Lars26 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hei jeg (18) og kompis (17) skal kjøpe snus og røyk fra Sverige. En røyk kartong, 3 tårn tilsammen og noen sigarer.. Det jeg lurer på er hvor sannsynlig er det for å stoppet av tollen kl rundt 18.00 og utover, og vil tollen si noe på det? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hvilken type bil han kjører, hvilke skilt han har, hvor mye tollerene har og gjøre, og om selve toll sjekkinga i det hele tatt er åpen, er ganske avgjørende faktorer på det du spør om. 2 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Tollen vil si at det er bare personer som har fylt 18 år som har lov til å innføre tobakk inn i landet. Kvoten på dette er 200 sigaretter eller 250 gram andre tobakksvarer. Så om du kjøper noe mer enn én kartong røyk vil du bli fratatt alt det som er over kvoten. Potensielt mister du all tobakken du har med deg. Det er også sannsynlig med en mindre bot. Kanskje også lurt at foreldre til kompisen din vet at du tar den mindreårige ungen deres ut av landet. Tollen jobber døgnet rundt. Har tatt buss klokka 4-5 på natta over grensa, ble stoppa da. Tror ikke at du kan regne med at tollerne har gått for dagen etter 6 på kvelden. 2 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Utseende har en del å si også, tro det eller ei. Søstra mi var stadigvekk over med danskebåten med vennegjengen sin. De ble sjeldent stoppa - med mindre de hadde med seg en kar. Han hadde langt, ganske rufsete hår, gikk i skinnfrakk og så litt "shabby" ut. Hver gang han var med ble de stoppet i "tilfeldig" kontroll. Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Har merket at Facebook leser alle tråder, hvorfor det? Vi kjører liten bil, med to dører maks, norsk skilt og bare 2 stk av oss, men er 1 kartong og 3 tårn for mye? Tenkte å gjemme sigarene litt her og der:p Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Du må for all del ikke gjemme det, la det ligge i poser, gjerne med andre matvarer ol som du har kjøpt. Hvis du har skilt på bilen din som kommer fra strekningen oslo - sverige, så troor jeg sansynligheten er mindre. jeg har selv tatt harryturer ca annahver måne i 2 år nå, og ALDRI blitt stoppa, jeg kjører stasjonsvog med DK skilt. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Ikke prøv å gjemme det. Da viser du at du er klar over at det er ulovlig det du gjør og tollerne får en god grunn til å rote gjennom hele bilen din, samtidig som du da er nærmest garantert en bot for det du har over kvota. 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Har vært ca 15 ganger, både over charlottenlund og her oppe med Tr.heim, aldri blitt stoppa en eneste gang. Har som regel med over kvoten, men tollerne er jo aldri å se uansett så Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Tollerne er mye gladere i å stoppe busser og biler som har andre skilt enn svenske/norske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå