Ralith Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Jeg lurer på hvilke språk brukerne her opplever som "vakre" eller tiltalende, og hva det er med språket dere finner "fint". Fra min side oppleves for eksempel spansk som et språk som låter fint når det blir sunget, da jeg synes det er melodiøst og "mykere" enn mange "germanske" språk. Motsatt er jeg av den oppfatningen at tysk av en eller annen grunn passer veldig bra til (nedskrevet) poesi. Det er noe med ordenes klang og setningsstrukturen som gjør at det tyske språket skaper en interessant "melodi" i tekster. Endret 1. juni 2013 av Ralith Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Forræder! Norsk er selvfølgelig det mest vakre språket, ingen spørsmål! Lenke til kommentar
Ralith Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 Forræder! Norsk er selvfølgelig det mest vakre språket, ingen spørsmål! Å? Mener du nynorsk kanskje da? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Tja synes noen australske dialekter er fine, og jenter med kristiansand dialekt Lenke til kommentar
Ralith Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 Tja synes noen australske dialekter er fine, og jenter med kristiansand dialekt Du har rett. Australsk er gull for ørene . Lenke til kommentar
Ralith Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Fransk. Synes du at også andre romanske språk er behagelige, eller er det bare fransk du liker? Italiensk er jo sjarmerende . Endret 1. juni 2013 av Ralith Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Japansk Endret 1. juni 2013 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Jeg synes faktisk vi i norge har et fantastisk fint språk. Islandsk og finsk er også fint. Lenke til kommentar
Ralith Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Jeg synes faktisk vi i norge har et fantastisk fint språk. Islandsk og finsk er også fint. Har alltid hatt lyst til å lære meg islandsk - det jeg har hørt av språket har ialfall vært behagelig på ørene. Men finsk vet jeg nå ikke helt... Er ikke det mer beslektet med andre språk enn de skandinaviske? Japansk Enig i det ja, og jeg synes kinesisk også er gøy å høre på, selv om jeg ikke forstår så mye av hva personene som snakker det sier . Endret 1. juni 2013 av Ralith Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Du har rett. Australsk er gull for ørene . Ja, for australia har kun 1 dialekt, og alle snakker som The Crocodile Hunter. I USA snakker alle også sørstatsdialekt og bærer 6-løpere og cowboyhatt Lenke til kommentar
Ralith Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Ja, for australia har kun 1 dialekt, og alle snakker som The Crocodile Hunter. I USA snakker alle også sørstatsdialekt og bærer 6-løpere og cowboyhatt Haha... Ok, jeg skal innrømme at jeg har (altfor) lite kunnskap om dialektene i Australia . Slikt går det når det eneste som kommer ut av det landet og ender opp på kanalene våre er Irwin . Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Noen britiske og irske dialekter er veldig vakre å høre på! De høres jo hverdagslige og hyggelige ut. Fransk og italiensk er også veldig fine språk, men kan noen ganger bli litt slitsomme i dagligtalen. Å skrive de derimot er veldig gøy! Veldig kompakt og to-the-point grammatikk. Spansk har jeg ikke så mye til overs for, men jeg vet ikke helt hvorfor. Det kan være fordi jeg har hørt altfor mange jenter skravle på spansk, og de holder aldri kjeft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå