Fredrik27 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Bruker: Fredrik27 Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Nikon 105 mm f.2.8 Utfordring: Makro Siden dette er første gang jeg er med på en månedsutfordring får vi se hva det blir. Utfordringen er makro, så her kan det bli blomster, insekter og reptiler... Endret 2. juni 2013 av Fredrik27 Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Her kommer første bilder fra meg. Tatt på Kalvøya under kvelds- og nattfototreffet i går. 1. juni: Endret 2. juni 2013 av Fredrik27 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Så det var den dere var så opptatt med bak skuret Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Ja, det er tatt bak kiosken på kalvøya.. Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Hadde besøk av en veps som har prøvd å bosette seg på balkongen vår i dag. Den ble et naturlig objekt for dagens makrobilde. 2. juni: Veps by Fredrik Gule, on Flickr Exif: 1/250 sec, f / 11, ISO 12800, 105 mm Endret 2. juni 2013 av Fredrik27 Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Ble et bilde i går og, tatt på perrongen på Oslo S.. 3. juni: Skrue by Fredrik Gule, on Flickr Exif: 1/50 sec, f / 5.6, ISO 3200, 105 mm Endret 4. juni 2013 av Fredrik27 Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Her kommer dagens bilde fra meg. Ble en rose som står på spisebordet hjemme, siden vi ikke fant noe orm på dagens ormeutlukt til Semsvann.. 4. juni: Rose by Fredrik Gule, on Flickr Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Ormeutflukt uten orm er skuff Synes du har taket på maakroen så langt - foreløpig favoritt er hvepsen. Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Takk for det Tom! Jeg satser på at det blir orm neste gang.. Ormen, verken hoggorm eller slettsnok er spesielt glad i overskyet, litt småkaldt og regn.. Men vi hadde en veldig hyggelig tur. Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Her kommer bilde for 6. juni fra meg. Tiden strakk ikke til å få tatt noen bilder 5. juni, men ikke dag ble det en kveldstur ut på Hvalstrand 6. juni: Skjell by Fredrik Gule, on Flickr Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Det var noen skikkelige nusselige små skjell Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Ja, det var en artig liten sak jeg fant i strandkanten i går mens vi var ute og tok noen solnedgangsbilder.. Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Her kommer bilde fra i går. Fant dette flotte sneglehuset under en gren på hekken rett utenfor huset.. 7. juni: Sneglehus by Fredrik Gule, on Flickr Og her kommer dagens bilde. Flotte de restene som er igjen av løvetannene om dagen.. 8. juni: Løvetann by Fredrik Gule, on Flickr Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Har vært ute og lette etter hoggorm i dag. Vi fant ingen hoggorm, men vi fant en liten buorm.. 9. juni: Natrix natrix natrix by Fredrik Gule, on Flickr 1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Mye god makro her Sneglehus er min favoritt så langt. Bra komposisjon og friske farger. Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Mye god makro her Sneglehus er min favoritt så langt. Bra komposisjon og friske farger. Takk for det! Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Ble en blomst i dag og.. 10. juni: Blomst by Fredrik Gule, on Flickr Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Mye fllotte bilde her. Har fått litt sansen for makro selv i det siste, og har holdt et øye med denne tråden. Sålangt så liker jeg løvetann-bildet best. En interessant vri som jeg slår meg i huet på at jeg ikke kom på selv Rosebildet falt også i smak. En diskre, men flott farge. Faktisk så tok et nesten helt likt bilde selv for noen år siden. Det ble bra, men ikke så bra som dette Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Mye fllotte bilde her. Har fått litt sansen for makro selv i det siste, og har holdt et øye med denne tråden. Sålangt så liker jeg løvetann-bildet best. En interessant vri som jeg slår meg i huet på at jeg ikke kom på selv Rosebildet falt også i smak. En diskre, men flott farge. Faktisk så tok et nesten helt likt bilde selv for noen år siden. Det ble bra, men ikke så bra som dette Hei og takk for det! Det løvetannbildet var en spontan idé jeg fikk når jeg var ute og ruslet meg en tur med kamera.. Jeg bruker som regel en 105 mm og en blitz med softboks når jeg tar mine makrobilder. Hva bruker du av utstyr? Og hva slags makrobilder tar du mest av? Endret 10. juni 2013 av Fredrik27 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå