Gubban Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Hei alle Premier League interesserte godtfolk! Leste nettopp en artikkel i nettavisen hvor det står om det nye tilbudet TV2 kommer med i henhold til engelsk fotball. Det nye er at man vil få sett all engelsk fotball ved å kjøpe en kanalpakke. Dette innebærer: Premier League Championship FA-cup Ligacup Englands A- og U21-landskamper hjemme Community Shield League One League Two Play off-kamper om opprykk for alle divisjonene Prisen for denne pakken vil ligge på 330,- mnd. Da TV2 startet (for 3 år siden) kostet pakken 199,- mnd. Og en ting til, nye internasjonale regler sier at det ikke er lov å sende mer enn en lørdagskamp som starter kl. 16. Andre kamper enn den de sender må gå i reprise senere på dagen. Dette er ikke noe TV2 har bestemt. Hva synes dere om pakketilbudet og den nye regelen for lørdagskamp kl 16? Personlig er jeg redd vi Liverpool fans vil kunne gå glipp av mange kamper i løpet av sesongen... Utfyllende info: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3629634.ece Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Har avbestilt alt. Finner andre måter. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Må sjekke hva dette i praksis vil bety for meg som Altibox-abbonent. Altibox-kunder har jo hele tiden hatt en ny bedre dekning av ALLE kampene i Premier League. Om nødvendig 10 direktesendte HD-kanaler samtidig. Men det blir ikke aktuellt å betale 300+ kronerfor abbonementet hvis det betyr at jeg ikke lenger får mulighet til å se ALLE Arsenal-kamper direkte. Hjelper overhodet ikke at jeg får tilgang til flere lamper i lavere divisjoner og denslags. Ligger an til oppsigelse av abb, tror jeg. Endret 1. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Dersom det ikke blir adgang til å betale for en ren PL-pakke, til omtrent samme pris som tidligere, kommer jeg til å si opp mitt abb. Jeg betaler for å få sett ALLE Arsenal's kamper, direkte. Noe annet er ikke aktuellt. Ønsker velkommen tips til hvordan man kan få sett Arsenal's kamper via nettet. Streaming blir jo løsningen. Endret 1. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Nå har jo ikke jeg noe lag i PL så jeg liker å velge den kampen jeg vil. På den måten har Altibox sitt tilbud vært veldig bra. Hvis det blir sånn at de også bare kan vise 1 kamp om gangen så stopper nok jeg også. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Redigert. Dobbel-posting Endret 1. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Jepp. Ser på twitterprofilen til Altibox at de også bare får 1 kamp om gangen de også. Får vente å se om det blir sånn på nettet også. Alle Altibox-kunder har jo hatt "gratis" tilbud på tv2 sumo når det kommer til PL-kamper før. Men det forsvinner vel det også. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Vil man kun få sett en kamp på Sumo og? Så langt jeg vet funker ikke Sumo i utlandet så det vil jo ikke være et problem i forhold til den pub-situasjonen. Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Hmm, hvordan blir det ved neste sesongslutt? Da går jo alle kampene på samme tidspunkt... Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Da får du sett kun ManU-kampen direkte. 5 Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Synes synd på TV 2 jeg, tenk alle kundene de kommer til å miste på grunn av dette. Er spent på hvordan man løser dette, å se kamper i reprise er rett og slett ikke godt nok. 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Kommer til å gå utover forumet her og. Om å se en kamp i reprise er det eneste alternativet kommer ihvertfall jeg til å holde meg unna alt av nyheter og sosiale medier til jeg har sett kampen. Endret 1. juni 2013 av Aleks Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Synes synd på TV 2 jeg, tenk alle kundene de kommer til å miste på grunn av dette. Er spent på hvordan man løser dette, å se kamper i reprise er rett og slett ikke godt nok. At FA har bestemt at Sky skal beskyttes i UK, er selvfølgelig ikke TV2's feil. TV2's feil er at de vil at jeg skal betale mye mer for å få mindre av det som interesserer meg, nemlig kampene til mitt PL-lag. Direkte, og alle sammen. De kan kaste inn all verdens annen fotball i pakken så mye de bare vil, men det gir ingen merverdi for meg, Og så skal jeg betale mer for det? Nei takk. Jeg hadde sannsynligvis godtatt en ren PL-pakke, som før, til lavere pris - ettersom jeg ikke da lenger kan garanteres at jeg får sett alle kampene til mitt lag direkte. Endret 1. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Samara Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Personlig er jeg redd vi Liverpool fans vil kunne gå glipp av mange kamper i løpet av sesongen... Eh.. hva med oss som holder med små lag? Liverpool og de andre populære storlagene blir nok ikke like hardt rammet. Kjenner jeg blir litt frustrert, både over TV2 og disse nye reglene. Jeg som hadde gledet meg til enklere tilgang til kamper med laget mitt.. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Tilbudet blir verre for de aller fleste. Minst verst for ManU-tilhengere, litt mer verst for ManC, Liverpool, Arsenal, Chelsea og Tottenham-fans, enda mer verst for de som holder med mindre klubber i PL. De som sannsynligvis får et bedre tilbud, er de forholdsvis få som holder med klubber nedover i de lavere divisjonene. Men det vil koste mye penger da. TV2 burde som et minimum dele pakkene opp etter divisjoner. Eller f.eks. En ren PL-pakke, en PL+resten pakke, og en pakke for resten minus PL. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Avslutt abbonomentet. Eneste måten å gjøre det på. Absurd av TV2 å prakke på kundene sine noe de ikke bryr seg om, for å så å sette opp prisen fra 179,- til 339,-. Latterlig. Dette må TV2 få høre fra oss kunder. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Riktig. Og det TV2 må gjøre, er å innse at FA/Sky/PL (take your pick) effektivt har minsket verdien på de rettighetene TV2 sitter på, og de bør derfor reforhandle rettighetsavtalene med sikte på å få en langt lavere pris. Og/eller saksøke FA/PL. Men det TV2 gjør, er å forsøke å berge tapet sitt ved å lage en "Premium" pakke som få er interesserte i, slenge inn noe fotball på lavere nivå, og prise det hele opp i skyene. Jeg har allerede sagt i fra hva jeg mener om det skriftlig, og jeg kommer nok til å si i fra ved å avslutte abb'et også. Må bare vente på hva Altibox har å si til saken først. Endret 1. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Jeg sa opp abonnementet i januar i år, og med dette tilbudet kommer jeg aldri til å abonnere igjen. Det at det kun kan sendes en kl 16-kamp av gangen er horribelt, og er alene grunn nok til å si opp. Det er et skikkelig stort tilbud, for all del, men for meg som knapt nok får sett en kamp i uka blir dette alt, alt, alt for dyrt. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Men er det BPL som har bestemt dette eller er det skysports? Om det er Skysports som har bestemt dette, ettersom jeg regner med de produserer for hele verden, så er det ikke verre enn at BPL unngår å ha mange kamper kl 16.00 på Lørdag. Da er det bedre at kanskje ikke mer enn maks 3 kamper spiller på det klokkeslettet. I år har vi vel hatt opp til 6-7 kamper på Lørdag kl 16.00 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Sky kan jo ikke bestemme noe som helst når det gjelder PL's regelverk. Men de kan utøve et voldomt press. PL nyter veldig godt av pengene de får fra Sky. Eller BSkyB, for å være litt mer nøyaktig. Og begge de partene + klubbene vil jo gjerne ha slutt på at folk sitter på pub'er rundt om i England og ser direkteoverførte kamper klokka 3 på lørdager, fra TV/nett-selskaper basert utenfor England. For eksempel TV2's sendinger. Og dermed ikke hverken går på kamp, eller ser på Sky's sending. Det betyr mindre penger til PL, mindre til klubbene, og mindre penger til Sky ... sånn isolert sett. Jeg lurer likevel på om ikke disse restriksjonene til syvende og sist vil være å skyte seg selv i foten. PS. De sendingene vi får overført fra England via TV2 til oss her på berget, er så vidt jeg kan skjønne ikke produsert av Sky, men av PL's eget produksjonsselskap. Korriger meg gjerne om jeg tar helt feil. Godt mulig at de har en avtale og bruker samme kameraer, får jeg vel legge til. Endret 1. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå