten gutt i den gata.... Lenke til kommentar
pegg Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-18 12:58, Corleone skrev:Noen her som kan bekrfte det de sier, og ikke bare "synse"? Har ikke GF4 MX-kortene de renderings-teknologiene som GF3 og GF4 TI-seriene har? Det er da virkelig merkelg hvis nVIDIA skulle overklokke noen GF2 brikker og selge dem under GF4 navnet!Uansett så yter GF4 MX460 ca. like mye som GF3 TI200, og det sier meg at det ikke er snakk om GF2-lignende brikker! Er der noen seriøse folk her?! nei gf4 mx har IKKE pixel/vertex shader Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: On 2002-02-21 00:31, brukernamn skrev:og mafafa, til en "liten" opplysning, eg har GeForce2 GTS, og de kjåpte eg fordi at de blei kåra til verdens beste skjermkort på E3-messa 2000, ikkje kom å fortell meg at GeForce256 kan konkurere med det.... den har jo bare THL-"1" og GTS har 2, og er masse raskere generelt......de som er tull og fanteri av nvidia er å kalle GF4 mx for GF4, dei andre korta er fan meg ik likt GF3 så de er GF4, rå kraft, og de er en GOD del bedre enn Ti500, Ti500 blir jo en liten gutt i den gata.... Naar jeg tenker meg om burde jeg kanskje brukt GeForce2 MX som eksempel. Det kom lenge etter GF256DDR men sugde noe helt vanvittig. I hvert fall det MX kortet jeg hadde! Det hadde SDRAM, hahaa. Det er saa sleipt! Og det blir akkurat det samme naa som GF4MX kommer. Folk tror det er saa bra og greier. URK. Svindel. Og er det en ting som irriterer meg saa det alle ferdi-pc'ene som selges med 'hele 64 megabyte dedikert minne til grafikk', 'med geforce 2 brikken'. Saa selger de et raatent MX. Ikke det at JEG har gaat paa den altsaa.. hehee.. men naar jeg tenker paa andre folk som trur dem faar seg mye pc for penga, blir jeg nesten litt lei meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå