Harald1008 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hei folkens! Jeg lurer på om jeg har gjort et feilkjøp. på dette skjermkortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746688#extra skjermkortet står det at den bare støtter 1760mb ram på grafikk. Må jeg kjøpe nytt hovedkort pga det? Jeg takker for alle svar! :-) Lenke til kommentar
Lars1998 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hvis du ikke har det den støtter må du nok det kanskje.. Men du kan jo høre med komplett? Bare å sende de en mail på [email protected]. Mulig du kan sende det inn igjen, å få ett nytt? Ikke vet jeg, men anbefaler deg å sende en mail til de å høre hva de sier Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Skjønner ikke helt hva du spør om fordi du skriver "på dette skjermkortet" og så gir du link til et hovedkort. Jeg har aldri hørt om restriksjoner ift hvor mange RAM på et skjermkort, som hovedkortet støtter. Er du redd for at f.eks et 2 GB skjermkort ikke skal fungere på det hovedkortet? Det tror jeg skal gå fint .. Lenke til kommentar
Harald1008 Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 Skjønner ikke helt hva du spør om fordi du skriver "på dette skjermkortet" og så gir du link til et hovedkort. Jeg har aldri hørt om restriksjoner ift hvor mange RAM på et skjermkort, som hovedkortet støtter. Er du redd for at f.eks et 2 GB skjermkort ikke skal fungere på det hovedkortet? Det tror jeg skal gå fint .. Du har helt rett ned det siste du sa. Jeg skrev feil. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Uansett kan ikke Intel HD 4000 eller Intel HD 2500 kunne sammenlignes mot et vanlig skjermkort i dag selv med allokert 1760mb ram (Brukes av rambrikkene DDR3) Det er ikke noe stort poeng å ha større skjermkortminne en 256/512 MB på et slik skjermkort. Lenke til kommentar
Harald1008 Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 Uansett kan ikke Intel HD 4000 eller Intel HD 2500 kunne sammenlignes mot et vanlig skjermkort i dag selv med allokert 1760mb ram (Brukes av rambrikkene DDR3) Det er ikke noe stort poeng å ha større skjermkortminne en 256/512 MB på et slik skjermkort. en tingJeg har en skjerm på 60hz, kan jeg få mer en 60fps på den da? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 en ting Jeg har en skjerm på 60hz, kan jeg få mer en 60fps på den da? Jeg kan ikke alt det tekniske bak, men i ett ord: ja! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Du kan få så mange FPS du bare vil, men det begrenser seg hvor mye skjermen takler/hvor mye du drar nytte av disse FPS'ene. Kjører du et eller flere monterskjermkort, og skal ha høy FPS og smooooth grafikk i spill, burde du ha en 120hz. Har du et midrange kort og ligger på rundt 80 fps spørs det om det er noe vits .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå