Cooky Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Da har toalettet i leiligheten min tettet seg, og jeg er ganske usikker på hvordan jeg skal få dette fikset. Jeg har tidligere prøvd å presse alt av papirrester ned i kloakken, men dette har tidligere ikke hjulpet, men heller gjort det verre. Noen som har tips til hva jeg burde gjøre? Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Prøvd å presse og lage litt vakuum med dobørsta? Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Prøvd å presse og lage litt vakuum med dobørsta? Skjønte ikke helt dette med hva du mente med "vakuum". Er det å rotere børsta mens man presser toalettpapiret ned i kloakken det du kanskje mener? Endret 1. juni 2013 av Cooky Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Du dytter papiret litt ned i toalettet, men drar den kjapt opp igjen slik at du skaper et slags sug. Om det fungerer spørs helt på hvor mye papir du har lagt nedi der og om det er noe vann i toalettet. 1 Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Hvis det ikke fungerer med dobørste/sugekopp, så er denne ganske effektiv: http://www.comfort.no/produkter/kjokkenvaskerom/rengjoring/avlop/mudin-avlopsapner#/produkter/kjokkenvaskerom/rengjoring/avlop/mudin-avlopsapner Endret 1. juni 2013 av Like clockwork Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 toalettpapiret skal vel løse seg opp etterhvert uansett? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Hva med å bruke en stor sugekopp? Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 toalettpapiret skal vel løse seg opp etterhvert uansett? Ikke vet jeg. Vil dette da si at så lenge det er vann i toalettet så vil papiret løsne seg opp, og til slutt bli slukt ned i kloakkrøret? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Ikke vet jeg. Vil dette da si at så lenge det er vann i toalettet så vil papiret løsne seg opp, og til slutt bli slukt ned i kloakkrøret? Nei, når det tettet seg så har papir blitt en komprimert masse og dette løser seg ikke opp uten hjelp. Prøv med tipsene over i tråden, kjemilkalier og sugekopp. Klarer du ikke å løse floken er det bare å ringe etter rørlegger, de fixer dette enkelt. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 9/10 ganger løsner deg når jeg fyller doen helt full av vann, presset ordner resten ^^ Hvis det ikke går, sugekopp og så avløpsåpner kjemikalie, voila. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Eventuelt prøve med stakefjær http://biltema.no/no/Sok/?query=stakefj%c3%a6r Lenke til kommentar
Justified Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Ser du papiret, eller bare vannet? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Når toalettet tetter seg, kan det enten være selve doen som er tett i S-en, eller røret videre hvor som helst mellom doen og kommunal ledning i gata. Ja, det kan til og med være tett eller oversvømmelse pga. skybrudd i kommunal ledning, men da har hele nabolaghet problemer, og det står om det i avisene. Det første man bør gjøre er å sjekke om naboer har samme problem, for å finne ut om det er et problem i ens egen dass og rør i/ut av egen leilighet, eller lenger ned i systemet. Siden dette er leilighet: Om man leier en hybelleilighet, kontakt straks utleier, for selveierleiligheter og borettslagsleiligheter, kontakt styret i sameie/borettslag eller vaktmester hvis dere har det. Om man ikke får løst opp dette med "klosettpumpe" (sugekopp) eller stakefjær så kontakter man fagfolk som spyler opp rørene nedenfra. De kan også inspirere rørene med kamera for å se om det er skader på rørene som gjør at ting lett henger seg fast. Endret 3. juni 2013 av Svinks 1 Lenke til kommentar
goggen92 Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Hvis vannivået synker slik at man ikke blir våt på hendene klarer man å dunke i de fleste tilfellene med dokosten. Ikke press hardt og forsiktigt, men raske harde støt i begge retningene. da får man den "vakuum" effekten som tidligere nevnt. En meter med gummislange "hageslange" er også ett ok verktøy å bruke, og trekke litt og litt opp i skålen igjen får å lage vei ned. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Ser du papiret, eller bare vannet? Bare papiret. Når trekker ned kommer det en masse vann, men som har synket ned i kloakken etter ca. 15min. Men en rørlegger var nettopp innom, og fikk fikset det ganske raskt. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Men en rørlegger var nettopp innom, og fikk fikset det ganske raskt. Hvordan ble det løst? Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Hvordan ble det løst? Det vet jeg ikke siden jeg ikke var til stede da h*n var innom. Lenke til kommentar
Justified Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Det vet jeg ikke siden jeg ikke var til stede da h*n var innom. Jeg hadde også gått å gjømt meg.. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Stakkars rørleggere som må ordne opp i andres dritt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå