Foxboron Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Hvis du leser en gang til skrev jeg "en med skikkelig dedikert skjermkort." Det er jo et relativt begrep. GeForce GT 620M er nok for flere spill. 1 Lenke til kommentar
Haugezz Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 Hvis du leser en gang til skrev jeg "en med skikkelig dedikert skjermkort." Og uansett, haswell er rett rundt hjørnet så å kjøpe laptop nå er ikke det lureste hvis intel holder det de lover Ja begynte å tenke på det jeg og.... Venter til slutten av juni meg å kjøpe pc, Setter tråden som "løst"(Til jeg skal bestille)... Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Ja begynte å tenke på det jeg og.... Venter til slutten av juni meg å kjøpe pc, Setter tråden som "løst"(Til jeg skal bestille)... Men hvor mye Haswell prosessor vil påvirke prisen er jeg litt usikker på. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Men hvor mye Haswell prosessor vil påvirke prisen er jeg litt usikker på. i7-4770K ligger ute til salgs nå hos komplett- 2799 kr Lenke til kommentar
Haugezz Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Men hvor mye Haswell prosessor vil påvirke prisen er jeg litt usikker på. Blir nok ca samme pris, tror ikke det blir mer enn 10-15% dyrere vertfall. EDT: Ca. samme pris ja Endret 1. juni 2013 av Haugezz Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 i7-4770K ligger ute til salgs nå hos komplett- 2799 kr eg ga 2200 for min i7-3770K ved lansering Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 @fargoth: Det er et så begrensa utvalg av sammenlignbare tester mellom disse to at oppsettet til Anandtech er ubrukbart. Testmaterialet er her også i stor grad tester som faktisk utnyttet flere kjerner, f.eks nesten bare video og rendering tester. Og hvor mange bruker 3dsmax, Cinebench osv. Du kan heller ikke ha lest hva du selv linker til. i3 vinner på Photoshop, Xmpeg encoding, flere av 3dsmax testene, Cinebench ST, PAR2 testen, Blender og Excel - tilsammen 9 (...) Jeg skulle så gjerne sagt at X4 965BE er en bra CPU, dessverre er realiteten at den ytelsesmessig bortimot er frakjørt av en 800 - 900 kr Intel CPU. Det er selvsagt helt korrekt at antallet tester der i3 kommer bedre ut i testmaterialet til Anandtech skal være 9 og ikke to slik jeg skrev. Hvorfor jeg ikke så det selv når jeg så over materialet kan jeg ikke svare på, men det endrer ihvertfall min nåværende oppfatning av situasjonen. Nå koster jo en 965 bare rundt 600 kr ny så prisen samsvarer vel ganske greit med ytelsen man får der i forhold til en i3, men så er det vel ikke så mange som kjøper en ny 965 i dag uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå