Gå til innhold

Skjønnhet i språk

Ralith

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilke språk brukerne her opplever som "vakre" eller tiltalende, og hva det er med språket dere finner "fint". Fra min side oppleves for eksempel spansk som et språk som låter fint når det blir sunget, da jeg synes det er melodiøst og "mykere" enn mange "germanske" språk. Motsatt er jeg av den oppfatningen at tysk av en eller annen grunn passer veldig bra til (nedskrevet) poesi. Det er noe med ordenes klang og setningsstrukturen som gjør at det tyske språket skaper en interessant "melodi" i tekster.

Endret av Ralith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes faktisk vi i norge har et fantastisk fint språk. Islandsk og finsk er også fint.

Har alltid hatt lyst til å lære meg islandsk - det jeg har hørt av språket har ialfall vært behagelig på ørene. Men finsk vet jeg nå ikke helt... :hmm: Er ikke det mer beslektet med andre språk enn de skandinaviske?

Japansk

Enig i det ja, og jeg synes kinesisk også er gøy å høre på, selv om jeg ikke forstår så mye av hva personene som snakker det sier :wee:.

Endret av Ralith
Lenke til kommentar

Ja, for australia har kun 1 dialekt, og alle snakker som The Crocodile Hunter. I USA snakker alle også sørstatsdialekt og bærer 6-løpere og cowboyhatt ;)

Haha... Ok, jeg skal innrømme at jeg har (altfor) lite kunnskap om dialektene i Australia :green:. Slikt går det når det eneste som kommer ut av det landet og ender opp på kanalene våre er Irwin ;).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen britiske og irske dialekter er veldig vakre å høre på! De høres jo hverdagslige og hyggelige ut.

Fransk og italiensk er også veldig fine språk, men kan noen ganger bli litt slitsomme i dagligtalen. Å skrive de derimot er veldig gøy! Veldig kompakt og to-the-point grammatikk.

Spansk har jeg ikke så mye til overs for, men jeg vet ikke helt hvorfor. Det kan være fordi jeg har hørt altfor mange jenter skravle på spansk, og de holder aldri kjeft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...