Footy Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Som man ser i topic, kjært ban har mange navn... Skal kjøpe meg en slik maskin, men når jeg tipper rundt så har man Jonsred, Husquarna, STIHL som koster det hvite ut av øyet.. Så har man Dovre, IKRA, Gardentec, AL-KO som ikke koster noen ting i forholdt.. Er disse dyre merkene verdt det? Noen som kan anbefale noen? Kriteriene er: - Bensindrevet - "Sykkelstyre" - Bæresele Trenger hovedsaklig trådhode, men vil gjerne ha muligheten til å sette på sånn "busktrimmer" All tilbakemelding taes imot med takk.. Footy Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Jeg har kun erfaring med disse dyrere variantene, så jeg vet ikke hva en går glipp av om en velger en billigmaskin. Hva skal du bruke den til, og hvor mye vil den bli brukt? Jeg løper rundt 7,5 timer daglig i skråninger på mellom 30 og 45 grader,så for meg er ergonomi og vekt det viktigste. Da er det kun Husquarna som gjelder, men dette vil jo variere fra person til person. Når du skal kjøpe så se på vekt vs motorstørrelse, og finn en maskin som kjenner ergonomisk riktig ut. Skal den brukes mye, så gå for et anerkjent merke, de tåler alt. Endret 1. juni 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 Nå skal jeg kun bruke den i min egen "grov" hage... så langt fra et proft bruk.. Lenke til kommentar
Lars1998 Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Anbefaler de dyre, betal heller for en dyr maskin som varer lengre og har mye bedre kvalitet Som han andre skrev, det kommer an på hva du skal bruke den til ja. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg har kun erfaring med disse dyrere variantene, så jeg vet ikke hva en går glipp av om en velger en billigmaskin. Hva skal du bruke den til, og hvor mye vil den bli brukt? Jeg løper rundt 7,5 timer daglig i skråninger på mellom 30 og 45 grader,så for meg er ergonomi og vekt det viktigste. Da er det kun Husquarna som gjelder, men dette vil jo variere fra person til person. Når du skal kjøpe så se på vekt vs motorstørrelse, og finn en maskin som kjenner ergonomisk riktig ut. Skal den brukes mye, så gå for et anerkjent merke, de tåler alt. Når du sier se på motor og vekt... du tenker jo tyngre og større motor jo bedre sant? noe slikt som dette da, noen formening? http://www.bsbutikken.no/index.php?main_page=product_info&cPath=122_123&products_id=540262 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Du vil ha stor motor, men lav vekt. Maskinen jeg stort sett bruker til gress i skråninger, Husquarna 336FR, veier 7 kg og har en motor på 35 cc og 1,4 kW. Maskinen jeg bruker til grovere arbeid, Husquarna 345FR, veier 8,5 kg og har en motor på 45 cc og 2,1 kW. Maskinen du linker til veier 9 kg (eller 8,5 alt etter hvor man leser) og har en 30 cc motor (finner ikke info om effekt). Etter noen litt intensive dager kjenner en disse kiloene i ryggen. Nå sier jo du at du kun skal bruke den i din egen hage, så det er jo begrenset hvor mye den skal brukes. Det skal være litt størrelse på hagen om du skal bruke flere dager på det. I snitt vil en klippe 4 mål i variert terreng på en dag. Jeg vil derfor tippe du kommer til å klare deg helt utmerket med en billigere maskin. Endret 2. juni 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Footy Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Da endte jeg opp med en Stihl FS130... bør dekke mitt behov i lange baner! Skal hente den i morgen.. Noen som vet hvordan bensin disse maskinene går på? den har en såkalt "STIHL 4-MIX motor"... klarer ikke helt å se om den da tar vanlig bensin eller 2-takts bensin... Endret 24. juni 2013 av Footy Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 den har en såkalt "STIHL 4-MIX motor"... klarer ikke helt å se om den da tar vanlig bensin eller 2-takts bensin... Det spørsmålet måtte jeg faktisk google for å finne svar på -hadde vært logisk å gjette på 4T, men den skal altså ha oljeblandet. Bruk ferdig Aspen 2T (røde kanner) eller tilsvarende, dropp å blande selv. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) da har jeg fått den. den kom med noe bensin i... usikker på hva som er i allerede. noen måte å finne ut? så jeg ikke starter med feil bensin. evnt hva skjer om man gjør det? hvorfor ikke blande selv? dette blir jo mye billigere Endret 24. juni 2013 av Footy Lenke til kommentar
Footy Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Tok ikke sjansen, helte ut bensinen som var i og kjøpte ny. var innom 2 steder, begge var utsolgt for 2 takts bensin. så dro på statoil og kjøpte 2 taktsolje. blandet ut 5 liter 98 med 100ml olje... så ut til å fungere fint Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 Noen her som har erfaring med noe slikt? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=34081460&searchQuery=ryddesag Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Noen her som har erfaring med noe slikt? http://www.finn.no/f...hQuery=ryddesag Ikke egne erfaringer, men er samme greia som diskuteres her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå