Gå til innhold

ASUS G750JX

Anbefalte innlegg

Hei. Tenker å kjøpe meg en pc nå som jeg har brukt nettfjøl stund. Og da skulle jeg ha noe jeg kunne enkelt ta med meg. Så så jeg denne laptopen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777979#extra

Den virker nesten helt perfekt. Vil bli brukt som en stasjonær pc. Hadde ikke tenkt noe jeg kunne bruke på toget eller flyet(nettbrett til det). Bor 2 plasser så denne virker som et produkt som vil være mye enklere enn en stasjonær pc. Hva tenker dere? Virker som en god ide? Noen kommentarer til laptopen eller om dere vet om en bedre? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAM er billig, og Multicom'en støtter opptil 32GB. En god 240GB SSD får du for ca. 1200-1300 kroner. Blir fremdeles billigere med Multicom'en, og du får bedre grafikkytelse på kjøpet. Fordelen med Asus'en er at den vil sikkert ha mindre viftestøy under hard belastning. Ellers er de fleste fordeler i Multicom'ens favør, ikke minst ytelse for pengene. Og så får du en 120 GB SSD til overs som du enten kan bruke selv, eller selge.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Mange pluss med multicomen ja. Men super høy grafikk ytelse har jeg ikke noe super stor interresse i. Det at ASUS sin er mer stille og kommer pakket og klart med alt jeg vil ha, klager jeg overhode ikke på. Blir mye rendering og Cinema 4D greier. Pluss litt battlefield en gang i blandt :)

Lenke til kommentar

Denne kommer med 240GB SSD og 16GB RAM. Enda bedre kjøp i forhold til Asus'en. Hvis du trenger enda 16GB RAM, så koster det ikke all verden. (Rettelse, jeg lenket ved en glipp til 15-tommers versjonen. Har rettet lenken nå)

For all del, det er ditt valg, men jeg synes det er på sin plass å informere deg om alternativene, ettersom du spurte etter dem. Eller har du allerede egentlig bestemt deg for Asus'en, og spør bare sånn likevel? :wee:

Hvis du ikke har behov for GTX 780M, så har denne like god grafikkytelse som Asus'en, betraktelig billigere, og du trenger bare å kjøpe større SSD og mer RAM.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Multicoms PCer har kanskje mye ytelse for pengene. Men fy for et stygt design de egentlig har. Men takk uansett folkens. Selv om multicom hadde en pc med gtx 780. Så var foreksempel den andre hardisken for treg. Vet jeg kan selge den og foreksempel kjøpe ny OSV. Men er ganske lei av denne bygge greia egentlig. Betaler gjerne litt ekstra for design og alt som jeg vil ha det. Har faktisk tidligere returnert en multicom PC før :/

Lenke til kommentar

Den eneste markante forskjellen med asusen er at den er SVÆRT stillegående til å være så kraftig. For enkelte kan det være viktig.

Asus G750:

Støynivå ved spilling: 36.8dB

Støynivå ved stresstest: 41.4dB

Clevo P177SM:

Støynivå ved spilling: 45.8dB

Støynivå ved stresstest: 53.8dB

Hust at en økning på bare 3dB er en dobling av lydenergien. Vi har forskjellig hørsel og noen reagerer mer på støy enn andre. For at vi skal oppfattet støynivået som dobbelt så høyt må det normalt sett en økning på et sted mellom 6-10dB avhengig av hvem som lytter og hørselen til den som lytter.

Grovt sagt: Clevoen støyer dobbelt så mye som asusen.

Kilder: notebookcheck.net tester.

Edit: pluss at asusen er kjøligere også så klart :)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Hei. Takk for et flott svar om støy. Jeg går for ASUS sin fordi den er mye stillere og et finere design. Reagerer veldig på støy skjønner du. Særlig når jeg spiller med annlegg ;)

Tror du jeg kunne clocket GPUen høyer og samtidig være på den trygge siden? Aldri clocket en laptop før :)

Endret av ISKisac
Lenke til kommentar

Har selv overklokket grafikkortet i en gammel Acer, og den funker fortsatt fint. Er selvfølgelig alltid en liten risiko, så er lurt å vite hva man gjør. Må dog si at jeg nok ikke ville overklokket en splitter ny laptop, med tanke på garanti og at den i verste konsekvens kan bli ødelagt.

Lenke til kommentar

De nye Nvidia-kortene over/underklokker seg selv. Når man overklokker dem, setter man median-punktet denne "auto-klokkingen" sentrerer seg rundt, høyere. Eller lavere, hvis man underklokker. Svært forenklet forklart, i det det er litt mer komplisert enn som så. Men som alltid er rådet: Ha greie på hva du gjør, og hold øye med temperaturene.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Grafikkjernene tåler over 100 grader ... men det er ikke særlig sunt for den totale levetiden for kortet. Hvis du holder deg under ca.85 grader ved spilling, er det rimelig "trygt". Men jo lavere , jo bedre.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Når jeg overklokket gikk tempen opp 5 grader under load, så trenger ikke alltid være så store forskjeller med mindre du begynner å tukle med volten (noe som jo ikke går på bærbare).

Man må også huske på å passe på temperaturen til prosessoren hvis den bruker samme kjøleribbe, da den også kan få en temperatur økning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...