anaconda Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Når man lager vafler blir det gjerne litt mye (for 1 person). Kan vafler fryses uten at det går veldig utover kvaliteten? Vafler er best nystekte synes jeg. Har aldri prøvd å fryse. Ved opptining er det best å tine i romtemperatur for så å varme de litt i microen? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Hvorfor ikkebare sette resten av røren i kjøleskapet når du føler du har laget nok? Den holder seg en god stund der. Selv har jeg uansett aldri opplevd å ha vafler igjen...vafler er jo det beste som finnes. 2 Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Som Phileas Fogg nevner er det bare å steke det du orker, så sette resten av røra i kjøleskapet. Den holder seg i flere dager der, og blir ærlig talt bare bedre for hver dag som går. 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Jeg anbefaler ikke å fryse vafler. De blir vassne og ekle Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Jeg slenger røre som er til overs på godt vaskede brusflasker. Holder bra på røren, blir ikke like fort dårlig, kan da fryses og tas opp ved behov. Å fryse vafler i seg selv høres ikke like godt ut. Ser for meg et vassent og seigt resultat Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Frosne vafler smaker nesten som ferske. La dem tørke på risk før du fryser dem, og spre dem litt utover når de tiner. Da blir de ikke vasne. Du kan ikke kjøre dem i microen, det kommer til å bli som et seigt viskelær. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Lag vaffeliskake. Annenhvert lag vaffel annenhvert lag vaniljeis. Serveres med syltetøy. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Går helt fint å fryse vafler (Med mindre du lager sprø vafler da) Jeg kjørte de 15-20 jeg hadde i fryseren i microen, smakte godt! Så ikke noe å være redd for der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå