DuraN Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Tar bare 3.5 timer å kjøre til trønderland. Iallefall nermere enn Oslo http://digitalimpuls...arch.aspx?q=z87 De er ikkje kommet frem enda Usj, SATA-portene på testbenken ble drept av en mannevond disk i dag, trenger ny plattform Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Av de reviews jag hunnit läst har desktop med dedikerad gpu inget att hämta annat än att idle drar en hel del mindre ström. Load ser ut till att dra MER ström vid samma frekvens. Försåvitt logiskt med lägre idle förbruk, men load? Första batcharna verkar vara stinkers på oc i tillägg. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Skuffende overklokking, bråstopper på 4,7 Ghz i et par anmeldelser jeg har sett, på 98 grader!! From here, though, the temperatures increased rapidly and we reached our limit of 4.7GHz using 1.257V and a scorching temperature of 98°C, and that's using a Corsair H100i http://www.bit-tech.net/hardware/2013/06/01/intel-core-i7-4770k-cpu-review/8 Endret 1. juni 2013 av C64C Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Tror de venter til neste prosessorserie til neste år, men vet aldri. For oss normale er ikke DDR4 noe spesielt verdt i starten. Spesielt ikke om du allerede kjører rask DDR3 ram. Det ryktes dog at haswell-E skal støtte DDR4. På mainstream er det ikke ventet støtte for DDR4 før med Skylake i 2015. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Hehe, 91c med "ferdig" vattenkylning. Nej, detta är inget annat än en mobile refresh. Undrar vilken tillverkare av moderkort som blir de första att lägga ned? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Det er vel snarere snakk om opptil 20% forbedringer i noen programmer (ref. AnandTech), men som ventet betyr det svært lite for ytelsen spill. Forbedringene i cache-ytelse og "instruksjonsvinduet" er interessante, men blir ennå mer spennende når vi får 6- og 8-kjernesvariantene til krevende arbeidsmaskiner. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Tror det bara är Anandtech som har talet 20% ökning av de 10 jag läst. De flesta verkar vara eniga i 10%. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Om jeg hadde tenkt til å veldig snart bestille i5-3570K + ASUS MAXIMUS V GENE, bør jeg like greit bare bytte disse ut med ASUS MAXIMUS VI GENE og i5-4570? Er det veldig stor ytelsesforskjell? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Om jeg hadde tenkt til å veldig snart bestille i5-3570K + ASUS MAXIMUS V GENE, bør jeg like greit bare bytte disse ut med ASUS MAXIMUS VI GENE og i5-4570? Er det veldig stor ytelsesforskjell? Like greit å bytte. Lenke til kommentar
D3aven Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Noen som har noen formening om hvilket hovedkort jeg burde kjøpe? MSI MPOWER ser fristende ut. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Om jeg hadde tenkt til å veldig snart bestille i5-3570K + ASUS MAXIMUS V GENE, bør jeg like greit bare bytte disse ut med ASUS MAXIMUS VI GENE og i5-4570? Er det veldig stor ytelsesforskjell? 4670k är den du bör se efter om du hade tänkt dig 3570k innan. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 4670k är den du bör se efter om du hade tänkt dig 3570k innan. Klar over det, men 4570 er nærmere i pris. Unlocked/locked betyr ingenting for meg, da jeg ikke overklokker. 400kr er ikke mye i det store og hele, men tror ikke ytelsesforskjellen 4570 -> 4670K er galaktisk. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Er mest opptatt av de nye bærbare PC-modellene som vil lanseres i forbindelse med denne Haswell-arkitekturen. Får vi endelig se bærbare som kan komme i nærheten av Macbook Pro sine specs?! Da tenker jeg i all hovedsak på skjermoppløsningen og formfaktoren. Er også spent på prisene på slike modeller, dersom de blir lansert - for de bør være litt rimeligere enn Macbook Pro. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Uhm, nærheten av Macbook Pro specs? Vet du hva Mac er og hva slags innmat den har? 5 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Er mest opptatt av de nye bærbare PC-modellene som vil lanseres i forbindelse med denne Haswell-arkitekturen. Får vi endelig se bærbare som kan komme i nærheten av Macbook Pro sine specs?! Da tenker jeg i all hovedsak på skjermoppløsningen og formfaktoren. Er også spent på prisene på slike modeller, dersom de blir lansert - for de bør være litt rimeligere enn Macbook Pro. Formfaktoren til MacBook Pro ? Firkanta med runde kanter? Joda... Skjermoppløsningen har vel heller ingenting med Haswell å gjøre? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Hehe... Ja, specs inkluderer formfaktoren, materialene og metoden chassiet fremstilles på. Etterlyser PC-produsenter som vil gjøre samme gode jobb som Apple gjør, som gir en skikkelig kvalitet som oser "gjennomtenkt", på produktet tvers igjennom. Eller, enda bedre, prøv å være enda bedre! Kanskje ASUS kan gjøre noe her... *krysser fingrene* Håper som sagt at noen produsenter som nå fornyer sine produktlinjer (bærbare PC-er bl.a.) med Haswell, samtidig speccer opp skjermene og bygger bedre chassier - nei takk til "plastic fantastic" eller frest alu (ala Surface Pro). Ja takk til (helst IPS)-paneler med oppløsninger på rundt 3200x1800 +/-, slik vi ser Samsung og Sharp lanserte nylig: http://www.macrumors...ebook-displays/ Endret 2. juni 2013 av Nator Lenke til kommentar
Bit44 Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Skuffende overklokking, bråstopper på 4,7 Ghz i et par anmeldelser jeg har sett, på 98 grader!!From here, though, the temperatures increased rapidly and we reached our limit of 4.7GHz using 1.257V and a scorching temperature of 98°C, and that's using a Corsair H100ihttp://www.bit-tech.net/hardware/2013/06/01/intel-core-i7-4770k-cpu-review/8 Skuffende! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) error 404 Endret 2. juni 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
olemykle Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Hva gjør dere ift. kjøling av Haswell? Ser ikke ut som det er så mange CPU-vifter for 1050 tilgjengelig, men man kan kanskje stort sett bruke samme som til 1155? Lenke til kommentar
Krokill Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg har en i7 930 på 3.4ghz og ett 680 GTX, hadde tenkt å oppgradere til Haswell 4770K og 780 GTX. Men ser ut som jeg ennå kan vente til neste generasjon av begge 2? Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå