Gå til innhold

Nettbrett til 2000,- kr

Anbefalte innlegg

DX sender vanligvis i løpet av en ukes tid og frakta tar ca en uke til Norge og en uke innad i Norge.

Jeg fant forresten samme brett 20 dollar billigere her. Freelander har også nylig laget en ny utgave av samme brett med en annen prosessor. Den har også fått "HD" i navnet for å skille den fra den PD800. Jeg er usikker på hva som er best og om den nye er verd prisforskjellen og ekstra ventetid (de tar bare forhåndsbestillinger nå.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare et tips angående Kina handel nå,china post er ekstremt treige for tiden.2 siste fra DX har tatt 4 til 6 uker etter shipping fra DX.Skal dere ha noe litt kjapt så bestill fra firmaer som sender med HK post,SingPost eller evnt.DHL

Lenke til kommentar

Vurderer det samme! Noen som vet hvordan batteritiden og touch-opplevelsen pleier å være på slike produkter fra dx?

Det er et ganske håpløst spørsmål. :)

Det er nok produsent og produkt som er avgjørende og ikke hvilken butikk det kjøpes fra. Man kan vel bare anbefale å lete etter reviews på nett og gjerne video på Youtube for å se det "i praksis".

Mitt inntrykk er at kvaliteten på "kinatablets" er raskt stigende, men at de individuelle forskjellene ennå er relativt store. Det er derfor viktig å bruke knollen og finne produkter som har kapabel innmat (CPU, GPU, skjermtype etc) i tillegg til gode omtaler. Det er derfor lurt å legge på noen hundrelapper i forhold til de tablets som har spart inn produktkostnader på disse områdene. :dremel:

Lenke til kommentar

Mange takk!

Jeg bestilte Freelander PD800 her, blir spennende! Håper på rask frakt som lovet (5-10 dager), men det er muligens en smule optimistisk.

Jeg oppdaget i ettertid at det var en spesiell typer lader, noe som var litt skuffende, særlig fordi jeg sannsynligvis må føye til med en så som så reiseadapter.

Jeg ser at Ubuntu for nettbrett sannsynligvis ikke kommer før i begynnelsen av 2014. Er planen at det skal virke på alle nettbrett, uten tilpasninger?

Er det noen andre OS som kan gjøre seg godt i mellomtiden?

Lenke til kommentar

Du får kanskje med et adapter fra 110 til 220V. Hvis ikke får du kjøpt de for under en dollar (inkl frak) på nett. Jeg bruker disse og litt superlim for å holde pluggen trygt på plass. Man får forsåvidt kjøpt USB-2.5mm plugg, men siden nettbrettet bruker 12V, så går ikke det :-)

Ubuntu er jeg usikker på, men prøv å sjekk f.eks XDA-developers eller andre forum. Den må trolig være tilpasset hardware i tableten, så antar det er en unik versjon eller for chipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...