sinnaelgen Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 En lokal FRP politikker har uttalt at man burde redusere (ny)bil utgiftene for da vill de som i dag kjører rund i gamle utslitte vrak ha bedre råd til nyere biler Dette ble dagen etter motsagt av en SV-er som ikke trodde på det Derimot så mente han at det helle ville føre til at anda fler ville kjøre rundt i vrak Da var det snakk om en ny gruppe som endelig hadde råd til sin engen bil Min mening er at hvorvidt man kan kjøre rundt i vrak må avgjøres av godkjenning av bilen ikke ikke hva den koster Samtidig så må man ha råd til sikker bil Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Det beste argumentet til å redusere denne avgiften ville jo faktisk vært at eldre biler forurenser betydelig mye mer. Men det handler om at nordmenn tar seg råd til dyre biler uansett og det er en enorm inntektskilde for staten. 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Mange av SV sine politikere har liten eller ingen kontakt med den virkelige verden. Hadde de ikkje sittet i regjeringen hadde det vore sjarmerende, men slik det er no er det tragisk 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 Selv det har disse SV-erne motargumenter mot . tro det den som kan. Da går det på at det forurenser å lage nye biler Når det er snakk om "gamle vrak" så har forurensingen en stor betydning men også sikkerheten Så hvorfor man ikke kan ta hensyn til det forstår jeg ikke Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Posisjonen dem har i regjeringen er jo mer symbolsk en den faktisk er reèl Selv det har disse SV-erne motargumenter mot . tro det den som kan. Da går det på at det forurenser å lage nye biler Når det er snakk om "gamle vrak" så har forurensingen en stor betydning men også sikkerheten Så hvorfor man ikke kan ta hensyn til det forstår jeg ikke Problemet ligger i at dem er bastante på at dersom lille Norge begynner å handle flere nye biler så vil verden gå under. Selv om alle utredninger viser noe annet så er det bare konspiratorisk og feil, kjøpt og betalt i eine og andre retninga. Sv har mye tilfelles når det kommer til argumentering som anarkister og konspirasjonsteoretikere. Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Problemet med å senke bilavgiftene er rett og slett at flere hadde tatt seg råd til å kjøpe/kjøre bil (både nye og gamle biler). Da får man mer trafikk og mindre penger til å bygge ut veiene til å ta unna disse ekstra bilene. Da er det bedre å bygge ut mer toglinjer til nye byer og fler doble spor på eksisterende linjer. Tog er fremtidens transportmiddel. Det vil bli mindre og mindre folk som kjører bil etter hvert som olje blir knappere og knappere. Tog går på strøm som vi har massevis av. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Mange av SV sine politikere har liten eller ingen kontakt med den virkelige verden. Det høres ut som det ideelle partiet for velgere som har liten eller ingen kontakt med den virkelige verden ... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 Problemet med å senke bilavgiftene er rett og slett at flere hadde tatt seg råd til å kjøpe/kjøre bil (både nye og gamle biler). Da får man mer trafikk og mindre penger til å bygge ut veiene til å ta unna disse ekstra bilene. Da er det bedre å bygge ut mer toglinjer til nye byer og fler doble spor på eksisterende linjer. Tog er fremtidens transportmiddel. Det vil bli mindre og mindre folk som kjører bil etter hvert som olje blir knappere og knappere. Tog går på strøm som vi har massevis av. men staten vil jo også få inn penger fra de nye bileierne. (flere å ta utgiften fra ) samtidig hvis man kan få ned ulykkene så har man også mere penger til selve veiene å bygge mere toglinjer er heller ikke så enkelt . Det er enorme kostnader og vill for det meste bare være aktuelt i de aller største byene . Dagens tog er uansett kraftig underdimensjonert. Tog år ikke alltid på strøm Nordlandsbanen går kun på diesel selv om selve fremdriften er elektrisk. Det har vær snakk om å bygge om denne linje til hel-elektrisk drift med det blir visstnok for kostbart for politikerne. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Lurer på hvor alle disse bilavgiftene egentlig går til, de går jo tydligvis ikke til veier. Uansett blir spennende å se hva som skjer med El-biler framover, hvilke mongolide avgifter skal jensemann finne på nå nå som bilene plutselig blir enda mer miljøvennelige. Endret 1. juni 2013 av MrLG Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Lurer på hvor alle disse bilavgiftene egentlig går til, de går jo tydligvis ikke til veier. De går inn i den store statskassa og er med på å finansiere skoler, sykehus, politi, forsvar, osv. som ikke har noen egne inntjeningsmuligheter. Jeg trodde dette begynte å bli kjent for de alle som har fullført grunnskolen .. 3 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 De går inn i den store statskassa og er med på å finansiere skoler, sykehus, politi, forsvar, osv. som ikke har noen egne inntjeningsmuligheter. Jeg trodde dette begynte å bli kjent for de alle som har fullført grunnskolen .. Vel, de burde gått til vei. Inntjeningsmuligheter er det masse av, bileierne betaler enorme summer, og sitter kun igjen med høl i veien. 3 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Men asfalten mellom hullene er mange steder av overraskende god kvalitet. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 Men asfalten mellom hullene er mange steder av overraskende god kvalitet. Det er bare tilsynelatende Når man bruker argumenter som at man kan ikke bruke penger på vedlikeholde veier , eller gjøre de mere sikker fordi det går så mye penger med til ulykken så er man på vilspor Av alle disse pengen så sløses også mye bort på byråkratiske krangler partene mellom Alt dette fordi man ikke ser at pengen kan brukes mere effektivt eller at man ikke skal betale mere i skatt hvis det strent tatt er nødvendig 2 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Kan ikke SV som parti snart DØ.. Jeg synes ikke man skal kutte all avgifter på motorkjøretøy men å redusere den som eks med 30-40% over 10år er noe som burde gjøres, å ikke gjøre det er mot all sunn fornuft og mot nesten hele den Norske befolkningen sin mening.. Når en MC koster 150% mer i Norge en USA blir det galskap. 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Problemet med å senke bilavgiftene er rett og slett at flere hadde tatt seg råd til å kjøpe/kjøre bil (både nye og gamle biler). Da får man mer trafikk og mindre penger til å bygge ut veiene til å ta unna disse ekstra bilene. Problemet med dette argumentet er at det leder til at man innrømmer at man aldri har bygd nok vei som infastruktur. Det andre problemet er at det kun angår sentrale strøk hvor infastrukturen allerede har sørget for at man ikke er tvunget til å ha bil for å ha jobb. For usentrale strøk så forandres ingenting annet enn bilalderen senkes i snitt. Da er det bedre å bygge ut mer toglinjer til nye byer og fler doble spor på eksisterende linjer. Tog er fremtidens transportmiddel. Det vil bli mindre og mindre folk som kjører bil etter hvert som olje blir knappere og knappere. Tog går på strøm som vi har massevis av. Jeg er enig. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Samtidig så må man ha råd til sikker bil Der eksisterer ingen sikker bil. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Der eksisterer ingen sikker bil. Alle sier sikker bil når de mener mest mulig sikker. Uansett så er det snakk om å få vek de direkte farlige bilene. Men det er de visstnok ikke interessert, kun pengene våres Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Alle sier sikker bil når de mener mest mulig sikker. "Mest mulig sikker" vil innebære at alle biler untatt Volvo, blir forbudt, inntil noen bygger en sikrere bil og da må alle Volvoene av veiene fordi de da ikke lengre er "mest mulig sikker". Uansett så er det snakk om å få vek de direkte farlige bilene.Der eksisterer heller ingen "direkte farlige" biler Men det er de visstnok ikke interessert, kun pengene våres Fin melkeku Endret 4. juni 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Der eksisterer heller ingen "direkte farlige" biler Hva er ABS? Hva er "gode dekk"? Hva er "drakraft i tilfelle man finner seg jernbanesporet"? Hva er ignoranse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå