Gå til innhold

Drikke på restaurant i NYC

Anbefalte innlegg

Hei,

Som de fleste sikkert vet, er det 21 års aldersgrense på konsum av alkohol i USA i de fleste stater.

Spørsmålet mitt er som følger:

I et reisefølge på to, hvor den ene er over 21, mens den andre er 20, vil begge kunne bestille drinker/alkohol til maten på restauranter på Manhattan? Tenker ikke på utesteder, da jeg vet de sjekker ID til alle som går inn, men på restauranter hvor minors har adgang.

Mener jeg har sett at minors kan drikke alkohol under oppsyn av en voksen i NY, men vet ikke hvorvidt dette stemmer. Hadde vært fint om noen med erfaring fra dette kunne svart!

Kan fort bli litt dårlig stemning hvis kompisen må nøye seg med cola mens jeg koser meg med et glass vin... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var i NYC i mars, og var ut og spiste sammen noen venner som er fra NY, jeg og en venninde fikk kjøpt alkohol siden vi begge var 25 mens broren fikk ikke kjøpt siden han var 20... de sa i når vi bestillte også at ikke fikk lov og gi til han som var 20

Lenke til kommentar

Ah... Dumt for han det! :rofl:

Takk for hjelpen!

Forresten, er det ingen måte at jeg kan bli hans legal guardian? Husker, da jeg bodde i Missouri, at mine foreldre ga en lærer på skolen min legal guardian-status av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...