salsamann Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei. Har bygd en pc selv, av deler jeg har fått gratis. Alt virker på den utenom skjermen. Den starter ikke bare.... (jeg er ikke såpass dum at jeg vet om kablene er koblet til eller ikke....) Hovedkortet har en innebygd skjermkort, nerttverkskort, osv, og det samme med skjermkort.... Har noen tips om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Ghostrider Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Dersom du har ekstra skjermkort, koble til skjermen på det, og sjekk om du kommer inn i BIOS. Mulig du har disablet onboard skjermkort i BIOS, og da må du enten gjøre en reset av BIOS, eller sette inn et skjermkort midlertidig så du får endret oppsettet i BIOS. Lenke til kommentar
salsamann Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 hei. Problemet er at jeg ikke vet åssen man gjør det... Kan noen hjelpe?? Takk for svaret, Ghostrider! Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hvordan du resetter bios står vel i manualen til hovedkortet, hvis du ikke har den ligger den sikkert på nettsiden til hovedkort produsenten. Hvis du får tak i et annet skjermkort, står det også i manualen hvor du enabler det innebygde skjermkortet. Skriv også hvilket hovedkort du bruker, så kanskje noen kommer med kjente problemer med det. Lenke til kommentar
salsamann Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 ok. Takker for det! Min hovedkort er en Phoenix A486 Med innebygd ISDN/nettverkskort, skjermkort, og parallelkort. Lenke til kommentar
salsamann Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Forrestten, den er et socket 3. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 dette er kanskje dumt, ok, d er dumt! eg fekk sjokk då ikkje skjermen min virka etter eg hadde vert på LAN. eg hadde tenkt å kjøba ein nye skjerm. men då kom borti "kontrast" og "lys" dingsene kom d bilde på skjermen, voila! prøv d! Lenke til kommentar
salsamann Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 eh.... Jeg tror man kan se et lys hvor det lyser grønt når den er slått på, rød når den er på ventemodus (eller hva den måtte hete) og oransje når den er slått av.... Jeg kan såpass..... Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 eg meinte altså di "knappene" du stiller på for å endre lys og kontrast.... Lenke til kommentar
salsamann Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 jeg skjønte det jeg og.... Ingen andre som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
salsamann Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 fant det t selv jeg... jmperen var flyttet på, også måtte jeg bare flytte den, og pling så virka den.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå